Origineel geplaatst door Downside Studio
Ok, waarom blijf ik toch antwoorden hierop. Je begrijpt mij verkeerd. Je zegt iedere keer dat ik beweer dat de apparatuur slecht is. Ik je dus duidelijk te maken dat ik dat helemaal niet zeg. Ik heb helemaal geen problemen met behringer of phonic, en ja, inderdaad..ik kan me veel duurdere apparatuur veroorloven en daarom koop ik die ook..
MAAR DAAR GAAT HET HELEMAAL NIET OM.
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat je nooit een behringer of phonic moet kopen omdat je denkt dat de buizen iets extra's toevoegen aan je signaal. Dat doen ze namelijk niet. Buizentechnologie is verschrikkelijk duur, en dat kan nooit voor die prijs geboden worden. Wat je feitelijk koopt is een normale compressor, opgeleukt met een totaal niet functionerende buis. Je wordt dus gewoon voor de gek gehouden. Echte buizen hebben hoge spanning nodig, en dat is nu eenmaal duur om te verwerken.
Dus om deze discussie niet eindeloos door te laten gaan....ik zeg helemaal niet dat ik stoer ben en goedkope apparatuur maar minderwaardig vind. Ook ik ben begonnen met behringer, en heb me langzaam weten op te werken. Niets dan lof over de prijs/kwaliteit verhouding. Maar dat buizen gedoe in de goedkopere budgets is gewoon onzin. Dat is alleen verkooppraat, en dat probeer ik dus duidelijk te maken, maar wil er bij jou kennelijk niet in.
Dit is ook helemaal geen aanval op mensen die minder budget hebben. Ik probeer ze alleen er op te wijzen dat ze hun geld verstandig moeten besteden. Liever 150 euro uitgeven voor een apparaat van 150 euro waarde, dan 150 euro uitgeven voor een apparaat met een daadwerkelijke waarde van 75 euro en 75 euro aan onzinnige toeters en bellen.