Een homestudio en een suikeroom...

Om er vervolgens achter te komen dat het je geen inspiratie geeft en dan in een goeie sleur raken waar je de komende 17 jaar niet meer uitkomt :)

Zo te zien een Prophet 10 als master kb. Af en toe even de J-wires poetsen en hij kan weer verder.
Leuk hok verder!

Ik heb bij die deadmau5 altijd het idee dat hij bekender is vanwege de apparatuur die hij gebruikt dan de muziek die hij ermee maakt. Maar dat kan ook liggen aan de kringen waarin ik verkeer. ;)

alles behalve jaloers,lelijke studio en de acoestiek kan daar gewoonweg niet echt top in zijn,daar hoef je geen pro te zijn om dat te zien (zonder te horen)

Zo te zien hebben ze heus wel de nodige aandacht besteed aan de akoestiek:
"The room boundaries are designed with controlled reflection geometry"
"The front and back ceiling of the control room include large low frequency absorption assemblies"
"The glazing system is angled vertically to redirect reflected energy into the rear ceiling trap as well as two rear floor traps finished with perforated stainless steel covers."
"Another feature of the space is the large array of walnut ceiling fins which flow from the rear ceiling trap at an oblique angle acting as a diffusive element."

Ik vind het wel een mooi hok in elk geval, en waarschijnlijk komt er meer uit dan heel azijnpissend SF bij elkaar produceert.

...
Als ik het geld had zag mijn studio er compleet anders uit..

Ja, qua inrichting vind IK het niet echt gezellig, maar mooie collectie! :)

Ik vind alleen zijn commentaar tussen minuut 3.00 en 3.17 over de akoestiek raar; nooit ervaren dat je in een goede akoestische omgeving "ringing" krijgt in de oren of dat het flutter-echo geluid bij het handklappen een teken is dat de reflecties worden opgegeten. :?

Wellicht is op zijn mixpositie de akoestiek wel goed voor elkaar, en daar is waar het er tenslotte toe doet. :)

Verder, niets anders dan felicitaties met zijn nieuwe studio. :okdan:

.... en de acoestiek kan daar gewoonweg niet echt top in zijn,daar hoef je geen pro te zijn om dat te zien (zonder te horen)

Da's natuurlijk onzit wat je daar verkondigt. De studio is ontworpen door Pilchner-Schoustal. Niet de minste als je er een beetje verstand van hebt.

Check de rest van de foto's van Deadmau5 zijn studio en de andere studio's die ze ontworpen hebben:

http://www.pilchner-schoustal.com/work/mau5trap/

Da's natuurlijk onzit wat je daar verkondigt. De studio is ontworpen door Pilchner-Schoustal. Niet de minste als je er een beetje verstand van hebt.

Check de rest van de foto's van Deadmau5 zijn studio en de andere studio's die ze ontworpen hebben:

http://www.pilchner-schoustal.com/work/mau5trap/

wel meneer Pilchner kan er niet veel van inrichting want die twee midden speakers staan recht tegen over elkaar,dat zal goed klinken zeg!!

een mooie gladde houten vloer en erin lekkere hoeken waar alles op weerkaatst is ook ideaal..laat me niet lachen

ik heb hier al bij sf leden betere inrichtingen gezien dan die knoeier hoor

Edit,het reinigen van de binnezijde van de ramen aan de zijkanten zal ook heel vlot verlopen..

dit is gewoon een 'budget' studio,dat zie je zo

wel meneer Pilchner kan er niet veel van inrichting want die twee midden speakers staan recht tegen over elkaar,dat zal goed klinken zeg!!

een mooie gladde houten vloer en erin lekkere hoeken waar alles op weerkaatst is ook ideaal..laat me niet lachen

ik heb hier al bij sf leden betere inrichtingen gezien dan die knoeier hoor

Dude, Je bent dus nog nooit in een echte studio geweest en heb er ook niet echt verstand van merk ik.

Veel studio's hebben een houten vloer. Dat betekent dat er in de rest van de ruimte extra absobsie is geplaatst en dat zie je ook. Plafond e.d...in de voor en achterkant van de studio.

De speakers die tegenover elkaar staan maken onderdeel uit van een dolby 7.1 opstelling die hij heeft. Daarnaast heeft ie tegelijkertijd een 5.1 opstelling en een Dolby Atmos opstelling. Zeer geavanceerd dus. Die speakers staan dus allemaal correct en gecallibreerd.

meneer Pilchner heeft er dus wel degelijk verstand van :eureka:

moet je dan is de mening vragen van verschillende geluidsingenieurs wat ze het liefst hebben en waarom.

vele studios hebben een houten vloer maar die is dikwijls niet helemaal voledig in hout en daar is een goede reden voor,maakt niet uit als je elders gaat compenseren,je sound zal anders zijn,een volledig houten vloer is een slechte keuze zeker met die torens van modulars er tegen aan,aan 1 zijde dan nog wel

Informeer alleer je eender wat schrijft.

Back