Phonic Buizencompressor

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Aha, bedankt voor je info!

Vraagje, is bij jouw ook de output van links iets zachter (in ieder geval hoorbaar zachter) dan de output van rechts? Is dit normaal?? Ik weet zeker dat het input signaal links en rechts in ieder geval gelijk is...
:confused:

<offtopic>
nee.. dat is niet normaal.... het is een stereocompressor, dus wat er stereo ingaat, moet er ook net zo stereo weer uit gaan..
Om het zeker te weten, zal je het kunnen checken door 2x een exact zelfde monosignaal erin te stoppen. Als er daarna verschil tussen links en rechts op de outputs zit, is hij kapot.

<offtopic>

Appels en peren, mensen...

In een budget-studio hoort budget apparatuur. In een hi-end studio hoort hi-end apparatuur. Er wordt gevraagd naar die Phonic, een budget compressor met een bepaald geluid dat je kan bevallen of niet. Elk ding heeft z'n kwaliteiten en bij budgetapparatuur is dat niet altijd alleen de prijs. Kom op, bij een Ferrari betaal je ook niet alleen voor de gebruikte materialen en het uurloon van de monteur (etc). En wie heeft er in godsnaam een Ferrari nodig?

Mensen die hi-end apparatuur gebruiken hebben makkelijk zijken over mindere spullen, maar doen dat misschien wat te vanzelfsprekend...

Dan heb je het niet begrepen, het gaat er namelijk niet over of een dure buizencompressor beter is dan een goedkope.

Het gaat erover dat een buizencompressor van 200 euro totaal niets met buizen te maken heeft.

Origineel geplaatst door Downside Studio
Dan heb je het niet begrepen, het gaat er namelijk niet over of een dure buizencompressor beter is dan een goedkope.

Het gaat erover dat een buizencompressor van 200 euro totaal niets met buizen te maken heeft.

Er staat me iets van bij dat dbx ook eens een keer zoiets had met een buis.
Toen ze het van binnen gingen bekijken bleek die buis niet aangesloten te zijn met de rest.

Ook is het niet zo dat een buis per definitie warmte aan je geluid toevoegd.
Sterker nog, de buis kan veel cleaner klniken dan de transistor.

In onze millenia eq heb ik bewust gekozen voor telefunken buizen die het geluid hoorbaar vervormen.
De originel buizen die erin zaten waren vrij clean.

En die ferrari heb ik heel hard nodig.
Weet je wel hoever spanje lopen is8)

Volgens mij wilde iemand weten hoe het zit met die cheape compressor, en dan begint iedereen over dat er duurdere dingen zijn die beter zijn... :okdan:

ik zal verder m'n mond houden want ik begrijp er toch niks van

Origineel geplaatst door falafelbiels
Volgens mij wilde iemand weten hoe het zit met die cheape compressor, en dan begint iedereen over dat er duurdere dingen zijn die beter zijn... :okdan:

ik zal verder m'n mond houden want ik begrijp er toch niks van

he hallo, jij begint toch over die ferrari???

Ik vind het wel goed dat downunder (sorry downside) dit verteld. Daar heb je tenminste wat aan.
Want waar het op neer komt is dat het dus grote onzin is om je zuurverdiende "budget"geld uit te geven aan iets wat helemaal niet klopt. Toch?

haha, valt wel mee hoor....denk dat er alleen wat mensen hier zijn die andere proberen te waarschuwen voor verkooppraatjes. Tuurlijk, hoe duurder iets is, hoe beter het is. Misschien maakt het volgende voorbeeld duidelijk wat we willen zeggen..nemen we even de ferrari als voorbeeld

Ferrari testarossa prijs: 100.000
Ferrari testarossa kitcat prijs: 20.000 (afgeragde pontiac fiero)
Volkswagen Passat: 20.000 (nieuw)

Ze lijken precies op elkaar, maar de tweede heeft natuurlijk behalve het gimmick gehalte niets met ferrari te maken. De koper beseft dat misschien niet.

Hij heeft nu dus de keuze: 20.000 uitgeven voor een gimmick, of beseffen dat ie gewoon een goede auto nodig heeft en voor 20.000 iets kopen dat precies aan zijn eisen voldoet.

Ja, maar de Phonics en Behringers zijn toch niet per definitie gimmicks!(?)

oei ik zou m'n mond houden

doe jij effe een buis in je mond.8)

ik gebruik echt geen behringer of een phonics want uit ervaring van masteringklussen weet ik dat die meer slecht doen aan je geluid dan goed doen.

Kun je toch beter iets anders kopen.

haha...nee, gaat nergens meer over deze discussie.

Moraal van het verhaal...weet wat je koopt, en geloof niet altijd de folders. of je het vervolgens koopt moet je zelf weten.

Nogmaals, dit heeft wat mij betreft niets met kwaliteit te maken, iedereen weet dat je een behringer niet met een focusrite kunt vergelijken. Je krijgt de kwaliteit waar je voor betaald, en dat is afhankelijk van je budget. Maar het is nogmaals wel belangrijk dat je weet wat je koopt.

Mijn laatste bericht over dit onderwerp:slotje:

Nogmaals, dit heeft wat mij betreft niets met kwaliteit te maken, iedereen weet dat je een behringer niet met een focusrite kunt vergelijken.

en toch wordt het gedaan, die appels en peren, misschien begrijp je nu dat je begrijpt wat ik bedoel...

ok...1 laatste berichtje dan....ik geef me gewonnen...ik zal nooit meer proberen om mensen te waarschuwen zich niet te laten misleiden.

:stupid

en toch wordt het gedaan, die appels en peren, misschien begrijp je nu dat je begrijpt wat ik bedoel...

even een vraagje tussendoor...................falafelbiels...............dat fotootje...............is dat een recente foto?????:duivels:

Want dan snap ik het wel hoor.8)

Sorry Downside, ik wil niet dwarsliggen om het dwarsliggen. Maar er zijn gewoon mensen die geen Avalons en Ureis kunnen betalen en ze ook niet nodig hebben. Ik denk dat mensen die vragen naar laag gepreisd spul ook wel weten dat de onbetaalbare dingen beter zijn, maar zolang je die niet kunt betalen heb je daar al helemaal niks aan. Moet je dan jaaaaaren sparen om eindelijk eens een compressor aan te kunnen zetten en tot die tijd overstuurde opnames maken? Ik denk dat nu iedereen een computer heeft het best zin heeft om die cheape inferiure aan te schaffen. ALs Ik kwalitatief fantastische opnames wil maken boek ik wel wat tijd in jouw studio.

NIEMAND HEEFT EEN FERRARI NODIG!

vraag het Ghandi...

Ok, waarom blijf ik toch antwoorden hierop. Je begrijpt mij verkeerd. Je zegt iedere keer dat ik beweer dat de apparatuur slecht is. Ik je dus duidelijk te maken dat ik dat helemaal niet zeg. Ik heb helemaal geen problemen met behringer of phonic, en ja, inderdaad..ik kan me veel duurdere apparatuur veroorloven en daarom koop ik die ook..

MAAR DAAR GAAT HET HELEMAAL NIET OM.

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat je nooit een behringer of phonic moet kopen omdat je denkt dat de buizen iets extra's toevoegen aan je signaal. Dat doen ze namelijk niet. Buizentechnologie is verschrikkelijk duur, en dat kan nooit voor die prijs geboden worden. Wat je feitelijk koopt is een normale compressor, opgeleukt met een totaal niet functionerende buis. Je wordt dus gewoon voor de gek gehouden. Echte buizen hebben hoge spanning nodig, en dat is nu eenmaal duur om te verwerken.

Dus om deze discussie niet eindeloos door te laten gaan....ik zeg helemaal niet dat ik stoer ben en goedkope apparatuur maar minderwaardig vind. Ook ik ben begonnen met behringer, en heb me langzaam weten op te werken. Niets dan lof over de prijs/kwaliteit verhouding. Maar dat buizen gedoe in de goedkopere budgets is gewoon onzin. Dat is alleen verkooppraat, en dat probeer ik dus duidelijk te maken, maar wil er bij jou kennelijk niet in.

Dit is ook helemaal geen aanval op mensen die minder budget hebben. Ik probeer ze alleen er op te wijzen dat ze hun geld verstandig moeten besteden. Liever 150 euro uitgeven voor een apparaat van 150 euro waarde, dan 150 euro uitgeven voor een apparaat met een daadwerkelijke waarde van 75 euro en 75 euro aan onzinnige toeters en bellen.

Ok, waarom blijf ik toch antwoorden hierop. Je begrijpt mij verkeerd. Je zegt iedere keer dat ik beweer dat de apparatuur slecht is. Ik je dus duidelijk te maken dat ik dat helemaal niet zeg. Ik heb helemaal geen problemen met behringer of phonic, en ja, inderdaad..ik kan me veel duurdere apparatuur veroorloven en daarom koop ik die ook..

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat je nooit een behringer of phonic moet kopen omdat je denkt dat de buizen iets extra's toevoegen aan je signaal. Dat doen ze namelijk niet. Buizentechnologie is verschrikkelijk duur, en dat kan nooit voor die prijs geboden worden. Wat je feitelijk koopt is een normale compressor, opgeleukt met een totaal niet functionerende buis. Je wordt dus gewoon voor de gek gehouden. Echte buizen hebben hoge spanning nodig, en dat is nu eenmaal duur om te verwerken.

Dus om deze discussie niet eindeloos door te laten gaan....ik zeg helemaal niet dat ik stoer ben en goedkope apparatuur maar minderwaardig vind. Ook ik ben begonnen met behringer, en heb me langzaam weten op te werken. Niets dan lof over de prijs/kwaliteit verhouding. Maar dat buizen gedoe in de goedkopere budgets is gewoon onzin. Dat is alleen verkooppraat, en dat probeer ik dus duidelijk te maken, maar wil er bij jou kennelijk niet in.

Dit is ook helemaal geen aanval op mensen die minder budget hebben. Ik probeer ze alleen er op te wijzen dat ze hun geld verstandig moeten besteden. Liever 150 euro uitgeven voor een apparaat van 150 euro waarde, dan 150 euro uitgeven voor een apparaat met een daadwerkelijke waarde van 75 euro en 75 euro aan onzinnige toeters en bellen.

uuhh, kun je dat nog 1xtje uitleggen:D

Ik zie ook nergens staan dat je duur vergelijkt met goedkoop en dat doet errol ook niet dus het zal wel iets te maken hebben met een gezonde vorm van dwarsleggen.
Wat jullie zeggen is vrij duidelijk en we kunnen hier alleen maar blij zijn dat er ook nog andere voorlichting is dan die vd reclame borden.

Ghandi wilde wel een ferrari maar paste er niet in met die stok.8D

Tegenwoordig werken véél buizen van die goedkope apparaten op een lagere spanning, hoeft niet perse slecht te zijn of minderwaardig aan hogere spanningen, althans dat heb ik eens in de Elektuur gelezen. Die buis doet echt wel iets dus. Of je dat effect nu goed of slecht vind moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.

Deze post is de eerste waarin je duidelijk uitlegd wat je bedoeld...had je ook eerder kunnen doen, had frustratie bij jullie allebei gescheeld ;)

jongens, kom op zeg, zelfs een belg:D zou begrijpen wat downside bedoelde.
Maar ja een belg wint het ook altijd in 10voortaal.

Zouden die nederlanders dan toch woordblind zijn8o)

Back