DE GEKSTE de ONBEKENDSTE enz.

Minisynth
Komt uit een advertentie ergens in 1982
Is volgens mij nog nooit op de markt verschenen.

Attachments

• e-pro minisynth.jpg
    e-pro minisynth.jpg
    74,7 KB · Bekeken: 117
Een zelfbouw rek versie van de Minimoog, ver voordat Studio Electronics daarmee begon.

Attachments

• jh_midi_mini_1.jpg
    jh_midi_mini_1.jpg
    105,5 KB · Bekeken: 115
Linn Sequencer
Is waarschijnlijk het sequencer gedeelte van de Linn 9000.
Heeft 't daglicht nooit gezien.

Attachments

• linnsequencer.jpg
    linnsequencer.jpg
    90,9 KB · Bekeken: 115
Origineel geplaatst door iunowhu
Minisynth
Komt uit een advertentie ergens in 1982
Is volgens mij nog nooit op de markt verschenen.

Dat is de E-Pro Mini-Synth. Is wel op de markt verschenen, vraag maar aan Leo.

Linn Sequencer
Is waarschijnlijk het sequencer gedeelte van de Linn 9000.
Heeft 't daglicht nooit gezien.

Ook deze bak heeft het daglicht wel gezien, er stond een tijdje geleden eentje op eBay. :)

Origineel geplaatst door Boemtsjak

Okay, bedankt daarvoor. Ik heb 'm zelf nog nooit gezien. Waar komt het ding vandaan?

Ook deze bak heeft het daglicht wel gezien, er stond een tijdje geleden eentje op eBay. :)

Nou, dat vindt ik dus ook een wonder, want hij word verders nergens vermeld. In het boek Vintage Synth word Linn uitgebreid besproken, maar dit apparaat word er niet in genoemd. Maar goed, ik geloof best dat ie toch gemaakt is.
Is er nog meer informatie over verkrijgbaar?

deze foto heb ik lang naar gezocht
het is de eerste Prophet-10, die niet goed waren omdat ze te heet werden.
Vandaar dat de bekende Prophet-10 met dubbel klavier en in een grotere behuizing is gebouwd.

Om heel precies te zijn: de P10 was het oorspronkelijke doel, maar hij werd zo heet dat-ie onbruikbaar was (tuning). Daarom werd de polyfonie gehalveerd en werd de P5 geboren. Later werd de P10 alsnog gemaakt, maar nu als 2 P5's op elkaar en dus een veel ruimere kast die wel tegen de hitte kon. Overigens zijn er van deze oorspronkelijke P10's (P10 v1; de uiteindelijke is de P10 v3 (met Curtis-chips), want er is nog een v2 met slechts drie protoypen waarin SSM-chips gebruikt werden) wel vijf gemaakt en minstens één is ook daadwerkelijk gebruikt door Denny Zeitlin (voor de soundtrack van Invasion of the Bodysnatchers), ondanks een aanbod van SC om de P10 te ruilen voor de veel stabielere P5 (zie de A-Z bij de P10).

Nou, dat vindt ik dus ook een wonder, want hij word verders nergens vermeld. In het boek Vintage Synth word Linn uitgebreid besproken, maar dit apparaat word er niet in genoemd. Maar goed, ik geloof best dat ie toch gemaakt is.

E-pro was een klein nederlands bedrijfje dat over de kop is gegaan. Ze hadden naast de e-pro nog 2 andere synths gemaakt geloof ik. Die e-pro stond vorig jaar op marktplaats trouwens.

Okay, bedankt daarvoor. Ik heb 'm zelf nog nooit gezien. Waar komt het ding vandaan?

De winkel Syntrance uit Schagen heeft ergens begin jaren tachtig hun eigen synthjes op de markt gebracht onder de naam DGS. Hun eerste en meteen laatste synth was de DGS Scorpion (als je er eentje wilt zien/horen, kom dan naar de synthmeeting dit jaar. ;) ). Daarna liepen ze met veel bombarie te verkondigen dat ze een opvolger van de Scorpion wilden maken, de Spider. Dit zou een uitgebreide, semi-modulaire versie van de Scorpion worden, ongeveer zoiets als een MS-20 (zie plaatje). Mensen konden aanbetaling doen voor de Spider en dan zou Syntrance die synth wel gaan maken. Maar daar is het bij gebleven, want Syntrance is failliet gegaan en de mensen konden naar hun centen fluiten. De Syntrance heren hadden het dus een beetje verknalt in de muziekwereld. Maar het synthbloed kruipt waar het niet gaan kan en de heren zijn onder de naam E-Pro vrolijk verder gegaan, zich dit keer meer richtend op de zelfbouw-markt. Zo kon je je eigen E-Pro modular in elkaar knutselen of je eigen Spirit. De E-Pro Spirit is eingelijk niks anders dan een licht gewijzigde DGS Scorpion. De E-Pro synths waren ook kant en klaar te koop en voor zover ik weet kon je de Mini-Synth alleen maar kant en klaar kopen.

Attachments

• dgs spider.jpg
    dgs spider.jpg
    59,3 KB · Bekeken: 168

Wonderen bestaan nog. :) Er zullen er in ieder geval niet al teveel van gemaakt zijn. Meer zou ik er ook niet over kunnen vertellen.

Attachments

• linn sequencer 3.jpg
    linn sequencer 3.jpg
    29,6 KB · Bekeken: 127
This is a prototype Buchla Touch Plate keyboard. Perhaps the coolest invention ever. The copper touchplates work off of finger touch. Thus, you can play with velocity sensitivity or change the pitch of a voice with your finger. I created a lot of Punch ~ Expansive Rhythm Generator by using this to create quick envelopes. An incredibly organic controller.

http://www.saulstokes.com/studio.html

Attachments

• buchla.jpg
    buchla.jpg
    196,7 KB · Bekeken: 113
Een step sequencer uit Australie.
Is ook nog een midi-controller.
Deze staat te koop op ebay.

Attachments

• fat controller.jpg
    fat controller.jpg
    36,8 KB · Bekeken: 118
Re: Re: skyline pianotronic

Re: Re: skyline pianotronic

Origineel geplaatst door R-ond
na ik ben de happy afhaler ,...mooier hij kwam hem brengen ,...klein stukje
maar klankopwekking doet het niet, bass , piano , clavichord komt niks uit
wel ruis ; bij aanslaan toewtsen met de desbetreffende schuiven open
maar ik heb een inputje op de phaser in gesoldeerd en die doet het wonderbaarlijk erg ok,....
dus bijvoorbeeld op een aux of direct uit een synth ,phaser in en dan filteren,.....blabla
t ding is net groot as un juno106 met dikke platen WOOD aan zijkanten,

iemand trouwens bekend met deze bak ??????????????????????????????????????????????????
eigenlijhk weinig over te vinden :model ; skyline pianotronic [heb ook gezocht in peterforrest a/z niks hier over gevonden en toch ist eg een flinke gezonde jongen van1.30 meter
is nie zwaar klein printje erin aka pro one type print :eureka:
:D

Attachments

• pianet kleiner.jpg
    pianet kleiner.jpg
    55,9 KB · Bekeken: 141
spirt

spirt

Origineel geplaatst door Boemtsjak
De winkel Syntrance uit Schagen heeft ergens begin jaren tachtig hun eigen synthjes op de markt gebracht onder de naam DGS. Hun eerste en meteen laatste synth was de DGS Scorpion (als je er eentje wilt zien/horen, kom dan naar de synthmeeting dit jaar. ;) ). Daarna liepen ze met veel bombarie te verkondigen dat ze een opvolger van de Scorpion wilden maken, de Spider. Dit zou een uitgebreide, semi-modulaire versie van de Scorpion worden, ongeveer zoiets als een MS-20 (zie plaatje). Mensen konden aanbetaling doen voor de Spider en dan zou Syntrance die synth wel gaan maken. Maar daar is het bij gebleven, want Syntrance is failliet gegaan en de mensen konden naar hun centen fluiten. De Syntrance heren hadden het dus een beetje verknalt in de muziekwereld. Maar het synthbloed kruipt waar het niet gaan kan en de heren zijn onder de naam E-Pro vrolijk verder gegaan, zich dit keer meer richtend op de zelfbouw-markt. Zo kon je je eigen E-Pro modular in elkaar knutselen of je eigen Spirit. De E-Pro Spirit is eingelijk niks anders dan een licht gewijzigde DGS Scorpion. De E-Pro synths waren ook kant en klaar te koop en voor zover ik weet kon je de Mini-Synth alleen maar kant en klaar kopen.

MAARUH dastoch een best synthje die spirit:engel:

multivox 8100

multivox 8100

Multivox

yooooo ik heb deze nog iemand hier op t forumpje ,....?= de oude van synthiaks ]
is idd een erg onbekend seq.
ik wil hem laten syncen is nog een heel verhaal kan waar schijnlijk met een neg. gate

soo niemand bekend ermee

yep

yep

Origineel geplaatst door Sander02
Was die Sage niet een grap?

wel een erg goeie grap
hij blijft terug komen hierooooo:stupid

ok geen synth wel weird fx

ok geen synth wel weird fx

wel erg wijs fx
op maat uit holland
ole ole