pcmcia probleem

Boost303

Mono-Amine
Ik heb gister een echo indigo pcmcia kaart voor mijn laptop gekocht. Met de kaart opzich ben ik erg gelukkig maar ik ben tegen het probleem aangelopen dat wanneer ik hem in mijn compaq armada e500 gebruik ik last heb van ontzettende noise en rumble (-35 db) ook hoor ik rumble wanneer ik mijn muis beweeg. In de laptop van medeforumlid mat second werkt de kaart als een zonnetje.

Zou dit aan een defecte pcmciapoort in mijn laptop kunnen liggen, of aan interferrende andere hardware, of........?

Welke laptopheld kan mij uit de problemen helpen?

Alvast dank

Laatst gewijzigd:
Je E500 is up to date qua rompacs en drivers ?
Download ff ALLE shit van de compraq site want ik heb met mijn e500 ook vaagheden in het kwadraat gehad die verdwenen toen ik alles geupdate heb.

Volg trouwens ook goed de instructies van de compaq whitepapers mbt de volgorde waarop je de drivers installeert. Hoe vreemd ook, maar het maakt wel wat uit.

Origineel geplaatst door Boost303
Hier zit het problrrm inderdaad. Wanneer de laptop niet op netspanning werkt is het gezeik weg.

Zou dit een aardlus kunnen zijn? en wat zou ik hier aan kunnen doen?

Je zou het misschien eens met een 2e accu kunnen proberen (die gaat ipv je diskdrive) of aan een dockingstation hangen. Maarja moet je ook maar weer net iemand met een E500 kennen die die spullen heeft...

Vonkt jouw lader trouwens ook zo als je hem inplugt ?

Ik ben er nu achtergekomen dat t probleem niet bij de laptop maar bij de stroomvoorziening van mijn huis ligt. Dit aangezien de kaart in mijn laptop op het stroomnet bij mijn vriendin wel goed functioneerd. Misschien toch eens tijd om een 2e groep aan te sluiten aangezien er ongeveer 25 instrumenten en randapparatuur op 1 stopcontact zitten :)

Je kunt ook de boel eens fatsoenlijk proberen te aarden.
Stukje installatiedraad van de aardpin van je contactdoos naar de verwarmingsbuizen zou de trick wel moeten doen.

Back