De grote synth refurbish draad

Fijn dat je dit met ons deelt!

Ziet er fijn uit. Goed gerestaureerde synths kunnen zo tentoongesteld worden in het Louvre.

Wil jullie even laten weten dat ik de panelen van mijn Juno 60 heb laten herspuiten en beletteren door Audio Custom in Polen.

Hier enkele beelden :

Juno_60_1_audio_custom.jpg

Juno_60_2_audio_custom.jpg

Ik kan hem aanbevelen.
Werkt heel zorgvuldig, goeie communicatie.

Top dat er mensen bestaan die zich hier mee bezig houden.

De vorige eigenaar had het toestel met een schurend middel gereinigd. Leek alsof het met schuurpapier gebeurd was.

Nu wordt hij weer helemaal top!

Je kan Audio Custom volgen op Facebook. Een berichtje via Messenger en je hebt snel antwoord.

Naast de paintjob had ik ook de nieuwe houten zijpanelen besteld en houten frontrail.

De prijs was 320 € inclusief verzending retour.
Hierin zijn dus ook de nieuwe houten delen inbegrepen.
Heen verzending heb ik zelf voor moeten zorgen. Was net geen 80 € via UPS van België naar Polen.
In totaal dus 400 €.

Verdere zaken waar je op moet letten;
Het rode doorzichtige display-venstertje is verlijmd.
Ook het doek dat zich onder de grille bevindt is gelijmd en dient verwijderd te worden en daarna terug gelijmd.
Als je voorzichtig te werk gaat bij het lostrekken gaat kan je het doek herbruiken.

Persoonlijk zou ik het pas doen als je Juno 60 echt niet uit ziet.
Je hebt uiteindelijk altijd een risico dat er iets mis gaat; verloren zending, beschadiging bij terugzending...
Goed verpakken is natuurlijk ook belangrijk. De hoeken van de panelen zijn scherp en dienen goed romdom in zacht materiaal te zitten.

Maar als je Juno uit ziet alsof hij een brand heeft overleefd is dit misschien wel de oplossing ;-).

Hier nog een foto van de houten zijpanelen van audio custom die ik van zijn facebookpagina geleend heb.

Juno_60_wood.jpg

Ik kan niet anders zeggen dat het er erg netjes uitziet! Met de vintage prijzen van nu loont het eigenlijk altijd, als je het vanuit die hoek wilt bekijken.

Ja zeker als je een Juno 5 jaar geleden heb gekocht voor +/- 500euro ;)

Of meer dan 15 jaar voor 400 gulden. ;)

Maar die van mij ziet er prima uit. Ik ga eens vragen wat een arp zou moeten kosten want dit is qua prijzen veel beter dan custom synths.

Iemand nog een aanrader voor je materiaal te laten refurbishen tegen een goedkope prijs? Ik heb al een paar e-mailtjes gestuurd naar Audiocustom maar ik krijg ze blijkbaar niet te pakken...

Back