FireWalk - Gravity Waves (Gloomer Remix)

deze staat er nu bijna een week. 111 mensen hebben tot nu toe deze draad bekeken. 0 mensen hebben commentaar gegeven. Wat is er fout ? Ben ik zo een oetlul ? Ben ik zo een zeikerd ? Ik heb zeker 20 mensen voorzien van feedback en krijg niets terug. Triest hoor, erg triest.

Ben ik zo een oetlul ? Ben ik zo een zeikerd ?

(Alles wat je zegt ben je zelluf :D:D)
Ik zie dat jij idd veel op tracks reageert en dus snap ik het dat je pissig bent als niemand op jouw muziek reageert. Ik heb niet gereageerd omdat ik niet van remixes houd. Ik weet dat het een bepaalde stroming is in de hedendaagse muziek en natuurlijk heel veel door DJ's wordt gedaan, maar ik ben helemaal van de eigen nummers en dat vind ik ook het leukste van dit onderdeel van het SF.

Nou niet meer kwaad zijn! :P

Hey Gloom,

Om eerlijk te zijn vond ik het orgineel niet zo fijn, maar das mn smaak! Jouw mix is ongeveer dezelfde stijl, dus vind ik t lastig om een objectieve mening te geven. Wel vind ik dat jouw versie meer "lucht" heeft en wat duisterder klinkt, wat ik wel waarderen kan.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

gr.R

Eerst even het origineel luisteren. Dat is zo'n typische stevige overgecompresste tranceplaat met de stijl van tien jaar geleden (nofi). Wel veilig en kazig, maar best lekker. Meeslepende break, precies zoals het hoort. Beetje Orjan Nilsen-stijl. Die kunnen de geijkte trance-dj's zo draaien.

Dan jouw remix. Misschien is het beter als je niet meteen in het begin van het nummer de hele akkoordprogressie al weggeeft. Dan blijft de opbouw nog een beetje spannnend. De break klinkt tof, al vind ik de vocal niet zoveel toevoegen (ik kan er ook niets van verstaan). De saxsample vind ik echt helemaal niets, die klinkt zo plastic. En die bubbels op4:40 voegen voor mij ook niet zoveel toe.

Qua mix klinken de kick en bas inderdaad niet helemaal goed, er mist een hoop laag. Daarentegen kan je de hats en overige percussie in de hoge frequenties misschien iets minder op de voorgrond zetten.

Al met al voegt de remix voor mij niet zoveel toe aan het origineel. De sterke punten in het nummer komen wat mij betreft in het origineel beter tot z'n recht. De hoofdvraag bij een remix blijft wat mij betreft, en dat is zeker niet vervelend bedoeld: wat voeg je eraan toe?

ik vind de break het vetste en het meeste één geheel

op een of andere manier voelt dat niet zo als de beat er in zit
net alsof er wat dingen langs elkaar heen gaan, moeilijk te beschrijven

ik zou de kick en bass misschien opnieuw erin mixen?

Hey SlaveoftheWave, dank je wel man om effe langs te komen. Ik begrijp wat je wil zeggen, maar als je Gloomer zijn muziek wat kent, dan weet je dat dat eigenlijk zijn handelsmerk is. Door middel van onkunde toch een resultaat weten neer te zetten, al dan niet atonaal :)

Thanks again ;)

wat voeg je eraan toe?

Stupide, de maxx man wat je schrijft.. Hier heb ik wel wat aan. Maar om op je vraag te antwoorden : de auteur/songwriter van dit lied heeft een traantje moeten wegpinken toen hij mijn versie voor het eerst hoorde. Hij werd er heel emotioneel van. Dus dat deed wel deugd toen ik dat las.

Mixen, moet ik nog veel over leren. Dank je wel om me erop te duiden :okdan:

Hey SlaveoftheWave, dank je wel man om effe langs te komen. Ik begrijp wat je wil zeggen, maar als je Gloomer zijn muziek wat kent, dan weet je dat dat eigenlijk zijn handelsmerk is. Door middel van onkunde toch een resultaat weten neer te zetten, al dan niet atonaal :)

Thanks again ;)
"maar als je Gloomer zijn muziek wat kent, dan weet je dat dat eigenlijk zijn handelsmerk is. Door middel van onkunde toch een resultaat weten neer te zetten, al dan niet atonaal"

zéer herkenbaar. . .

dit is zo niet mijn ding. toch genoten van de track. wél, ik vind de mix niet goed, soms erg uit balans, wellicht soms gewild, maar werkt niet, voor mij dan. ik heb niet naar het origineel geluisterd, ik wilde de 'remix' louter op zijn eigen merites kunnen beoordelen.

zoals stupide al aangaf, vooral de drums mogen voor mij wat 'harder', meer laag, meer artikulatie, meer 'lijnen' kunnen wat naar voren, zonder het ijle te verliezen.
goed produktietechnische adviezen, daar moet je niet bij mij zijn (al is er 1 iemand, die daar anders over denkt, goed, his mistake....)
de mix, het woord 'balans' zegt het al, mist een eenheid. ik kan het niet beter uitdrukken.

en wellicht is het je bedoeling, is het een smaakding.

toch, ik herhaal, dit is een stijl van muziek die ik amper ken, en nooit zelf beluister, aktief... merk ik, dat t wel wat heeft, jammer van de mix. (och ik heb ook nog een aantal leerjaren te gaan, dus...)

Hey Vink,

Dank je wel voor je uitgebreide reactie.
Maar het afmixen van drums, ze mogen harder zeg je.. Maar ze staan al op -2dB Als ik ze nog luider ga zetten, dan gaan ze clippen. Wat kan ik daaraan doen dan ?

Thanks makker, is heel erg fijn van je !!

:okdan:

ik ben geen ekspert, dus anderen zullen t veel beter kunnen duiden en oplossen.
bij de mix zet ik alles, kwa gain (of output van instrument, bij is alles digitaal) zo rond de -10dB, soms hoger of lager wanneer noodzakelijk, zodat de master output, die alle kanalen opteld, genoeg ruimte blijft houden, ook wanneer je een kanalen wil laten knallen...

een komprossor of een multi-band komprossor kan ook het geluid steviger krijgen, van de drums. met een multi-band heb je ook de kontrole over het spektrum, kan je hi-hats en kick apart instellen.

ik weet niet hoe je werkt, de drums kun je natuurlik ook regelen, met meerdere outputs.

staan de andere kanalen ook zo hard? ik kom meestal niet hoger, wanneer t heel hard mot, tot -6 dB schat ik, terwijl andrere kanalen tussen de -22 en -15dB aanrommelen.

het is niet geheel de juiste procedure maar voor mij werkt t.

vergeet ook de mogelijkheden van EQ niet, op de kanalen zelf en op master.

met harder brdoel ik dus steviger, te bereiken met EQ e/of komprossor.

wanneer alle kanalen zo ongeveer onder de - 10 dB, of ik zeg maar -5dB, bij dat laatste heb je bijna geen ruimte voor een mix.

ik werk binnen een DAW, alles digitaal, bij analoog werkt t wat anders, maar daar moet je ook letten op te hard insturen, dus de dB vóor effekte, EQ etc.

ik weet niets van analoog af... wanneer je zachter instuurt hebben Eq en komprossor bv meer ruimte om t gelyid steviger te krijgen.

wellicht weet je dit al, en beter. en anderen kunnen het zeker beter yitleggen dan ik.

om het gehele volume uiteindelijk met de loudness war mee te laten gaan, gebruik ik een maximizer op de master, als laatste insert, ná alle andere inserts van/op de master...

Eq op de master kan ook wonderen verrichten...

er zijn zoveel mogelikheden

bedoel je overigens met -2 dB, de metering of de 'schuif'?

harder insturen kan soms ook werken, hangt geheel af hoe hard je al het andere instuurt en dan met effekten erbij, hoe hoog dan de meter uitslaat.

mijn ekskuses wanneer ik zaken uitleg, die je al lang weet...

Laatst gewijzigd:
bedoel je overigens met -2 dB, de metering of de 'schuif'?

Hey Vink, hartstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Ik werk met FL-studio, en de mixer staat -2dB bij de kicks.
De rest mix ik af op 0dB.
Als alles gemasterd is dan zet ik Ozone op de mixer..
Om het geheel luider te krijgen, dat doe ik met de treshold.

Heb je ook FL-studio ? Anders kunnen we eens samen aan een projectje werken.

Bedankt nogmaals :okdan:

Het is mijn ding niet.. kan er moeilijk iets zinnigs over zeggen

Dank je wel voor te luisteren Fatclap, vind ik heel fijn van je !! :)

Er passen geen 13 in een dozijn.
Als het niet vernieuwend is moet het nivo hoger liggen dan de rest.

Dank je wel voor te luisteren en de feedback Designer.. dat apprecieer ik ten zeerste. Ik dacht persoonlijk dat het nivo heel hoog lag. :( niet dus

:dubbel:

Hey Vink, hartstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Ik werk met FL-studio, en de mixer staat -2dB bij de kicks.
De rest mix ik af op 0dB.
Als alles gemasterd is dan zet ik Ozone op de mixer..
Om het geheel luider te krijgen, dat doe ik met de treshold.

Heb je ook FL-studio ? Anders kunnen we eens samen aan een projectje werken.

Bedankt nogmaals :okdan:

ik werk in cubase. FL-studio heb ik nog eind jaren negentig gebruikt, was toen een heel ander ding dan nu, begrijp ik, was wel heerlik om mee te werken.

Ozone zegt me dan niets, zal dan een soort van maximizer zijn.

een projektje, altijd leuk, tijd is hier altijd een probleem, 2 verschillende DAW's hoeven geen probleem te zijn. ik heb nog nooit samengewerkt (behalve dan toen ik een band zat...), dus het is een uitdaging. zeker interesse, maar hoe? anders PMen we als jij of ik een idee krijgen. kan leerzaam zijn en vooral veel plezier geven.

Hey Vink :)

Thanks man.
Allereerst Ozone, die is van Izotope, een masteringstool..
Je kunt 'm hier bekijken : https://www.izotope.com/en/products/master-and-deliver/ozone.html
Hij is zijn geld waard. Ook al ga ik voort op mijn gehoor en, jawel, presets.
Dus, er zal wel wat aan mijn gehoor schelen.
Maar twee DAW's ? Hoe ga ik dan van je kunnen leren ? :P
Ik zal je later pm'n, eerst eens nadenken hoe we wat kunnen doen.
Heb jij een idee ?

Back