DE GEKSTE de ONBEKENDSTE enz.

En het kan nog gekker en onbekender: de Pony Synth!

Speelt 2 Horse Galop samples met instelbare bpm. :D

Hier te downloaden:
Hop paardje hop!

Attachments

• ponysamplesynth.jpg
    ponysamplesynth.jpg
    67,4 KB · Bekeken: 136
De akai X3700. Soort samplerkeyboard, opvolger van de S612. Echter nooit gereleased.

Attachments

• x3700.jpg
    x3700.jpg
    27,1 KB · Bekeken: 139
De 3700? Nooit van gehoord. :confused:
Zeer leerzame thread zolangzamerhand!

Hier is er weer één die de meesten nog nooit gezien zullen hebben:
De Aviator van Exclusively Analogue.

Attachments

• aviator_25%.jpg
    aviator_25%.jpg
    65,5 KB · Bekeken: 132
Origineel geplaatst door sunny pedaal
deze zou volgens de verkoper van russische afkomst zijn en op radioactiviteit werken!
verdere info wilde hij/zij niet verstrekken

Ah zo wordt dus "Acid" gemaakt 8o) ... :duivels:

Attachments

• acid.jpg
    acid.jpg
    29,5 KB · Bekeken: 137
Moog Song Producer

Moog Song Producer

Soort van Midi Interface voor de Commodore 64 met trigger & clock outs ofzo? :confused:
Naar ik begrijp met eigen composing software.

title.jpg

...er staat er zelfs 1tje op Ebay ...

Heeft iemand een Buchla

Heeft iemand een Buchla

Ik vroeg mijzelf af of er een forumlid was die een Buchla heeft?

de naam astronaut is hiermee afdoende verklaard lijkt me 8~

En hoe verklaar je dit dan?

En hoe verklaar je dit dan?

Polysynth?

Attachments

• mystery1.jpg
    mystery1.jpg
    51,6 KB · Bekeken: 127
Re: En hoe verklaar je dit dan?

Re: En hoe verklaar je dit dan?

Origineel geplaatst door astronaut
Polysynth?

Zou nog veel leuker geweest zijn als je erbij had verteld wat het voor synth is.
Dat vragen we ons hier namelijk al een tijdje af.
:confused:

Zie hier: Mystery Synthesizer

Re: Re: En hoe verklaar je dit dan?

Re: Re: En hoe verklaar je dit dan?

Origineel geplaatst door senso
Zou nog veel leuker geweest zijn als je erbij had verteld wat het voor synth is.
Dat vragen we ons hier namelijk al een tijdje af.
:confused:

Zie hier: Mystery Synthesizer

Ja, dit is een lastige. Een hele want ik ben deze ook per toeval op het spoor gekomen. Heb een tijdje gezocht op het net en daarna ben ik in wat boeken gedoken. Ik ben er bijna zeker van dat dit geen synthesizer uit Rusland e.d. is. Ik denk zelfs dat het er eentje kan zijn uit de Italiaanse hoek. Er zijn daar nogal wat prullen gemaakt aan het eindje van de jaren 70. De term Synthesizer op je frontje plakken zorgde er natuurlijk ook voor dat mensen wel even moesten kijken. Ik ga ervan uit dat dit een budget-apparaat was. Als ik naar de knoppen kijk sluit ik een aantal grote fabrikanten uit. Zoals, Synthi, Oberheim en Moog. Maar wat dan wel? Een echte synthesizer is het volgens mij ook niet. Hij doet mij ook erg denken aan de Gem pk4900 die ik bezit. Meer een soort van orgeltje. Heeft iemand deze "synthesizer" ooit gezien, ooit bespeeld??

Mmm DX-1 is wel mooi ja... gewogen toetsen, eigenlijk 2x een complete DX-7 synth, en opgebouwd uit meer discrete componenten (wat schijnt te resulteren in een warmer geluid).

Die Peter Verspuy heeft dat ding al jaren te koop staan voor wild varierende prijzen. Staat gewoon in z'n demo-ruimte, dus 'helemaal nieuw' zou ik hem niet willen noemen, na al die jaren de kleffe handjes van synth & orgelfreaks te hebben moeten verdragen...

Origineel geplaatst door Hanz
Mmm DX-1 is wel mooi ja... gewogen toetsen, eigenlijk 2x een complete DX-7 synth, en opgebouwd uit meer discrete componenten (wat schijnt te resulteren in een warmer geluid).

... en ... hij heeft polyfone aftertouch à la CS80. Aanvankelijk zou ie trouwens de CSDX gaan heten, i.p.v. DX1. Dit omdat er veel van de randarchitectuur (dus niet de synthese) van de CS80 in de DX1 gebruikt is.

Ik denk dat ie nog zeldzamer is dan de CS80. Ik ken alleen Michael MacDonald die er ooit iets mee gedaan heeft.

:doei:

Ach, als je persé polyfone aftertouch wil, en het mag niet duur wezen: DX-7 II.
Kwam ik laatst per ongeluk achter!

<EDIT> OK dit is *niet* waar, zie latere posts in deze thread! </EDIT>

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hanz
Ach, als je persé polyfone aftertouch wil, en het mag niet duur wezen: DX-7 II.
Kwam ik laatst per ongeluk achter!

:confused: Verklaar ... :confused:

De DX7II heeft normaal gezien gewone channel aftertouch, net zoals de DX5 :confused:

:doei:

Back