Prodigy start niet van de eerste keer op

orson.wouters

Voltage Controlled Lid
Hey

Kan iemand mij hierbij helpen?
Ik ben een Moog Prodigy aan het herstellen voor iemand maar hij doet iets heel vreemds.
Elke keer als ik hem aanzet komt er geen geluid uit van de eerste keer.
Ik moet hem telkens eerst terug uitzetten (dan hoor ik een *plop*), daarna direct weer opstarten en dan doet hij het weer.
Als ik langer dan 2 seconden wacht om hem opnieuw aan te zetten, start hij weer niet op.

Ik heb alle elcos al vervangen en de spanningsregelaars vernieuwd. De voeding geeft gewoon 12v +/- zoals het hoort...
Voor ik dat heb gedaan, had hij dat probleem ook al.

Orson

Wat doet ie als je de stekker uit stopcontact haalt de Prodigy aanzet en dan de stekker in stopcontact stopt? Speelt ie dan wèl direct?

Wat doet ie als je de stekker uit stopcontact haalt de Prodigy aanzet en dan de stekker in stopcontact stopt? Speelt ie dan wèl direct?

Dan doet hij het ook...

Ik ontdekt wel net dat hij het niet doet wanneer je al een toets indrukt terwijl je hem aan zet!

Dan doet hij het ook...

Ik ontdekt wel net dat hij het niet doet wanneer je al een toets indrukt terwijl je hem aan zet!

dus dan (bij het ingedrukt houden van een toets tijdens het aanzetten) functioneert ie naar behoren??

Ik heb bij een Prodigy wel eens gehad dat één van de secundaire zekering-houders niet goed was. De zekering zelf wel, maar de houder niet. Die voeding kreeg maar van één trafo-wikkeling spanning, maar dat was blijkbaar net genoeg om hem op gang te krijgen. Maar soms ook niet.

Misschien is het zoiets. Koud inschakelen kost vaak meer stroom en dat kan ie mogelijk niet leveren.

Ik heb bij een Prodigy wel eens gehad dat één van de secundaire zekering-houders niet goed was. De zekering zelf wel, maar de houder niet. Die voeding kreeg maar van één trafo-wikkeling spanning, maar dat was blijkbaar net genoeg om hem op gang te krijgen. Maar soms ook niet.

Misschien is het zoiets. Koud inschakelen kost vaak meer stroom en dat kan ie mogelijk niet leveren.

Ik heb 1 van de zekeringhouders al vervangen omdat daar een pootje was afgebroken. Ik ga de andere ook eens nakijken, merci voor de tip!

Ken de Prodigy niet, maar ploppen en met de 2e keer inschakelen wel werken kan duiden op versleten voedingselco's. Zou niet alle elco's vervangen (onzin!) maar de voedingselco's kunnen nooit kwaad om te vervangen.

Back