Nieuwe track gemaakt; Samavihara

Hierbij heb ik nog een verbeterde versie geplaatst, met ondermeer meer groove in de bas, drums en percussie.
Tevens heb ik ook wat meer akkoorden gebruikt om het geheel iets interessanter te maken.

Ik heb alleen de verbeterde versie beluisterd. Een hommage aan je grootvader is altijd een goede zaak en dat alleen al maakt het een leuk nummer!
Ik vind de instrumentkeuze wat onsamenhangend en de orgel/mondharmonica sounds wat te prominent aanwezig. En (helaas) zitten er toch echt een paar valse noten in je baspartij.

Ik heb alleen de verbeterde versie beluisterd. Een hommage aan je grootvader is altijd een goede zaak en dat alleen al maakt het een leuk nummer!
Ik vind de instrumentkeuze wat onsamenhangend en de orgel/mondharmonica sounds wat te prominent aanwezig. En (helaas) zitten er toch echt een paar valse noten in je baspartij.

Bedankt voor je feedback.
Heb het hier (mbt deze track) ook over gehad met vrienden van mij en zij zeggen eigenlijk hetzelfde.
Heb daarom besloten om de hele song 'uit elkaar' te gaan halen en om alleen de drums en percussie te houden.
De andere instrumenten wil ik een hele andere invulling gaan geven.
Wil bijvoorbeeld de accordeon niet meer samen doen met de mondharmonica en losse partijen gaan inspelen.
Moet dit allemaal nog zien uit te vogelen; lijkt me wel een leuke uitdaging :)

De kwaliteit van de sound is echt goed. Waar produceer je deze tracks mee? Verder mis ik in eigenlijk al je tracks een duidelijk lijn in de opbouw. Daarmee bedoel ik dat het qua energie erg oppervlakkig blijft. Dit is iets waar ik, toen ik begon met muziek maken, erg mee aan het worstelen was. Ik heb toen wat onderzoek gedaan en heb volgens mij ook toen dit forum gevonden. Heb even teruggezocht en dit is wel een handige link:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=142116

Het is soms handig om te beginnen vanuit een standaard basis en van daaruit te gaan variƫren. Zo ervaar ik dat althans.

Verder natuurlijk super tof, volgens mij ben je aardig productief dus laat ze maar komen die tracks :okdan:

De kwaliteit van de sound is echt goed. Waar produceer je deze tracks mee?

Ableton 9 :okdan:

Verder mis ik in eigenlijk al je tracks een duidelijk lijn in de opbouw. Daarmee bedoel ik dat het qua energie erg oppervlakkig blijft. Dit is iets waar ik, toen ik begon met muziek maken, erg mee aan het worstelen was. Ik heb toen wat onderzoek gedaan en heb volgens mij ook toen dit forum gevonden. Heb even teruggezocht en dit is wel een handige link:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=142116

Het is soms handig om te beginnen vanuit een standaard basis en van daaruit te gaan variƫren. Zo ervaar ik dat althans.

Verder natuurlijk super tof, volgens mij ben je aardig productief dus laat ze maar komen die tracks :okdan:

Bedankt voor je feedback en de link.
Hier kan ik ook absoluut mijn voordeel mee gaan doen.

Het klopt inderdaad dat ik het lastig vind om een goede opbouw te maken.

Tevens vind ik baslijnen maken soms ook wel erg lastig.
Overweeg dan ook om wellicht Band in a box eens te gaan proberen; maar dit moet ik eerst nog gaan uitzoeken.

Back