MIDI controller op batterijen

Status
Please reply by conversation.

Broommaster2000

Ingeburgerd
Hoi Iedereen!

Voor een portable jam-set ben ik op zoek naar een niet al te grote midi-controller die op batterijen werkt, heeft iemand nog iets liggen (en anders een suggestie)? :)

Groetjes,

Anton

Kan je niet een beatsteppro nemen die aansluiten op een USB oplader.

Even opgezocht heet een powerbank .

Ja, zo doe ik het ook als ik met men laptop in de tuin zit. Keyboard met usbpower aansluiten op powerbank zodat het de laptop niet belast en dan met midikabel naar interface.

Op zich leuke ideetjes, maar ik wil dus een DAW-loze set up. Ik heb al een Yamaha Keytar, maar wil nog iets als backup kunnen gebruiken. Een Beatstep Pro is erg tof, maar ook veel te duur. Ik zoek echt iets goedkoops. Ik overweeg een Rockband 3 controller, aangezien die ook midi-uit heeft, maar ik ben ook benieuwd naar alternatieven.

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de EMU Xboard serie. Die heeft een goed keybed met aanslaggevoelige toetsen en aftertouch, 16 draaiknoppen en is uitgebreid te programmeren. Daarnaast werkt hij ook zonder USB (dus je hoeft hem niet via een computer te laten lopen, je kunt direct MIDI uitsturen) en hij kan op zowel USB power, een adapter of batterijen werken. Tweedehands zijn ze vaak voor een paar tientjes te krijgen.

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de EMU Xboard serie. Die heeft een goed keybed met aanslaggevoelige toetsen en aftertouch, 16 draaiknoppen en is uitgebreid te programmeren. Daarnaast werkt hij ook zonder USB (dus je hoeft hem niet via een computer te laten lopen, je kunt direct MIDI uitsturen) en hij kan op zowel USB power, een adapter of batterijen werken. Tweedehands zijn ze vaak voor een paar tientjes te krijgen.

Hou ik in de gaten! Thanks! Tevens houd ik me natuurlijk aanbevolen! ;)

Ik heb zelf een 25 toetsenuitvoering maar die hou ik liever omdat ik het een superhandig dingetje vind als ik bijvoorbeeld even snel een rack/desktop synth zonder keys wil aansturen. Maar op marktplaats komen ze zo nu en dan wel voorbij, MatthewLeBlom heeft onlangs nog een 49 keys versie gekocht voor een habbekrats.

Ben inmiddels voorzien, heb zo'n Rockband 3 controller gehaald, want die doet niet superveel maar precies genoeg. :3

Ja, dat had gekunt, maar met die cheapo keytar van Rockand 3 kan ik een beetje rondlopen enzo. Ik ben niet echt een toetsenist en gebruik hem om simpele geimproviseerde basloopjes in te spelen op mijn Volca Keys (die er nog verdomd goed in is ook).

Status
Please reply by conversation.
Back