Werkt deze opstelling?

nick1000

Ouwe rot
in de ban
Dag iedereen

Het zit zo: Ik wil mijn TB-3 verbinden met mijn Microkorg en mijn Korg volca sample en bass.

Mijn idee is om de tb-3 als master te gebruiken en via midi te verbinden van TB-3 OUT naar Microkorg IN vervolgens Microkorg out naar Volca sample IN, alsook Microkorg THRU naar Volca bass IN.

Mijn vraag is: werkt deze opstelling om alles sync te krijgen alsook dat alles start van zodra ik de start knop in duw op mijn TB-3? Of ben ik verplicht om een apart THRU bakje aan te schaffen, voor die volca bass?

Uw antwoorden/oplossingen zie ik met belangstelling tegemoet.

De midi out van de microkorg stuurt geen signaal door (zoals de thru). Je kan dan wel je sample bespelen vanaf je microkorg. Ik denk dat je de mk wel als slave kan maken, maar dat ie de clock dan niet uit stuurt naar de volca.

Vaak zie je dat ze een thru mod doen op de volca's. Schijnbaar best makkelijk te doen.

Ok, dacht al zo iets. Het is niet zozeer om die volca sample te bespelen via een klavier of zo. Ik gebruik deze puur als drum bak. Het is gewoon om alles synchroon met elkaar te krijgen. Maar voorlopig zal ik die volca bass verbinden met sync in.

Back