Reason of fruityloops

Euh...ik had het eigenlijk tegen Kat Yidaki, maar aardig van je...dat wel haha

Het maakt niet uit wat je gebruikt, ik twijfelde eerst ook aan reason en fruity, maar ik hoor soms dingen die er rechtstreeks vandaan komen die echt goed klinken.

Alexander Kowalzki, en die nederlander met die zweetpolsband (?) hebben er hun laatste album compleet mee gemaakt.

Kowalzki met reason en die NLer met FL.

dusss

ik heb trouwens net een nieuw nummer gemaakt...hoe kan ik deze op het net zetten zodat jullie deze kunnen luisteren ??????
iemand die mij hierbij kan helpe????

je kan exporteren als

flp,dan saved ie zonder samples.
zipped flp,dan saved it met samples
mp3 of wav,dan saved ie als mp3 of wav

moeilijk ?

Origineel geplaatst door Waveglider
maar wat zit jij nu nog met fruity 3.x te spelen als 4.x al lang uit is ?
toch niet stiekem gevonden zeker :dubbel: :dubbel: :dubbel:

Nee heb hem alang maar er zat geen amp bij (nu wel dankzij osiris:) )

Moet nog ff wachten, ga me cpu binnenkort ff leegtrekken en alles er weer op nieuw op gooien en dan koop ik Fruit 4 er wel bij, kost maar 100 euro en das het geld niet,:)

Origineel geplaatst door metatron
Nee heb hem alang maar er zat geen amp bij (nu wel dankzij osiris:) )

Dat vind ik dus ook zeker een nadeel van de nieuwe fruityloop studio. Ik kan echt niet zondee!!
Hoe bedoel je trouwens: "nu wel dankzij osiris" is dat een vsti of iets dergelijks of hoe of wa??!!
als dat zo is zou da mooi zijn want FLP4.01 lijkt me echtwel kicke om mee te pielen maar niet zonder
de oude amp!

let me know!!

en....oja laat die track maar kome slope creations......laat mij ff iets wete als je m online gooit....anders
vergeet ik da toch weet je wel....en nog bedankt voor jullie replies!!!
:halleluja

Origineel geplaatst door Waveglider
je kan exporteren als

flp,dan saved ie zonder samples.
zipped flp,dan saved it met samples
mp3 of wav,dan saved ie als mp3 of wav

moeilijk ?

niet moeilijk maar bijna onmogelijk -zou ik zegge- omdat de maximale grootte van het bestand iets meer als 1 mb mag zijn en mijn vraag is dus: hoe krijg ik mijn nummer van +/- 4 minuten in een bestand van +/- 1 mb en toch nog goed van kwaliteit zoals elk nummer wat ik tot nu toe hier heb geluisterd!!??

I DONT UNDERSTAND!!!!!!!!!!!!!!!:confused: :confused: :confused:

maybe you can tell me how to do this!!!---> :eureka:

please reply

(IK HAAT SOFTWARE.... BAH).

Fruityloops!

Moet altijd denken aan een Fruitautomaat.

Origineel geplaatst door PaRaDoX
niet moeilijk maar bijna onmogelijk -zou ik zegge- omdat de maximale grootte van het bestand iets meer als 1 mb mag zijn en mijn vraag is dus: hoe krijg ik mijn nummer van +/- 4 minuten in een bestand van +/- 1 mb en toch nog goed van kwaliteit zoals elk nummer wat ik tot nu toe hier heb geluisterd!!??

I DONT UNDERSTAND!!!!!!!!!!!!!!!:confused: :confused: :confused:

maybe you can tell me how to do this!!!---> :eureka:

please reply

Als mensen een nummer posten is dit doorgaans een groter bestand dan 1 mb. Deze mensen regelen dan ook zelf ergens server ruimte, waarnaar ze hier dan kunnen linken.

Nu weer ontopic :)

het maakt dus gewoon geen zak uit welke je kiest.....

ook al zou de een net wat helderder ofzo klinken , als je er niet mee kan werken heb je er toch niks aan....

probeer beide try-out versies uit en keis welke jij het fijnste vind werken.

Origineel geplaatst door crx303
Zijn er hier eigenlijk mensen die met Orion werken? Waarom wel/niet?

Ik gebruik Orion wel, vindt het zeer okee. Het belangrijkste is toch de interface van een programma. De oude fruity heb ik veel gebruikt, de nieuwe vindt ik eigenlijk onbruikbaar vanwege de totaal volgestouwde interface. Een programma als Ableton is ook een verademing wat betreft grafisch ontwerp. Ik hoef geen generfd hout en verchroomde schroefkoppen en perfect gerenderde en geanimeerde knoppen. Kan mijn CPU-power wel beter gebruiken. Het gaat om het geluid toch? Niet om het beeld.

Origineel geplaatst door Imipolex
Ik gebruik Orion wel, vindt het zeer okee. Het belangrijkste is toch de interface van een programma. De oude fruity heb ik veel gebruikt, de nieuwe vindt ik eigenlijk onbruikbaar vanwege de totaal volgestouwde interface.

Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben over de nieuwe fruity!
Je moet immers iedere dag 2 stuks eten ;)

Terug on topic...
Ik vind fruity gebruiksvriendelijker!
:okdan:

iCe

/me gooit het knuppelen in het hondehok.

Vind Reason en Fruity qua geluidskwaliteit niet mijn ding. Dan zou ik liever met Cubase of Logic werken. En evt een van die twee als plugin/rewire erbij doen. Fijner, makkelijker en je bent meer met muziek an sich bezig dan met het programmeren van muziek.
(En dat daar platen mee zijn uitgebracht boeit me weinig, want ik hebt het over mijn eigen muziek.)

Maar ieder zijn/haar keuze en daar heb ik zeker respect voor. :)

Origineel geplaatst door fuse
/me gooit het knuppelen in het hondehok.

Vind Reason en Fruity qua geluidskwaliteit niet mijn ding. Dan zou ik liever met Cubase of Logic werken. En evt een van die twee als plugin/rewire erbij doen. Fijner, makkelijker en je bent meer met muziek an sich bezig dan met het programmeren van muziek.
(En dat daar platen mee zijn uitgebracht boeit me weinig, want ik hebt het over mijn eigen muziek.)

Maar ieder zijn/haar keuze en daar heb ik zeker respect voor. :)

wat is het nut precies om bijvoorbeeld fruity als plugin in cubase te gebruiken?

groeten!

en toen werd het opeens in deze interessante thread zeer stil...

;)

Oke, je maakt muziek met de computer. Dus: muziek en computer zijn de belangrijke elementen. Uit je berichten lijkt het echter alsof je van beide niet zo veel verstand hebt. Da's niet erg, je moet immers ergens beginnen, maar ik denk dat een vraag naar het meest geschikte programma totaal niet relevant is voor je. Het is eerst zaak om je basiskennis van muziek en computers op peil te krijgen, dan kun je in principe in elk programma een lekker mopje muziek maken. Immers, zoals al gezegd, het gaat om de schilder, niet de kwast.

Voorbeeld: toen ik nog geen geld had voor een gitaar toen ik een jaar of 10 was, heb ik zelf een enkele snaar met 2 spijkers op een plankje gespannen. Een instrument van nix natuurlijk, maar daar heb ik wel de leukste melodietjes op gespeeld!

tjah.....nu een half jaar later nadat ik deze tread startte ben ik een heel stuk wijzer geworden....het meeste heb ik mezelf geleerd en een aantal dingen heb ik geleerd via forums als deze.
mijn muziek is er ook een stuk proffesioneler op geworden en ik ben toch bij fruityloops gebleven hoewel ik nu de nieuwere versie toch aan t praten heb gekregen.
Wil je een (of meerdere van mijn nieuwe tracks luisteren ga dan naar Demonyx Tracks en download dan bijvoorbeeld "Demonic", "The most genious plan ever", "Boner", This is War" of "Hardcore". Ben echt wel veel verbeterd maar ik heb ook nog een hoop te leren maar dat blijft denk ik totdat je 80 bent en nog steeds verslaafd bent aan t creƫren van je laatste producties :D
goed.....bedankt allemaal voor jullie reacties in een topic waar ik vandaag ineens achter kwam via de email-notificatie dat ik m gestard was en ik kan t me nieteens emeer herinneren maargoed :)
bedankt

Origineel geplaatst door PaRaDoX
Dat vind ik dus ook zeker een nadeel van de nieuwe fruityloop studio. Ik kan echt niet zondee!!
Hoe bedoel je trouwens: "nu wel dankzij osiris" is dat een vsti of iets dergelijks of hoe of wa??!!
als dat zo is zou da mooi zijn want FLP4.01 lijkt me echtwel kicke om mee te pielen maar niet zonder
de oude amp!

let me know!!

en....oja laat die track maar kome slope creations......laat mij ff iets wete als je m online gooit....anders
vergeet ik da toch weet je wel....en nog bedankt voor jullie replies!!!
:halleluja

In FLStudio zit normaal geen AMP (zoals jij en velen anderen waarschijnlijk al weten;)) maar die 'oude effecten' waaronder dus ook AMP kan je terug krijgen! :)

Moet je naar Options>General Settings dan bij 'Miscellaneous' de onderste optie 'Show legacy precomputed effects' aanzetten, dan staat AMP er weer gewoon bij.:)

owkee, het is misschien wat overdatum enerzijds,
maar ik vind hetzeer interessant om hier me nog verder in te verdiepen en over te lezen,
vandaar dat ik deze oude thread terug een duwtje gaf :)

greetz

cloudy

zelf gebruit ik beide .. alleen dan wel in ableton . fruity en ableton zie je als rewire slave in ableton.. erg handig

Back