gewoon wat chill stuff (ambient)

isnieZot

HAKKEUH!!!!!
tis een heel chill trackie geworden deze keer.
geen gegrain deze keer ;) . Het trackie heeft
wel een hoog Boards of canada gehalte al zeg
ik het zelf. kzou er misschien nog wel een extra
melodietje in moeten steken. nee? klinkt nu wel
erg "padderig".

klik mij

K heb m met mn nieuwe Beyerdyn.DT331 beluisterd.. ik vind m erg goed, vooral die sfeervolle aparte pads vind ik erg ok (gebruik ik zelf ook wel) ik mis nog veel, ik vind het nog 'net' iets te kaal voor een track op een album..(want daar ga je toch voor?)
Die doedelzak pads- heerlijk gewoon! [doet me aan Cylob denken UGH.]
Ook de opbouw vind ik goed. erg OK, chapeaupeay de luxe~

Meer plaid achtig hoor met die drums zo.

Alleen knallen die nu teveel (en clippen).

Wat dub elementen zouden er ook bij passen of niet?

Relaxte track, leuke drumsounds

Nu nog échte hoorns!

:)

Supah relaxt,
tis volgens mij alleen geen ambient, maar meer drum&bass..
fijne beats btw :)

Mooi als die pad harder en harder wordt op sommige momenten ipv overslaat op een andere noot.

Ik zou her en der de enveloppe instellingen wijzigen zodat die stukken wat meer onverwahts op je afkomen.

Mis bji de eerste keer luisteren nog wel een pakkende melodie/gevoel, maar misschien moet ik hem wat vaker luisteren.

Misschien een tegendraadse bassline erin gooien? Zo'n vieze gemene.... }:|

Verder moet ik je complimeteren met die hoge hihatjes, die klinken echt supergoed.

goed gedaan ! :D

Klinkt zeker niet verkeerd. Ik heb echter wel een paar op en aanmerkingen(dat is toch de bedoeling :D ? )

note: ik ga er vanuit dat het reason is, aangezien je zegt nu geen gegrain... ?

Well de basis ligt lekker, maar zou nog nie iets levendiger kunnen, probeer es iets met een geautomatiseerde filter.
De beat is eigenlijk zelfde idee, klinkt lekker maar er gebeurt niet veel gedurende het nummer, ga lekker knippen in je loops en voeg kleine geluidjes toe, laat het maar watr levendiger en organischer klinken.

De gehele mix is ook wat mat, probeer het wat warmer en helderder te krijgen in een wave editor (t-racks)

En mijn laatste gezeik: ik denk dat je het verhaal dat je in dit mnummer wilt vertellen ook in minder minuten kunt vertellen

keep up the good work !

Origineel geplaatst door theiz
Klinkt zeker niet verkeerd. Ik heb echter wel een paar op en aanmerkingen(dat is toch de bedoeling :D ? )

note: ik ga er vanuit dat het reason is, aangezien je zegt nu geen gegrain... ?

Well de basis ligt lekker, maar zou nog nie iets levendiger kunnen, probeer es iets met een geautomatiseerde filter.
De beat is eigenlijk zelfde idee, klinkt lekker maar er gebeurt niet veel gedurende het nummer, ga lekker knippen in je loops en voeg kleine geluidjes toe, laat het maar watr levendiger en organischer klinken.

De gehele mix is ook wat mat, probeer het wat warmer en helderder te krijgen in een wave editor (t-racks)

En mijn laatste gezeik: ik denk dat je het verhaal dat je in dit mnummer wilt vertellen ook in minder minuten kunt vertellen

keep up the good work !

tis gemaakt in FL studio :D
ik begrijp waar je naartoe wilt met je commentaar. maar normaal maak ik zulke
dingen niet. meestal freaky stuff aan 195 bpm (idm) en dit nummer
was een soort van pauze van al dat gedoe. dus eigelijk met opzet de beats
hetzelfde gehouden....alhoewel een paar fills misschien wel leuk zou klinken
en het wat minder monotoon zou maken. ja van afmixen en dergelijke heb ik
geen kaas gegeten dus je kan wel gelijk hebben.

bedankt voor de reacties !

isnieZot

leuke sounds, dikke drums
maaruh hoe maak je toch altijd van die vage melodieen :D
en toch ist wel lekker!

ik nu dus op me HPS3000 luisteren. aangename drums man. klinktecht lekker... aangenaam nummer om te horen. rustig en toch goed. aparte geluiden en pads. alleen werk iets meer met panning eventueel... goede track isnie:)

Back