eindelijk een track af: Involving Dreams

Little Phatty

RLRR LRLL
Het is me eindelijk gelukt weer eens een track af te maken. Na mijn pogingen bijna een jaar geleden om wat elektronische muziek te maken is dit mijn eerste nummer dat ik het waard vind om hier te posten. De stijl ligt ergens tussen dance en Air/moby/verzin het maar.

Mocht je denken 'aj, dat is niet zo best afgemixt..', dit is het tweede nummer dat ik gemaakt heb waar ik echt goed voor ben gaan zitten om de mix zo goed mogelijk te krijgen. Ik ben nog een complete leek ook op gebied van afmixen, maar ik heb er flink m'n best op zitten doen en beter dan dit kreeg ik het niet voor elkaar. Het nummer is eigenlijk geschreven met zang erbij, maar door gebrek aan een goede zanger heb ik het instrumentaal gelaten.

Enfin, kritiek en andere opmerkingen zijn natuurlijk heel erg welkom :)

Heey grappig, je zit op het st. Joost, dat is 50 meter van waar ik woon hehe..

Over jouw track: Klinkt zeker niet slecht voor een 'eerste' nummer. Leuke melodieën. Qua afmixing: ik wilde eerst zeggen dat de bass te hard stond, maar nu ik heel het nummer gehoord heb is de percussie eigenlijk te zacht (dus bass en instrumenten zijn relatief allebei te hard). Ik zou ook iets meer reverb en delay (en compressie) effecten gebruiken om het wat voller te laten klinken, het is nog een beetje te droog.

Sorry als het wat negatief klinkt, maar zo is het niet bedoeld, weet zelf dat je altijd meer hebt aan verbeterpunten dan aan alleen 'wel vet' of 'leuk hoor' :D

Wat ik wel ook positief vind is dat je op de juiste momenten afwisselt tussen de verschillende 'thema's'.

Ben trouwens benieuwd waar je dit mee gemaakt hebt. Reason toevallig? (gokje :D)

Is toch leuk voor een 2e nummer? :)

En misschien als je wat geluiden links/rechts panned dat je meer met de mix kan spelen. Nu zit alles in het midden (op wat toms na). En als je dat aanpast zul je merken dat je een meer open sound krijgt.