FireWalk - Gravity Waves (Gloomer Remix)

Hey Vink :)

Thanks man.
Allereerst Ozone, die is van Izotope, een masteringstool..
Je kunt 'm hier bekijken : https://www.izotope.com/en/products/master-and-deliver/ozone.html
Hij is zijn geld waard. Ook al ga ik voort op mijn gehoor en, jawel, presets.
Dus, er zal wel wat aan mijn gehoor schelen.
Maar twee DAW's ? Hoe ga ik dan van je kunnen leren ? :P
Ik zal je later pm'n, eerst eens nadenken hoe we wat kunnen doen.
Heb jij een idee ?

ziet er goed uit die Ozone, en is ook te gebruiken om je drums op te pompen, als ik het filmpje goed begrijp.

ja, je hebt gelijk twee DAW's is toch een probleem... had simpel het idee, je levert wav's aan elkaar, maar dan zit je met het probleem hoe de mix te maken, want ieder werkt anders. sowieso heb ik buiten cubase, een verzameling plugins, en inklusief de plugins van cubase, maakt dat de werkwijze geheel anders... mmmmh

dus al hadden we dezelfde DAW, heb je ook nog andere 'apparatuur'.

zelfs met wav's zal het niet goed werken gaan, ppfffff. alhoewel de wav, die jij bv voor een kanaal aanlevert, inkl. effekten, klinkt in cubase natuurlik identiek..

1 van de 2 moet dan wel verantwoordelijk zijn voor de eindmix.

we nemen de tijd! laag voor laag opbouwen, aanvullen. goed, het lijkt me een goed, dit via pm voort te zetten..

Hey Gloomer!

Het is totaal mijn stijl niet waar ik normaal naar luister, maar heb toch wel even het origineel en jou versie geluisterd en vind jou versie lekkerder weg luisteren, waarom kan ik niet helemaal thuis brengen. Ben het eens met het voorgaande dat je niet gelijk het themaatje (accoordenprogressie) aan het begin weg moet geven, verder kan ik weinig zeggen over de mix, luister op het moment met laptopspeakers, ik wil alleen zeggen dat ikzelf ook Ozone heb als mix en mastering plug en ben er ook zeer content mee!

Gloomer goes trance?? :D

Ik weet nooit zo goed wat ik met remixes aan moet eerlijk gezegd. Op zich een prima plaatje, maar ik hoor liever de Gloomer originals.

Die sax is wel wat kazig Jan :). Track zelf is ook wat aan de lange kant. nee sorry, deze doet het hem voor mij even niet. Sorry maat.

Gloomer, zelf een tijdje even iets anders gedaan en dan kom ik jouw bouwsel tegen, ook maar even een kleine reactie.

Ga het niet hebben over technische dingen (daar zijn andere altijd beter in) dus compositie/de remix zelf.
Heb hier persoonlijk een beetje moeite mee in vergelijking met je andere nummers die ik altijd soort van liefkozend "DUMONDE" tracks noem wat ik jammer vindt omdat je hele dikke dingen heb gemaakt.
Anyway, voor mij net niet mede ook vanwege de bubbels, het begin en de saxofoon, rond 5.20 een aantal behoorlijk valse bubbel noten imo en het geheel mist een zekere drive die ik voor dit soort muziek echt heel belangrijk vind.
** zal wel weer kritiek van anderen krijgen vrees ik.....

Leg de lat voor jou wat hoger omdat ik weet dat je (hele) goede dingen kan maken en dit ook bewezen heb en dat ook in hoge mate respecteer, dit is het voor mij helaas niet.

Hey Gloomer!

Het is totaal mijn stijl niet waar ik normaal naar luister, maar heb toch wel even het origineel en jou versie geluisterd en vind jou versie lekkerder weg luisteren, waarom kan ik niet helemaal thuis brengen. Ben het eens met het voorgaande dat je niet gelijk het themaatje (accoordenprogressie) aan het begin weg moet geven, verder kan ik weinig zeggen over de mix, luister op het moment met laptopspeakers, ik wil alleen zeggen dat ikzelf ook Ozone heb als mix en mastering plug en ben er ook zeer content mee!

Ja, ik was te vlug met die accoordenprogressie.. dat besef ik nu pas, zo klinkt het natuurlijk langdradiger.
Ja man, Ozone rules, ik ben er zeer tevreden mee.
Dank Krek :W

Gloomer goes trance?? :D

Ik weet nooit zo goed wat ik met remixes aan moet eerlijk gezegd. Op zich een prima plaatje, maar ik hoor liever de Gloomer originals.

Die sax is wel wat kazig Jan :). Track zelf is ook wat aan de lange kant. nee sorry, deze doet het hem voor mij even niet. Sorry maat.

Hey Dok !! Thanks man, apprecieer het van harte. Ja, hij duurt wat lang hé. Die sax vond ik wel wat hebben, het is de gratis sax van DSK zeker. Maar je hoort liever de Gloomer Originals, dat hoor ik ook wel graag, dank je wel makker. :okdan:

"DUMONDE" tracks

Ik heb eens geluisterd naar Dumonde, en het klinkt idd wel goed, dus dank je heel fel voor deze vergelijking. Maar voor de rest heb je wellicht allemaal gelijk. Ik die dacht een dijk van een remix neergezet te hebben. Je ziet hoe het tij kan keren hé. Dank je wel makker. :P

Ik heb eens geluisterd naar Dumonde, en het klinkt idd wel goed, dus dank je heel fel voor deze vergelijking. Maar voor de rest heb je wellicht allemaal gelijk. Ik die dacht een dijk van een remix neergezet te hebben. Je ziet hoe het tij kan keren hé. Dank je wel makker. :P

Het is technisch niet slecht :)
Ik denk (in mijn opinie) dat je te veel wil laten gebeuren, hou het simpel, idee is goed maar het mist drive (juist zo belangrijk voor dit soort muziek)

Rustig beginnen, niet te druk en dan opbouwen... je weet het wel omdat je het het al eerder heb gedaan :) niet te veel poespas (dat lijdt af) emphasis moet liggen op de breaks (met dat bombastische geluid) de rest moet drive hebben.

Maar nogmaals, dat is mijn opinie :) er zullen wellicht hele volksstammen zijn die er wel helemaal voor gaan... Ik kan het iig niet (not my field of work)

Maar nogmaals, hou het simpel :okdan:

Hey makker, dank je wel voor uit uitgebreide feedback.. Maar er is één probleem : hou het simpel ?? Dat gaat niet met muziek van Gloomer ;{ Maar ik zal proberen hoor. Dank je wel, again :P

Dan is 'ie klaar.

Helaas ga ik er niets meer aan veranderen.. En dat blieptoontje vind ik persoonlijk heel goed, dus ik wil dat ie blijft. Alleszins van harte bedankt Static-G. :okdan:

begin van t origineel klinkt voor mij best lekker hoewel t niet mn genre is. kan me voorstellen dat je ook zo punchy wilt zijn met jouw track.

als t bij jou wat meer losgaat op 1:27 bv en dat vergelijk met t begin van t origineel dan is ie van jou veel minder percussive, en wat mij betreft klinkt t bij jou daar een stuk tammer en minder lekker. misschien attack vd leadsynth wat korter. denk dat je lead daar te hard staat. (ik luister op laptop). en ik denk dat de toeters later in t nummer ook te hard staan.

misschien goed om eens een gepolijste track te maken. wat je leert neem je mee naar volgende. producties maak je al genoeg.

Hey Gloomer zie het nu pas en omdat je ook altijd reageert vind ik natuurlijk ook dat ik moet terug reageren ;)

De kicks komen ten eerste niet door.
De sub komt (voor mij?) ook niet goed genoeg door
net zoals die basssound van je melodielijn.
De snares (denk ik) in het begin storen mij ook heel erg hard (zet hier is iets op dat ze niet zo leeg klinken). Ook die vreemde geluiden op het einde vind ik eig wel leuk, maar ka, gerust snappen dat andere dit heel erg lelijk vinden!

Dit ff aanpassen en het is top, volgens mij een goede kick kan ook al veel doen!
Vind het een hele fijne melodie btw als hij alleen afspeelt.

Btw, ik hou ook echt niet van remixen ;)

PS: Ik doe alles -5 dB eerst maken & opnemen (sommige natuurlijk ook niet) en ga als ik dan alles zowat afheb deze pas aanpassen enzo! (om het zo maar te zeggen :D)

Succes ermee

Xypes

een stuk tammer en minder lekker.

Hey Vipal, thanks a lot voor te luisteren en de feedback. Ik neem het mee naar mijn volgend nummer. Sommige van mijn vrienden vonden de remix thans beter dan het origineel, meer animo. Maar ik persoonlijk vind niet dat ik kan tippen aan het origineel.

Thanks man !! :okdan:

Back