Reason of fruityloops

PaRaDoX

Hardcore Junky
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag die misschien al vaker gesteld is maar waar ;voor mij nog geen antwoord op is gegeven dus vandaar:

Wie kan mij vertellen wat het fijnste, gebruiksvriendelijkste en meest professionele programma is van de twee.
Reason of fruityloops
Ik heb altijd fruityloops gebruikt ( nu versie 3.56 ) dus dit programma ken ik onderhand wel vort maar ik heb sinds kort ook reason 2.0 waar je volgens mij een aantal mogelijkheden hebt die je bij fruityloops niet hebt.

Ik wil vooral hardcore/terror maken evt techno/tekno/hardstyle. Maakt het dan wat uit of kun je deze 2 programma's het beste in combinatie gebruiken. wat zijn de voor en nadelen van de 2 en hoe kan ik ze samen gebruiken?

kan iemand mij hier iets meer over vertellen s.v.p.?!
mxls

Iedereen heeft zijn eigen favoriete progje, maar voor reason zijn er wel heel erg veel refills beschikbaar en het programma is gewoonweg uitgebreider naar ik meen.

Scream 4? Zit die ook op FL? Goed voor hardcore hoor. :D

Re: Reason of fruityloops

Origineel geplaatst door PaRaDoX
Ik heb altijd fruityloops gebruikt ( nu versie 3.56 ) dus dit programma ken ik onderhand wel vort maar ik heb sinds kort ook reason 2.0 waar je volgens mij een aantal mogelijkheden hebt die je bij fruityloops niet hebt.

Waarom overschakelen naar Reason als je FL al kent?

ik snap de vraag ook niet...... gebruik wat goed voor je werkt...het gaat om de schilder, niet om de kwast

Re: Re: Reason of fruityloops

Re: Re: Reason of fruityloops

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Waarom overschakelen naar Reason als je FL al kent?

omdat ik van andere mensen hoor dat je met reason qualitatief betere music kunt maken. de export functie bij fruityloops zou in verhouding tot reason minder zijn waardoor je eigenlijk geen dynamisch goed klinkende muziek kunt maken :confused:
Dit zou vooral met hardcore van belang zijn omdat, heb ik mij laten vertellen, de hoge tonen dan tegen de lage tonen zullen weg vallen. Nu merk ik dit vrijwel niet. als je de goede compressors gebruikt en evt. met cool edit of soundforge nabewerkt merk ik het niet echt vandaar dat ik vraag om jullie mening.

is het trouwens mogelijk om in reason met vst/vsti te werken of niet? iik ben er nog niet achter hoe dit zou moeten kunnen en zoniet dan weet ik dat ik zeker bij fruity blijf.
:D

kulverhaal weer...... je kan goede en professionele muziek maken in *elk* programma dat tegenwoordig een beetje status heeft.... het ligt eraan hoe je er zelf mee omgaat... als jij vind dat je muziek nog niet pro genoeg klinkt, raad ik je aan om gewoon nog es een jaartje verder te kloten totdat het wel goed genoeg klinkt, ipv als een kip zonder kop naar andere software (en onvermijdelijk straks hardware) te gaan kijken alsof het the holy grail is... kost je minstens een jaar overstap tijd en vervolgens komt er weer iemand die je verteld dathet nix is en dat je pakket X moet nemen...

ohja...reason ondersteunt geen VSTi of direct-X plugins, en zal dit ook nooit krijgen..en ook geen MIDI out ;)

Re: Re: Re: Reason of fruityloops

Re: Re: Re: Reason of fruityloops

Origineel geplaatst door PaRaDoX
omdat ik van andere mensen hoor dat je met reason qualitatief betere music kunt maken. de export functie bij fruityloops zou in verhouding tot reason minder zijn waardoor je eigenlijk geen dynamisch goed klinkende muziek kunt maken :confused:
Dit zou vooral met hardcore van belang zijn omdat, heb ik mij laten vertellen, de hoge tonen dan tegen de lage tonen zullen weg vallen. Nu merk ik dit vrijwel niet. als je de goede compressors gebruikt en evt. met cool edit of soundforge nabewerkt merk ik het niet echt vandaar dat ik vraag om jullie mening.

Dan vertellen zij jou veel koeienstront. Zijn genoeg producers die muziek uitbrengen met Fruity nl. D-Ranged, Endonyx, Hellfish en nog veel meer.
Als jij een goeie geluidskaart (en het kan zelfs met zo`n onboard ding hoor) heb kun je er goed meziek mee maken.

maar wat zit jij nu nog met fruity 3.x te spelen als 4.x al lang uit is ?
toch niet stiekem gevonden zeker :dubbel: :dubbel: :dubbel:

Re: Re: Re: Re: Reason of fruityloops

Origineel geplaatst door metatron
Dan vertellen zij jou veel koeienstront....?

ik heb mij laten vertellen dat als je met je voet in de koeiestront gaat staan.....
ja?
weet t niet meer
hmmm, misschien dan maar beter doen wat jouw het beste lijkt, ik denk dat je jezelf best wel serieus kunt nemen. waarom toch altijd afgaan op wat anderen zeggen?

Origineel geplaatst door Waveglider
maar wat zit jij nu nog met fruity 3.x te spelen als 4.x al lang uit is ?
toch niet stiekem gevonden zeker :dubbel: :dubbel: :dubbel:

ik heb fruityloop 4.01 al gehad maar die computer van mij wilde niet erg meewerken.
die versie leek me wel een stuk beter. in ieder geval een stuk uitgebreider met 64 ipv 16 fx trax maar niet in alle opzichten is die beter vind ik.
Ik werk liever met v 3.56 ( ik kon mijn projecten wel opslaan maar niet opnieuw laden dus....) maar dat doet er niet eens toe.
ik heb trouwens net een nieuw nummer gemaakt...hoe kan ik deze op het net zetten zodat jullie deze kunnen luisteren ??????
iemand die mij hierbij kan helpe???? :confused:

Origineel geplaatst door metatron
Dan vertellen zij jou veel koeienstront. Zijn genoeg producers die muziek uitbrengen met Fruity nl. D-Ranged, Endonyx, Hellfish en nog veel meer.
Als jij een goeie geluidskaart (en het kan zelfs met zo`n onboard ding hoor) heb kun je er goed meziek mee maken.
meen jij da??
produceert hellfish nummers met fruityloops??!!

okay...samples maken/bewerken snap ik maar volledige nummers produceren met fruityloops??
ik ben nog niet zo heel lang aan t pielen met dit programma (+/- 1,5 a 2 jaar) maar dat lijkt me sterk.
zou kunnen hoor...ik heb geen flauw idee hoe je de compressor of equalizer het beste kunt gebruiken. Ik heb het mezelf een beetje geleerd en dat wil zeker niet zegge dat ik da goed doe dus.....
ik ben er maar een beetje mee aan t klooien gegaan met een beetje hulp van een bekende - een jonge die professioneel muziek maakt - maar echt begrijpe waar ik mee bezig ben doe ik niet dus vandaar.

volledige nummers maken met Fruityloops zou ik persoonlijk niet graag doen, maar het
moet volgens mij geen probleem zijn als je hardcore/terror wil maken...

Ik ken Fruity Loops niet echt, en al helemaal de nieuwere versies niet. Ik heb er weleens mee zitten pielen, maar ik kan me haast niet voorstellen dat het al te realistisch is om Reason en Fruity Loops op deze manier met elkaar te vergelijken.

Jij vraagt:

"Fijnste":
Das persoonlijk, maar ik vind Reason zelf fijner. Ook de sound (die trouwens wel heel herkenbaar is).

"Gebruiksvriendelijkste":
Lijkt me ook persoonlijk. Gevoelsmatig zeg ik, als je naar een 'breder beeld van produceren' kijkt ( dieper ingaat op de mogelijkheden), dat Reason gebruiksvriendelijker is. Ik heb bij Fruity Loops het idee dat het wat beperkter is, hoewel die laatste versie weer stukken beter schijnt te zijn.

"Meest professionele programma":
Gevaarlijke vraag, en mijn antwoord is dus ook gevaarlijk. Ik denk dat Reason "professioneler" is en ook beter klinkt.

Maar zoals eerder gezegd: als iets voor je werkt...dan werkt het voor je. Als je huidige software niet bevalt dan kan dat dus aan de software liggen...of aan wat jij er (al dan niet) uithaalt.

Ik vrees dat je zelf de enige bent die jou op weg kan helpen. Probeer ze allebei een poos uit?

(ik ben op het moment Reason 2.5 aan het uitproberen en het bevalt me steeds beter. Ben voor het eerst sinds 99 ofzo weer aan drum n bass begonnen en het gaat SMOOTH! Zal hier een mp3'tje plaatsen als ik klaar ben in Reason en voordat ik verder ga in Cubase SX. Dan hoor je dus iets wat alleen in Reason is gemaakt). Moet ik je inlichten of hou je het zelf in de gaten?

Groet, & Succes...Slope

fruityloops fruityloops fruityloops, ik vind reason persoonlijk een onoverzichtelijk en lastig programma om mee te sequencen.

Het is inderdaad zo dat je moet kijken welk programma het beste bij je past en wat je het fijnste/snelste vind werken voor jezelf.
Persoonlijk heb ik een voorkeur voor Reason, omdat de werkwijze vrij identiek is als met hardware apparaten.
Om maar enkele voorbeelden te noemen, de signaal bekabelingen aan de achterkant, de duidelijke interfaces.
Ik vind Reason ook dynamisch overduidelijk beter klinken dan FL.

Waar ik mij het meest aan ergerde in FL waren wel de momenten dat er vaak teveel schermpjes op m'n scherm stonden, wat echt een ongecontroleerde chaotische indruk maakte.
En als je daar nog eens alle vst effecten en plugins bij om moet tellen dan word je echt niet vrolijker van.
en dat is jammer, voor de prijs hoef je dit pakket niet te laten volgens mij, want reason is geloof ik 2 of 3X duurder.

Met een betere geluidskaart klinken beide programma's wel meteen stukken beter, maar toch is naar mijn idee Reason in combinatie met Cubase via Rewire een betere oplossing, mede omdat Reason vele malen vriendelijker omspringt met je processor.

Probeer het allebei gewoon, en kijk wat je het fijnst vind.

haha, breng die man nog verder in de war!

Cubase is hele andere koek qua navigatie enzo. Ben het met je eens dat het vet is, maar volgens mij zoekt onze vriend net even een ander soort koekje.

:halleluja

Ja, verwarring veroorzaken was uiteraard niet mijn bedoeling. :stupid
Vergeet het cubase verhaal voorlopig maar.

Back