[soundtrack?] The Chase

Slipperman

Rooibosje iemand?
Ok mijn nieuwste creatie. Kort nummertje. Soundtrack stijl en het heet The Chase. (alsje het hoort snap je wel waarom;))
apart nummer vooral het middelste gedeelte aangezien dat in 5/4 is :) (tony banks invloeden zeg maar :D)

ok wat waarvoor gebruikt (krijg daar altijd veel vragen over)
VFX: intro sound, bell achtige sound (1ekeer door vocoder en flanger 2e keer normaal)
JX1: String layer 1, Synthbass layer 1, Synthpad (layered met de kerkorgels)
SC155: String layer 2 (ook weer layer van string, violin, cello, viola), kerk orgels

Mellorack: string layer 3
FM7: Synthbass layer 2, geluidje ergens, strings in 5/4
Superwave8P: wind effecten (as usual:D)

Verder nog gebruikt:

MC303 samples (jungle kit) en 909 Hihat sample
Ave Maria

Loopazoid om de drums in te laden

MMT8 sequencer voor wat sequences.

Alles door de M160 mixer en midi langs de DMC patchbay. alles zo de line in van de geluidskaart in zo cubeest sx binnen.

Afmixing gedaan met Behringer HPS3000 haedphones en SC155 als mixer controller (damn wat werkt dat lekker)

http://www.deadmurder.com/show.php?pk=1783 voor de link:)

reacties graag hier zetten of wie op deadmurder is geregristreerd kan daar ook wat kwijt:) (jaja kwam met me vorige tracks op 1. hopelijk weer deze keer:))

de gesamplede hihats (1:33-1:44) klinken niet lekker, ik hoor een lage brom er onderdoor,
geluid op 0:28 heeft vaak te schelle pieken... de drumpartij had wat gevarieerde gemogen...
ik snap dat je een zekere drive er in wilde verwerken maar het komt niet geheel tot zijn recht..
loik nummertje maar zeker niet zo goed als het voorgaande werk van je... :)

t spijt me maar t klinkt mij als een aantal verschillende samengeraapte stukjes die willekeurig aan elkaar geplakt zijn =(

Hmm, zitten zeker coole elementen in maar wat ook al gezegd is, het is een samenraapsel van stukjes die IMO niet zo bij elkaar passen..

RV

hmm ik luister nu de export en het klinkt toch iets anders als in cubeest zelf :confused:

die lage brom zit in cubeest er niet in. voor dat schelle geluid> opzich is er niets mis mee alles blijft netjes onder de 0 dB:) ik zorg er altijd netjes voor dat de meters nooit in het rood komen dus maar idd wel hoog op sommige plekken. moet nog wat eq overheen.

ik weet niet of ik er nog veel aan ga sleutelen eigenlijk. als het langer word gemaakt bijvoorbeeld dan gaat het snel vervelen. het thema blijft het zelfde en als je dat de hele keer moet aanhoren...

ik heb het idee dat het 5/4 stukje beetje raar overkomt. mensen raken snel de tel ook kwijt en het klinkt allemaal wat onnatuurlijker denk ik. 6/4 is misschien betere oplossing al leek 5/4 me toch ook wel geinig ;)

drumpartij wat meer variatie. kan wel voor gezorgt worden al vond ik hem zelf wel goed zo (alleen laatste stuk wat minder. wilde er nog wat achteraan maken maar zit daar even over na te denken)

wat je met de hihats bedoelde weet ik niet en ook al helemaal nietop het tijdstip dat je aanduid die hi hats zitten er de hele tijd al in...

Back