Audio en midi interface

kefkekeyser

Ouwe rot
Ok, het zou kunnen dat deze vraag al gesteld is op dit forum. Als dat zo is, mag de moderator deze thread dirrect sluiten/deleten...

Dees is wat ik zoek: een audio interface waarmee ik de gewone zanger/leadgitaar/ritmegitaar/bas/drum formatie kan opnemen. Het zou leuk zijn moesten er ook nog enkele MIDI in/outs op da spel staan, zodat ik ook een synth + groovebox kan aansturen.

Ik heb gedacht aan een Digidesign baksken, want dan heb ik dirrect ook ProTools LE erbij. Is de Digi 002 iets voor mij, of zijn er betere en goedkopere alternatieven?

En als ik de ProTools weg opga, is dat dan te doen op WinXP? En kan je met ProTools ook VST en VSTi's + Rewire gebruiken? (Bestaat er zoiets als een VSTi naar RTAS wrapper?)

En als ik dan toch voor Digi 002 ga, kan ik met die faders en knoppen van da toestel ook andere proggies dan ProTools besturen (vd: Reason)?

Hé, gaaf !!! Iemand die live z'n band gaat multi-tracken !!!!!

Dat heb ik ook wel es gedaan, met m'n Terratec EWS88MT (8-in, 8-uit, midi-in & uit)
Dat ging als volgt:
Alles op 'n 8-bus mixer (was 'n behringer mx3282a), en de bus-uitjes op de 8-in van de EWS.
Drums op 2 bussen, toetsen op 2 bussen, enz.....
Works deliciously !

Digidesign en protools heb ik geen ervaring mee, dus kan ik je niet mee helpen.
'n VSTi naar RTAS wrapper MOET er zijn, maar ik zou niet weten waar je er 1tje kunt vinden.
check search & evt. google ff

H

H

DIGIDESIGN is fier dat ze nu ook rewire hebben sonar heeft dat al jaren gewoon standaard
koop gewoon sonar 3 en je zult maar één probleem hebben en dat is inspiratie om op te nemen
geen gepruts met instellingen etc.
cakewalk is niet voor niks absolute marktleider ze verkopen meer dan logic en cubase samen
ik heb ze allemaal getest het is gewoon schandalig wat duitse softwarefabrikanten vragen voor hun slecht geschreven
software die alleen maar werkt met 1GB ram en dan nog klinkt als MAGIX want dat is juist hetzelfde behalve visueel is er
een verschil
hier staat een powerbook met logic
" atari met cubase
geef mij maar sonar want dat werkt zonder gezever geen 500 updates gelijk bij logic

Back