Moog minitaur veel noise

spriet2000

Ouwe rot
Hoi,

Ik heb problemen met een Minitaur.

Je hoort een piep door het geluid van de Minitaur. Hoe harder je de gain van de mixer in DAW open zet hoe duidelijker het hoorbaar wordt.

Nu vraag ik me af:

* Bekend probleem, is het een kwestie van mixen met een lage gain?
* Komt dit door niet geaard stopcontact?
* Valt dit te repareren?

Situatie als volgt:

0. Alle volume op de Minitaur uit. Zelfde voor filter, CVO's Res.. etc
1. Minitaur output naar geluidskaart.
2. Hardware plugin in Live
3. Gain maximaal.
4. Koptelefoon via de geluidskaart.

Je hoort het bijgeluid, zelfs een oscillator. :< Veel van het geluid hoor je niet op normaal niveau maar de piep dus wel.

Ik heb een voorbeeldje zodat je het kan horen. Let wel.. ik heb hier de gain extreem hoog open.

Als ik de koptelefoon direct in de output van de Minitaur heb, lijkt het stil te zijn.

Is dit een kwestie van juist mixen of is deze Minitaur kapot/verkeerd aangesloten?

Groeten

Bekijk bijlage minitaur.wav

Laatst gewijzigd:
Klinkt als een USB groundloop-achtige storing..

Ik kwam dit tegen bij een zoekfunctie:
http://forum.moogmusic.com/viewtopic.php?f=11&t=15694

Wordt de USB aansluiting gebruikt btw??

Dit zijn nogal vervelende neveneffecten.. Heb het zelf eens gehad met de Korg Volca-beats.. die stond op een firewire mixer en kreeg midi van een andere geluidskaart.. haalde ik de midi eraf was het weg. En als ik de output op de geluidskaart waar de midi van kwam aansloot was het ook weg..
Ik zou een beetje experimenteren met de dingen die op je computer aangesloten zijn (midi/usb) 1 voor 1 loskoppelen, en kijken of dit de storing vermindert. :)

Laatst gewijzigd:
Meer ontdekt:

De USB-hub versterkt de noise.

De noise is minimaal als de USB direct de computer in gaat.

Ik zet de midi hub er maar weer bij ;> Was wel makkelijk die USB kabel maargoed..

Gebruik de usb eigenlijk nooit
Misschien voor updates, alhoewel ik dacht dat dat ook via midi kan
Usb geeft inderdaad stoorsignaal , ook bij de t3

Top dat het zonder USB kabel weg is. :mega:

Werkt die VST editor voor de minitaur eigenlijk ook met 1 midikabel?? of moet je om die te kunnen gebruiken via midi zowel in als out connecten?

Je zou ook nog die truuk kunnen toepassen die op het moogforum werd geopperd. Van de USB kabel (Indien aanwezig) de metalen ommanteling onderbreken/doorknippen + het zwarte draadje.

Back