SM naar (micro)SD modificatie RS7000

BIAM

.
Onlangs een SM naar XD en een XD naar microSD (128mb) aangeschaft voor aan de RS7000 en ESX, maar zonder succes.
De RS7000 geeft een 'write protected' melding en de ESX geeft aan dat hij de kaart niet herkend.

Nu heb ik geen kaas gegeten van geheugenkaarten, maar zie wel dat de SD minder 'registers?' heeft dan de XD of SM.

Iemand hier die kan helpen hiermee?

Ik zou hier graag meer over willen weten om te kijken of een SmartMedia naar SD mogelijk is voor de RS7000 en verwacht dat hier best wat mensen interesse in zo'n modificatie zouden hebben.

Service Manual voor oa RS7000 en ESX/EMX.
https://we.tl/tR3R7NXnhV

(link is tijdelijk!)

Er is een belangrijk ander verschil. SmartMedia en xD heeft geen controller en bevat dus alleen NAND geheugen. Dus de logica om naar het geheugen te schrijven zit in de synth.

Je had beter even van te voren kunnen googlen naar een dergelijke oplossing denk ik. Ik heb nooit iets kunnen vinden.

Wellicht dat iemand eens iets ontwikkeld op basis van een MCU of FPGA zodat een sdcard gebruikt kan worden.

Ik heb voor de RS de zoektocht opgegeven en hoop nu gewoon dat mn 3 kaartjes nog lang blijven leven. Ik denk dat dat best lang goed kan gaan..

attachment.php

Attachments

• SM_RS7000.jpg
    SM_RS7000.jpg
    70,1 KB · Bekeken: 88
Er is een belangrijk ander verschil. SmartMedia en xD heeft geen controller en bevat dus alleen NAND geheugen. Dus de logica om naar het geheugen te schrijven zit in de synth.

Je had beter even van te voren kunnen googlen naar een dergelijke oplossing denk ik. Ik heb nooit iets kunnen vinden.

Wellicht dat iemand eens iets ontwikkeld op basis van een MCU of FPGA zodat een sdcard gebruikt kan worden.

Oke, duidelijk!

Het controller gedrag kan dus totaal verschillen tussen bv een ESX en de RS7000.

Thanx!

Een sd reader op basis van de scsi-controller is een logischere keuze voor de RS7000.

Back