MicroKorg loopt niet goed met Maschine.

ecnofoon

Nieuwkomer
Ik probeer mijn MicroKorg(de arpeggio) stark te krijgen met Maschine maar het loopt net niet goed strak.... Ik pak midi out vd Maschine en ga dan bij de korg erin bij midi in. Ik start dan de Machine(drumloop) en als ik dan de korg start, loopt ie dus niet strak. Dat moet toch kunnen?
Moet ik bij de Midi settings van Machine de Korg "zien" of aanvinken? Dat is niet het geval.

of moet ik in Maschine aangeven: "send to midiclock"?

Laatst gewijzigd:
Je moet midi clock sturen vanuit Maschine naar je Korg. Dus File tab en dan send midi clock aanvinken. Zo doe ik het voor mijn Korg MS2000. Je moet wel onder audio en midi settings bij de outputs zien dat alles geactiveerd is wat je nodig hebt. Bij mij hangt er nog een midi interface tussen om meerdere synths aan te sturen maar bij jou zou je dan de maschine midi out moeten activeren.

Ik had hetzelfde probleem overlaatst: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=197598 :)

Dank voor het mee denken. ik heb het idee dat ik dat gedaan heb maar dat het enige probleem was dat het niet helemaal strak liep. Heeft wellicht met de latency te maken? Die kun/moet je ook instellen toch? En op hoeveel moet die dan staan? (Bij maschine heb je bij preference een mogelijkheid om bij MIDI "sync offset slave" in te stellen.)

Hier werkt het zonder offset. Heb je delays of LFO's in je sound ? Want die moet je extra syncen.
En mss. stomme vraag, maar de Korg staat toch op "external sync" hé ?

Nee geen delays of lfo's. De Korg loopt gewoon net niet strak. Ik ga dat laatste morgen kunnen checken. Ik weet niet of ik dat gedaan heb! Ik laat t nog weten. Dank.

Back