Simpele VSTi maken

AdDM

Tiroler Knie-schlempfer
Ik heb een aantal jaar terug de crumar epiano gemultisampled, nu ben ik op zoek naar de meest eenvoudige manier om deze multisample sets om te bouwen naar een vsti. De enige functie op de vsti dient een keuzemenutje om tussen de sample-sets te kiezen, verder hoeft ie niets te kunnen.

heb geen ervaring met C++, dus iets als synthmaker of synthedit, of zijn er nog makkelijkere opties?

Een eigen skin toepassen op de plugin zou wel weer een pre zijn.

Gebruik geen kontakt, en wil het software onafhankelijk kunnen gebruiken. Oftewel: VstI.

En nee, dit is geen half idee, maar een vraag hoe ik een sampleset het eenvoudigst om kan bouwen naar vst-i formaat zonder in c++ te hoeven duiken.

Voor de volledigheid: puur voor eigen gebruik zodat ik geen toetscontactreparaties uit hoef te voeren op de crumar zelf.

Soundfont van maken. Een hoop plugins ondersteunen dit en SFZ player kost niks. Ik snap dat van de onafhankelijkheid wellicht niet helemaal maar je wilt niet eerst een plugin laden en dan een library laden - het moet perse met 1 klik?

Anders zijn er niet veel opties - zie ook http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=379262

Precies, 1 vst met beperkte verzameling sample-sets. Geen libraries laden en dat soort onnodige handelingen.

Ben een beetje met Synthmaker aan het klooien (bv sampleset exporteren als .sfz en deze dan in SM inladen in de multisampler), maar werkend krijg ik het allemaal nog niet. Maar eens de manual beter doorspitten - als niemand hier een gouden tip heeft.:mega:

Ik heb een aantal jaar terug de crumar epiano gemultisampled, nu ben ik op zoek naar de meest eenvoudige manier om deze multisample sets om te bouwen naar een vsti. De enige functie op de vsti dient een keuzemenutje om tussen de sample-sets te kiezen, verder hoeft ie niets te kunnen...
Met welke DAW werk je ?
(Logic heeft standaard o.a. een zo'n sample-player aan boord.)

DAW onafhankelijk dus.

VSTi.

Tjah, als je een DAW/platform-onafhankelijk of stand-alone plugin/applicatie wil maken zul je eens naar een framework als JUCE moeten kijken.
(en ja, daar heb je ook C++ voor nodig :P)

VSTi werkt ook niet in iedere sequencer. Logic kan alleen maar AudioUnit. Pro Tools wil TDM-of-hoe-dat-tegenwoordig-ook-heet.

Het als een Kontakt library bouwen is nog niet zo'n stomme suggestie. De gratis Kontakt Player is voor ieder DAW platform beschikbaar. Op Mac én Windows.

Sjonge, zo ingewikkeld is mijn vraag toch niet? Voor alle second guessers hier: thx, maar zit er niet op te wachten. Zal mijn vraag nog specifieker maken:

Zijn hier mensen met voldoende ervaring met SynthMaker die me verder kunnen helpen met mijn vraag?

nu ben ik op zoek naar de meest eenvoudige manier om deze multisample sets om te bouwen naar een vsti.
Dit kun je met Maize Sampler.

"Have you ever dreamed publishing your samples as a VST and Audio Unit virtual instrument? With Maize Sampler 2, this is easy and affordable. In minutes, your instruments will be ready to be used by musicians all over the world"

De enige functie op de vsti dient een keuzemenutje om tussen de sample-sets te kiezen, verder hoeft ie niets te kunnen.
"Group selections by key / controller / MIDI channel."
Volgens de handleiding kunnen er naar keuze ook via de user interface groepen worden geselecteerd:
"Manual Select by Users means this group can only be selected by user commands on GUI."

Kijk, dat zijn tips :halleluja:halleluja:okdan:

MPC-4000 met keygroups :-D!

Sorry, kon het niet laten. (klinkt zo ontzettend vet, ik zou graag je samples hebben ;))

Back