[track] Orbital P2 (final)

Dr. RiPsaw

Ouwe rot
Hehe, eindelijk weer een nummer af:

Orbital P2

De stijl? Tja, daar ben ik nog niet helemaal over uit, het is in ieder geval een mengsel van breakbeats/jazz/ballad/electronic ambient. Waar zou dit nou eigenlijk onder vallen?

Ik heb een tijd geleden al eens een korte 'beta-versie' van dit nummer gepost, maar hij is dan nu ook daadwerkelijk af. De compositie is al even geleden afgemaakt (op een paar kleine puntjes na), en ik heb nu eindelijk kans gezien om hem fatsoenlijk af te mixen, wat een behoorlijik rotklus was, vooral de bass in het eerste deel. Ik ben nog niet helemaal tevreden met de uiteindelijke mix, maar voorlopig vind ik hem goed genoeg om te posten.

Download Orbital P2
Duur: 4:13min
Filesize: 4,84 MB
Gear: Korg Triton Le, Roland JV-1010, losse drumloops, en last but not least nog op het laatste nippertje: Roland RD-700.
Software: Cakewalk Pro Audio 9, diverse plugins voor mastering.

Ha,

Kon hem al maar hij is vet beter geworden. ;)

Die paar square leadjes die je erin hebt gedaan zijn misschien iets te hard.
Dat langzame stuk ben ik niet zo kapot van. Dat heeft nou net te weinig omslag om het trip hop achtig te laten lijken. Na een paar keer luisteren valt het op dat het anders is. Moeilijk uitleggen verder.
En die drumloops ken ik ook.

Zeker de moeite waard en gewoon eens lekker anders dan al die dance achtige muziek. ;)

En toch weer even met die mix van je gestoeid.
Lekker lopen truken met het sublaag. Iets subtieler nu.
Wat van de stereobreedte afgehaald en gecompenseerd met EQ en exciting.
En een beetje compressie voor het af te maken.
http://faxis.dyndns.org/synthforum/Dr_RiPsaw-Orbital_P2_fused.mp3

Verder had ik wel wat moeite met het laag in dat stille stuk. Maar daar is die bas gewoon te hard. (in combinatie met de kick)

Fuse:
De term triphop was nog niet in me opgekomen voor het laatste deel ;). Maar ik wordt toch wel wat nieuwsgierig naar wat je nou precies bedoelt met 'anders', bedoel je dat je er iedere keer wat anders in hoort?
Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik niet echt kapot ben van je remasterpoging, hij clipt en stoort enorm...
Maar verder bedankt voor de aanwijzingen, misschien dat ik er wat mee kan.

lekkerrr trackie :)
t/m 2:40 vind ik 'm erg goed, zowel qua opbouw als spel... daarna zwakt 't wat af
sommige geluiden staan wel iets te hard of zijn te hard gespeeld

lekker sferisch nummertje,
zoals al eerder gezegd in deze thread kunnen sommige geluiden & melodieën nog iets subtieler
in de mix gezet worden, maar klinkt over het algemeen goed!

hmm deze is zeker niet mis. lekker chilleuh :z
ik geeef fuse gelijk over de square beepjes.
zijn net ietjes te hard. maar voor de rest is het wel
een lekker nummer dit.
die pad is wel lekker. waar komt die uit?

isnieZot

Ja die beepjes zijn net iets te hard.

verder vind ik die piano heel goed klinken.

zit meteen rustig op m'n werk. hahaha

Lekker chill jazzy achtige track!

paar kleine puntjes:

-de breakbeat vind ik wat goedkoop aandoen, en de bliepjes tussen het pianospel in zijn.. eh hmm niet nodig :D
-pianospel is -erg- prettig om te horen (is dat de Triton?)
-naar het eind toe vind ik het wat te makkelijk afgerond.
-de gitaarsound vind ik niet zo mooi, daar kan je als je dat echt wilt beter een echte gitaarsolo in gooien of anders een synth nemen.

Let op: IMO!

Arv

Knap werk! :okdan:

Neem idd iets van de commentaren hierboven mee, vooral met betrekking tot de mix, en dan is ie helemaal goed...

Zeer goed stukje werk... ben het wel eens met Arv over het breakbeatje... zou iets 'losser' mogen... bliepjes inderdaad ietsje te hard misschien maar wel lekker voor de afwisseling!

Ik vind het wel iets hebben van sommige synth demo's zoals je die bij de Triton kan vinden op Inet... qua hoe je het gemixed hebt.

Klinkt goed, bovengenoemd afmix-commentaar... Maar! IK vind persoonlijk die snelle breakbeat totaal niet bij de rest passen... Ik denk dat je door het gehele nummer die langzame beat kunt proberen te maken met een temp zoals die op het eind; maar dan een andere beat. De beat die je op het eind gebruikt is te chill/relaxed om er een heel nummer mee vol te zetten en er energie in te stoppen). Dan kan ie zo op Arcade's "Ultimate Dreammix" :kroon:
Maar da's iets persoonlijks, misschien dat ie juist zo lekker apart klinkt door die snelle breakbeat, maar ik zou de langzame doen.

Thnx voor alle complimenten en opmerkingen, ik kan er zeker wat mee denk ik!

Origineel geplaatst door isnieZot
...
die pad is wel lekker. waar komt die uit?
isnieZot
Korg Triton Le, is een combi van Strings en een 'Motion Pad', uiteindelijk een layer van 4 sounds.
Origineel geplaatst door Arv
Lekker chill jazzy achtige track!

paar kleine puntjes:

-de breakbeat vind ik wat goedkoop aandoen, en de bliepjes tussen het pianospel in zijn.. eh hmm niet nodig :D
-pianospel is -erg- prettig om te horen (is dat de Triton?)
-naar het eind toe vind ik het wat te makkelijk afgerond.
-de gitaarsound vind ik niet zo mooi, daar kan je als je dat echt wilt beter een echte gitaarsolo in gooien of anders een synth nemen.

Let op: IMO!

Arv

Omdat die 'bleepjes' ;) idd wat hard staan staan ze misschien wat los van de rest, zal denk ik beter passen als ze wat zachter in de mix staan. Ik had trouwens de leadsound niet bedoeld als gitaar, en zo vond ik het tot nu toe eigenlijk ook niet echt zo klinken als gitaar. De piano komt voor het grootste deel uit m'n Roland JV-1010, alleen het uitro komt van m'n Roland RD-700; Triton heeft helaas niet zulke mooie piano's (alleen via commeciele samples zijn hele mooie te vinden).

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Klinkt goed, bovengenoemd afmix-commentaar... Maar! IK vind persoonlijk die snelle breakbeat totaal niet bij de rest passen... Ik denk dat je door het gehele nummer die langzame beat kunt proberen te maken met een temp zoals die op het eind; maar dan een andere beat. De beat die je op het eind gebruikt is te chill/relaxed om er een heel nummer mee vol te zetten en er energie in te stoppen). Dan kan ie zo op Arcade's "Ultimate Dreammix" :kroon:
Maar da's iets persoonlijks, misschien dat ie juist zo lekker apart klinkt door die snelle breakbeat, maar ik zou de langzame doen.

Ik zal ze voor de grap eens omdraaien, kijken hoe dat uitpakt :) De langzame beat is er pas op een veel later moment bijgekomen, ik wist toe ik het eerste deel had gemaakt nog niet eens wat ik het tweede deel wilde gaan doen; nummer heeft paar maanden in de kast gelegen.

mooi gedaan! Af en toe wat geluidjes te hard in de mix, en ik verwachte eigenlijk een terugkeer naar het originele tempo.
Dit soort nummers zijn altijd een minuut of 6/7 en dat zou deze ook moeten worden. Kun je lekker doorspacen!

Back