Nieuwe track gemaakt; Samavihara

Samavihara vind ik best wel intrigerende en daarom ook wel lekkere muziek. Mooie sounds en die baslijn blijft wel in mijn hoofd hangen. Tivolica vind ik een stuk minder. Wat ik veel aantref ook bij andere tracks is een drumpartij die eenmaal begonnen steeds hetzelfde blijft. Dat maakt het geheel saai. Bovendien begrijp ik aan het eind de "stop" van de muziek niet goed. Je verwacht dan een soort overgang, maar het nummer begint gewoon weer opnieuw met hetzelfde thema. Het einde valt daardoor in het water, wat mij betreft. Wel goede productie qua opname van beide nummers.

Samavihara vind ik best wel intrigerende en daarom ook wel lekkere muziek. Mooie sounds en die baslijn blijft wel in mijn hoofd hangen. Tivolica vind ik een stuk minder. Wat ik veel aantref ook bij andere tracks is een drumpartij die eenmaal begonnen steeds hetzelfde blijft. Dat maakt het geheel saai. Bovendien begrijp ik aan het eind de "stop" van de muziek niet goed. Je verwacht dan een soort overgang, maar het nummer begint gewoon weer opnieuw met hetzelfde thema. Het einde valt daardoor in het water, wat mij betreft. Wel goede productie qua opname van beide nummers.

Heel erg bedankt voor je reactie.
Tivolica is trouwens de naam van mijn project; Friction is de naam van deze track.
Maakt ook niet zoveel uit verder.
Het klopt wel dat Friction behoorlijk eentonig kan zijn; daar moet ik zeker nog wel aan gaan werken.
Over Samavihara ben ik zelf ook erg tevreden.

Friction:
Een aardige basis om uit te werken, maar nu nog veel te eentonig. Ik mis een baslijn (de synth vanaf het begin kan dat niet verhullen) die een groove brengt, en de percussie kan je ook nog behoorlijk uitbreiden. Op 1:56 ongeveer wringt die bewegende gegate sound tonaal nogal met de niet-bewegende rest. Er is verder nauwelijks een spanningsboog.

De eerste track luister ik later. :)

Die eerste:
Ik vind 'm beter te pruimen dat Friction, voornamelijk omdat de sounds me meer aanspreken. Toch vind ik 'm wel wat onsamenhangend en het basje wel erg repetitief. Hier en daar is het ook te atonaal naar mijn smaak.

Laatst gewijzigd:
Friction:
Een aardige basis om uit te werken, maar nu nog veel te eentonig. Ik mis een baslijn (de synth vanaf het begin kan dat niet verhullen) die een groove brengt, en de percussie kan je ook nog behoorlijk uitbreiden. Op 1:56 ongeveer wringt die bewegende gegate sound tonaal nogal met de niet-bewegende rest. Er is verder nauwelijks een spanningsboog.

De eerste track luister ik later. :)

Die eerste:
Ik vind 'm beter te pruimen dat Friction, voornamelijk omdat de sounds me meer aanspreken. Toch vind ik 'm wel wat onsamenhangend en het basje wel erg repetitief. Hier en daar is het ook te atonaal naar mijn smaak.

Bedankt voor je feedback.

Zal zeker nog gaan werken aan Friction; en zal ook proberen wat meer een groove erin te gaan krijgen,

Grandfather - korte versie

Grandfather - korte versie

Hierbij plaats ik een korte versie van de song Grandfather.
Deze versie heeft in tegenstelling tot de lange(re) versie (die ik binnenkort ook nog wellicht zal gaan plaatsen) minder akkoorden en klinkt iets compacter en dynamischer.
Het is min of meer een soort eerbetoon aan mijn opa.
Hij speelde ondermeer orgel, accordeon en mondharmonica.
Deze invloeden zijn hier allemaal in verwerkt.

Ben wederom benieuwd wat jullie ervan vinden.

Attachments

• Grandfather - korte versie-2.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 85
Over Mirrors: Ik ben er eerlijk gezegd niet kapot van. De sitarachtige melodie, baslijn en pad gaan volledig hun eigen weg. Het mag best een beetje harmonieuzer. Nu werken ze elkaar tegen in plaats van dat ze elkaar versterken. Kies een element wat de aandacht zou moeten verdienen en stem daar de rest op af.

De pad staat daarnaast vrij hard en clipt (al dan niet bewust), wat ik niet mooi vind. Die zou ik vervangen door een wat zachter en warmer exemplaar.

De drums kan je ook nog wel wat interessanter maken door wat meer te variëren of gewoon wat meer elementen toe te voegen. De opbouw van de track kan imho ook spannender: je geeft al een hoop weg in de eerste minuut, waardoor je de rest van de tijd vooral aan het herhalen bent.

Over Mirrors: Ik ben er eerlijk gezegd niet kapot van. De sitarachtige melodie, baslijn en pad gaan volledig hun eigen weg. Het mag best een beetje harmonieuzer. Nu werken ze elkaar tegen in plaats van dat ze elkaar versterken. Kies een element wat de aandacht zou moeten verdienen en stem daar de rest op af.

De pad staat daarnaast vrij hard en clipt (al dan niet bewust), wat ik niet mooi vind. Die zou ik vervangen door een wat zachter en warmer exemplaar.

De drums kan je ook nog wel wat interessanter maken door wat meer te variëren of gewoon wat meer elementen toe te voegen. De opbouw van de track kan imho ook spannender: je geeft al een hoop weg in de eerste minuut, waardoor je de rest van de tijd vooral aan het herhalen bent.

Heel erg bedankt voor je reactie.
Wil ook met Mirrors nog meer aan de slag gaan en deze track moet dan ook zeker nog verbeterd gaan worden.
De pad zal ik zeker ook gaan aanpassen en de drums moeten zeker ook wat afwisselender gaan worden.
Tevens moet ik alles nog wat spannender gaan maken dmv subtielere opbouw en minder herhalingspatronen.

Ik luisterde naar Grandfather.. niet slecht, maar als de bass inkomt ga je off-tune.. en op een gegeven moment passen je noten echt helemaal niet bij mekaar. Daar zou ik eens naar kijken. Veel succes ! ;)

Ik luisterde naar Grandfather.. niet slecht, maar als de bass inkomt ga je off-tune.. en op een gegeven moment passen je noten echt helemaal niet bij mekaar. Daar zou ik eens naar kijken. Veel succes ! ;)

@Gloomer;
Jij ook bedankt voor je reactie.
Hier kan ik ook zeker mijn voordeel mee gaan doen.
Zal dit zeker gaan aanpassen, want het is natuurlijk niet mijn bedoeling om off-tune te gaan.

Mirros - aangepaste versie (voorlopig...)

Mirros - aangepaste versie (voorlopig...)

Ben vanmiddag weer met Mirros bezig geweest en ik vond dit behoorlijk lastig.

Heb percussie toegevoegd, de pad wat zachter gezet en een aantal partijen ook weggelaten.

Uiteraard is het nog lang niet af, maar wellicht een stap in de goede richting.

Attachments

• Try8-2 (Mirrors)-2.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 103
creepy track haha.. maar was wel leuk om naar te luisteren. Wel nog heel wat werk eraan hé zoals de bass wat variëren en tegenmelodieën uitvogelen. Succes ermee ! :P

Verbeterde versie Grandfather

Verbeterde versie Grandfather

Hierbij heb ik nog een verbeterde versie geplaatst, met ondermeer meer groove in de bas, drums en percussie.
Tevens heb ik ook wat meer akkoorden gebruikt om het geheel iets interessanter te maken.

Attachments

• Try-4-2 (aangepast) nieuw-2 (djembe en bass&drum-versie) en nieuwe delen (meer akkoorden en stra.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 88
Back