BIOMECHANOIDS (D&B)

WAREHOUSEGROOVE

Paprika expert level 10
Na mijn eerste D&B verhaal (SF competitie) natuurlijk een vervolg....... Fatclap maar even niet aanklikken want je vindt het toch maar kut :D voor de rest, be my guest :)

En een iets vrolijkere noot dan de PTST track van laatst (dat dan ook weer wel) :koffie:

https://soundcloud.com/warehousegrooves/biomechanoids

De pads en strings klinken op zichzelf al als een leuke ambient track. :)
Lekkere d&b, loopt lekker door.

Arv :okdan: Goed om te horen.

Wou even weg van de (dark) ambient pielers :)

Was aan het pielen met Ableton Push (van een vriendelijk forumlid overgenomen) is nog wat wennen om piano en string partijen in te spelen) (beetje onwennig) maar het gaf motivatie om weer eens iets nieuws te proberen.

Ook iets luchtiger dan mijn vorige bouwsels.

Over de mix hoeven we het uiteraard niet te hebben. Maar wat een prettige track joh! Dit is echt wel het laatste dat ik bij jou had verwacht. Bijna lieflijk (op een aantal stukken na dan uiteraard). Het is bijna alsof je de lounge-kant op zou willen :D. misschien moet je dat gewoon eens doen. De akkoorden van deze track gebruiken als basis voor een Warehousegroove loung track.

Over de mix hoeven we het uiteraard niet te hebben. Maar wat een prettige track joh! Dit is echt wel het laatste dat ik bij jou had verwacht. Bijna lieflijk (op een aantal stukken na dan uiteraard). Het is bijna alsof je de lounge-kant op zou willen :D. misschien moet je dat gewoon eens doen. De akkoorden van deze track gebruiken als basis voor een Warehousegroove loung track.

Dank je Bob voor je mooie woorden :W

Ik wou iets goed maken (ook voor mezelf)

Vorige tracks was vrij duister en ik vond na mijn SF inzending van afgelopen keer dat ik een betere track zou moeten kunnen afleveren (was toen ook mijn eerste keer D&B)
Ik hoop bij deze dat ik deze "belofte" heb kunnen waarmaken :engel:

Nu kan ik mij herinneren dat ik jou wel vaker op een verkeerd been heb gezet of muziek heb gemaakt dat jij niet van mij zou verwachten (Hongaarse klassieke jazz avontuur bijvoorbeeld)
Leer (autodidactisch) gelukkig elke keer weer wat meer.

Ik zou idd mij eens wat moeten verdiepen in lounge muziek...... (vroeger wel vaak geluisterd 1999/2000 periode dacht ik zo) even kijken of ik nog wat materiaal kan analyseren (is toch een andere tak van sport)

Akkoorden moest ik echt weer vinden op de Push (normaal een D50 gebruik maar die moet nodig een interne schoonmaakbeurt hebben) Strings gingen lekker evenals de bass, piano was lastig.

Maar hoezo de mix daar hoeven we het niet over te hebben?

Mijn vrouw was hier iig ook heel erg blij mee :D

Heb natuurlijk een groot zwak voor dit soort muziek (op mijn leeftijd) :beard:

Wow.. lekker Daniël.. fijne chords en sfeer :okdan:
En Push is natuurlijk een heel fijn speledingetje.. :)

Hey Patrick :okdan:
Het was ook weer een (klein feestje) om dit te maken, natuurlijk heel erg content dat je het fijn vindt :W
Push (en hierbij ook Ableton 9 is voor mij als muzikale autist wel even wennen) :D
Neemt iig minder ruimte in beslag als een D50 op mijn werktafel :)

mooie ambient drum n bass, hele fijne ritmes 8)

lijkt wel alsof alle drums center staan, een beetje panning voor wat percussie elementen of sounds andere dan de pads zou van mij wel mogen

Bedankt voor je insteek, dit zijn weer die (beginners) dingen waar ik niet aan denk terwijl ik bezig ben en heb dit inmiddels al aangepast (zal een nieuwe link moeten maken/plaatsen)

:halleluja feedback waar ik wat aan heb :okdan: :okdan:

Dik. Lekker ook hoe de boel terugkomt na de zachtaardige break. Alleen die ravesynth vind ik nogal misplaatst tussen de verder erg sfeervolle sounds. Misschien dat een lead hier en daar het geheel helemaal af zou maken.

Alles heeft een reden Stupide ;) *** hier zijn volgens mij ook meerdere theorieën over (over gebruik van dissonantie en contra stijlen)
Niet altijd volgens het boekje werken of buiten de bekende doos denken/werken.
Voor jou werkt het (dit nummer) wellicht niet in dit geval van de Alpha stab maarrrrrrrr.....

Geloof dat er iemand :D nu mee aan de slag is (as we speak) en het met chirurgische zakmes precisie naar een nog hoger level kan brengen :okdan:

Maar natuurlijk bedankt voor je input (alles wordt meegenomen) :okdan:

Qua mix en basis sounds zit het wel goed, maar voor mijn gevoel botst de erg drukke drums/percussie met de rustige strings en piano. Ik begrijp die combinatie niet. (Echt vrolijk klinkt het nummer overigens ook niet door de akkoordkeuze.) Met het met Stupide eens dat een extra melodielijn niet zou mistaan. Zou het geheel wat afwisselender maken. Nu ligt de nadruk erg op het slagwerk en de piano/strings. Maar ik lees ergens dat er nog een sax bijkomt. Niet verkeerd denk ik.

voor mijn gevoel botst de erg drukke drums/percussie met de rustige strings en piano. Ik begrijp die combinatie niet.

Dat hoeft ook niet :engel:
Waren het niet de cross overs en stijl ontkenners die juist nieuwere stromingen van muziek maakten......
Zonder dat geen (even een voorbeeldje) Rock, soul/funk, disco, house, en alles wat daar aan hangt en is gaan hangen *oa...drum & bass, brain dance, hardcore, dark ambient, abstrakt enz enz)

Zo denk ik er over (maar mijn mindset is dan wellicht ook niet helemaal mainstream) :D

Klinkt chill.. die piano en strings klinken erg sfeervol, mooie melodie..
Ik mis alleen hi hats of shakers... iets dat doorloopt qua percussie, de beat is wat kaal naar mijn idee,,,

Dat hoeft ook niet :engel:
Waren het niet de cross overs en stijl ontkenners die juist nieuwere stromingen van muziek maakten......
Zonder dat geen (even een voorbeeldje) Rock, soul/funk, disco, house, en alles wat daar aan hangt en is gaan hangen *oa...drum & bass, brain dance, hardcore, dark ambient, abstrakt enz enz)

Zo denk ik er over (maar mijn mindset is dan wellicht ook niet helemaal mainstream) :D

Je hebt natuurlijk gelijk dat het mixen van stijlen/culturen tot nieuwe dingen leidt, maar of deze track daar een voorbeeld van is... Ik heb ook de zang/saxversie van MacGyverGear beluisterd en dat maakt het nummer zeker niet slechter, maar wel meer mainstream naar mijn mening.

Klinkt chill.. die piano en strings klinken erg sfeervol, mooie melodie..
Ik mis alleen hi hats of shakers... iets dat doorloopt qua percussie, de beat is wat kaal naar mijn idee,,,

Yep...... wacht even Zakmes zijn eventuele medewerking af en dan ga ik verder met de instrumentale versie (wil er niet al te veel aan toevoegen) zal die invulling iig meenemen :okdan:

Je hebt natuurlijk gelijk dat het mixen van stijlen/culturen tot nieuwe dingen leidt, maar of deze track daar een voorbeeld van is... Ik heb ook de zang/saxversie van MacGyverGear beluisterd en dat maakt het nummer zeker niet slechter, maar wel meer mainstream naar mijn mening.

Was ook geen voorbeeld van een geheel nieuwe stijl.

Voorbeeld dat ik gaf had betrekking op het feit dat al die muziekstijlen ooit ergens vandaan kwamen en door de tand der tijds door steeds lichte veranderingen verworden zijn in een eigen (sub) genre. Het voorbeeld was dus niet bedoeld van "he, kijk... een nieuwe stijl" :koffie:

Zakmes heeft een goed begin neergezet, (ook heel blij mee ben) en had al in een eerder antwoord aangegeven dat ik de instrumentale versie wat kleine toevoegingen ga geven.

Primair maak ik natuurlijk (en ik hoop dat iedereen dat doet) muziek vanuit mijn gevoel en mijn gevoel kan natuurlijk niet hetzelfde zijn als het gevoel van een ander.

PS Ben trouwens niet zo duister qua persoonlijkheid (of misschien toch wel) :D

Maar of Zakmes het meer mainstream maakt? ...... kan, ik ben erg blij met zijn input, iets wat zeer gewaardeerd wordt door mij iig :okdan:

Back