• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Midibox SID MB6582 (MB-6582)

renepela

Ouwe rot
Met pijn in mijn hart doe ik mijn Midibox SID MB6582 weg. Ooit zelf gebouwd, maar ik gebruik hem eigenlijk te weinig.
Dit is m.i. de beste SID synth die er bestaat.
Deze versie heeft maar liefst 8 SID chips aan boord van het type 6582A. Dat is exact dezelfde chip als de 8580, echter heeft men deze later uitgebracht met een iets andere type aanduiding. Het zijn geen kloons of iets dergelijks maar echte SID chips met het best klinkende filter.

Alle 8 de chips zijn identiek. Van de zelfde productiereeks en dus klinken ze onderling exact hetzelfde. Er zijn ook vier afzonderlijke stereo uitgangen.

attachment.php

Bijgevoegde foto is niet mijn midibox sid, maar de mijne is identiek aan deze. Zelfde kleuren, zelfde knoppen. Alles hetzelfde.

Hij is technisch helemaal perfect. Alles werkt. Het enige minpunt is dat sommige ledjes niet helemaal op dezelfde hoogte zitten. Eventueel kun je dit zelf fixen. Ook het LCD schermpje ligt er wat dieper in, maar ik zie dat als een voordeel, want je hebt dan weinig last van reflectie. Maar eerlijk is eerlijk, het is net niet helemaal goed.

Technisch dus helemaal perfect, optisch een paar kleine schoonheidsfoutjes die wel te corrigeren zijn.

Omdat het hier gaat om de versie met 8 SIDS wil ik er graag 450 euro voor hebben. Uiteraard zit er ook een (Commodore 64C) voeding bij.

Attachments

• MB-6582_-_MIDIbox_SID_Synthesizer_V2.jpg
    MB-6582_-_MIDIbox_SID_Synthesizer_V2.jpg
    61 KB · Bekeken: 148
Last edited by a moderator:
Kan een mod het plaatje er even onder zetten? Ik kan zelf niet editten in de advertentie zie ik.

Gereserveerd

Ik moet helaas de MB6582 uit de verkoop halen. Ik heb een ongelukje gehad met een plank met daarop een LCD scherm. Die kwam met plug en al uit de muur en de plank met scherm is bovenop de Midibox MB6582 gevallen. Gevolg is een deuk in het controlepaneel en een gebarsten display. Dat maakt hem onverkoopbaar.

Ik ga hem tzt wel repareren en wellicht zet ik hem daarna weer te koop.
Voorlopig mag hier een slotje op.

Back