AMT8 editor

da goose

DaGooseMusic.nl
Ola !

Ik weet dat er voor de emagic AMT8 een editor te krijgen is zodat je dus het een en ander aan poorten kunt instellen maar ik kan hem nergens op de emagic site of CD's vinden...
Waarom ik dit vraag, ik heb mijn mackie control aan poort1 van de amt8 hangen (in en uit) maar als ik nu data via de control verstuur word er ook data op de andere 7 poorten gestuurd waardoor sommige midispullen soms "hangen" doordat ze een flinke stapel data voor hun kiezen krijgen die niet voor hun is bestemd.
Ik draai overigens logic... is het daar sos ook ergens in te stellen ?? zie ik iets over het hoofd ??

Ik wil simpel gezegd dus dat de data over poort1 alleen op poort1 blijft en verder niets doet.

anyone?

Editor niet nodig..

Editor niet nodig..

Je kunt voor dit soort zaken niets met de editor. Die is namelijk voor 'vaste instellingen' in de AMT. Zodra Logic doorheeft dat er een AMT8 aan z'n systeem hangt.. laat je systeem die interne instellingen links liggen.

Stel het dus binnen logic juist in. Je hebt 8 midi ins en outs op je AMT (en dus ook in logic).. bouw een juiste routing van alle in en outputs binnen je sequencer.. en je problemen zijn van gisteren.

Succes!

De editor heet unitor control als ik het goed heb. Maar als het waar is wat hierboven word gezegd dan heb je er niks aan.
Volgens mij staat deze gewoon op de driver cd vaN amt8 en anders kan je wel downloaden op de website

Die editor staat idd op de CD.

Het is misschien even stoeien want hij is niet de makkelijkste.

Daarmee kun je wel de intensiteit van de ledjes aansturen en de midi patchstand.
(die kun je aan/uitzetten door panic langer ingedrukt te houden)

Meer zinnige dingen heb ik er niet mee kunnen doen overigens.

Trouwens die editor is een kloon van sounddiver en ik dacht dat daar ook een module bij de AMT/Unitor bij zat. Maar hang me er niet aan op.

Is die editor ook beschikbaar voor OSX?

Ik zou wel willen instellen dat m'n Unitor alle midi info gewoon naar alle poorten doorstuurt als m'n Mac niet aanstaat. Daar heb je vast die editor voor nodig. Even terug naar OS9 dan maar?

Goose, die editor kun je gewoon hier downloaden.

Ehmmmm..... wisten jullie dat niet dat dit kon dan?

Lijkt me dat je als je een apparaat hebt kijkt wat je er mee kunt.
Dat hij ook als patchbay te gebruiken is. Zelfs stand-alone.

Origineel geplaatst door fuse
Ehmmmm..... wisten jullie dat niet dat dit kon dan?

Tuurlijk wist ik dat, maar ik heb 'm nog niet eens 'n week! En die editor is alleen voor OS9, terwijl ik alles in OSX doe.

Maar goed, vanochtend bij de koffie heb ik even in OS9 opgestart, en de meest eenvoudige patch gebouwd: van poort 1 (mijn masterkeyboard), naar alle outputs. Dat is de enige patch die ik nodig heb; om ff wat te kunnen pielen of synthsounds te proggen als m'n Mac niet aan staat. Werkt perfect.

OK... eerlijk gezegd zit ik nog steeds te kutten...
ik draai dus logic 5.5.1 op de PC en alle data word nog steeds naar alle poorten gestuurd... met als gevolg, als ik mijn nord lead (hangt aan aparte poort in/out) afspeel in logic en ik verander data op mijn mackie control = sysyex data dan hangt mijn nord lead en moet ie dus echt gereset worden, iets wat niet met alleen mijn nord gebeurt.
Oftwel... hoe ik maak ik in mijn environment dan een mapping dat port1 alleen maar data uitstuurt op die poort en niet op wat anders ??

Ik werk nog maar sinds 2 dagen met Logic, maar volgens mij moet je gewoon 'n 'instrument' maken dat de Mackie Control representeert. Dan stel je zowel 'in' poort als bij 'out' poort poort 1 van je AMT in. Als je bij 'out' poort de instelling op 'all' laat staan dan krijg je die gekkigheid waar jij het over hebt.

Oh, en je overige midi instrumenten moeten in de arrange pagina natuurlijk niet hun input op 'all' hebben staan.

Het zou trouwens ook kunnen dat er geen bal klopt van wat ik zeg, want ik werk zoals gezegd nog maar sinds eergisteren met Logic, en ik heb de handleiding nog niet eens binnen....

Origineel geplaatst door lo-fi
Ik werk nog maar sinds 2 dagen met Logic, maar volgens mij moet je gewoon 'n 'instrument' maken dat de Mackie Control representeert. Dan stel je zowel 'in' poort als bij 'out' poort poort 1 van je AMT in. Als je bij 'out' poort de instelling op 'all' laat staan dan krijg je die gekkigheid waar jij het over hebt.

Oh, en je overige midi instrumenten moeten in de arrange pagina natuurlijk niet hun input op 'all' hebben staan.

Het zou trouwens ook kunnen dat er geen bal klopt van wat ik zeg, want ik werk zoals gezegd nog maar sinds eergisteren met Logic, en ik heb de handleiding nog niet eens binnen....

zo staat het ingesteld... maar toch stuurt ie op alle poorten data uit... je ziet op alle poorten ook de leds knipperen als je iets doet op die control (ook als ik iets inspeel of parameters op bijv me nord of andere met midi out op welke poort dan ook verander ofzo)

Heb je toevallig niet als output poort0?

Da's die poort waar alle outputs tegelijkertijd worden uitgestuurd.
Die wel handig is om MTC ed. uit te sturen.

Origineel geplaatst door fuse
Heb je toevallig niet als output poort0?

Da's die poort waar alle outputs tegelijkertijd worden uitgestuurd.
Die wel handig is om MTC ed. uit te sturen.

nope... dat is inderdaad poort 0 maar hij hangt ECHT aan poort1, in en uit.. :confused:

Je moet ervoor zorgen dat 'enable port 0' niet is aangevinkt...

Je vindt de USB properties in je map control panels > system > device manager

Attachments

• amt8.jpg
    amt8.jpg
    54 KB · Bekeken: 135
Origineel geplaatst door P-Five
Je moet ervoor zorgen dat 'enable port 0' niet is aangevinkt...

Je vindt de USB properties in je map control panels > system > device manager

helaas... da's OOK niet de oplossing want die staat namelijk bij mij uit... had ik al gechecked :confused:
iemand overigens enig idee wat ze bedoelen in die setup page met die aantal outputs ?? het gaat door tot 64 voor in en uit.. ik heb hem staan op 8 voor in en uit.
Heeft het soms iets te maken met het stacken van units ??

Ik heb 16 in- en outputs ingesteld omdat ik twee AMT8 heb. Volgens mij kun je in UnitorControl een aantal zaken filteren. Ik heb het bij mij zo geregeld dat hij alleen op kanaal 4 sync informatie uitstuurd. Dat zou je ook moeten doen voor de sysex-data van poort 1 waar je Mackie aanhangt. Ik zal vanavond even kijken...

In de patchmode setup kun je aangeven welke gegevens worden doorgelaten of tegengehouden. Standaard worden sysexgegevens op alle kanalen ontvangen en doorgestuurd. Als je nu in kanaal 2 t/m 8 een vinkje zet worden op die kanalen geen sysexgegevens doorgestuurd. Dat gebeurt dan alleen op kanaal 1.

Attachments

• sysex.jpg
    sysex.jpg
    74,2 KB · Bekeken: 121
Je kunt dat ook doen voor de gegevens in Computermode. Vergeet niet de instellingen naar je AMT8 te sturen door op de rechter muisknop te drukken en in het menu voor Transmit te kiezen. Als je de Mackie Control in Logic gebruikt (op de PC dus...) is het denk ik wel verstandig om de filterinstellingen in computermode te doen...

Back