Nieuwe Techno

Xypes

Stamgast
Dag iedereen

Ben weer met wat nieuws begonnen en vond het best wel fijn klinken.
Ik heb momenteel geen studiomonitoren dus als er iets niet goed klinkt,
zeg het me maar ;) Wil wel even zeggen dat ik FX iets heel kut vind en er niks van ken/kan,
en het ook bijna niet gebruik zoals je wel hoort!

Graag commentaar, is het slecht is het zo maar geef wat commentaar waar ik iets aan heb
en wat er beter kan!

En zou zoiets, als het goed genoeg zou zijn en afgewerkt,
ook ingezonden kunnen worden naar een label?

Groetjes & bedankt
Y

Laatst gewijzigd:
Je kan het natuurlijk altijd insturen naar een label, zeker als iets goed is en goed is afgewerkt. :-)

Sfeertje aan het begin is tof. Goede sounds ook wel, misschien wel wat minder reverb gebruiken? De kick zou van mij wel iets meer naar voren mogen komen.

Leuke plaat, bas en kick zijn een beetje rommelig. Wat panning toepassen en wat minder reverb en dan wordt het wat strakker. Vooral na 4 minuten zit er een goede drive in de track. Die moet je misschien wat naar voren halen.
De rides mogen van mij ook wat meer upfront.
De hoge noten en de dynamiek van de synthnoten komen niet helemaal lekker over op mijn koptelefoon ook. Maar dat kan ook aan mij liggen. :)

Succes!

leuke plaat hoor.. Ik zou die random riedeltjes wat automaten met een effect hier of daar, dat ze niet altijd hetzelfde klinken.. Prima schijf voor de rest, well done ! :)

DAg allemaal.

Bedankt voor de commentaar, ik zal eraan werken en
alles toepassen en de ideeën weer posten als ze aangepast zijn!

Zit er dan zoveel reverb op? Ja ik weet dat er wel wat op zit
maar anders klinkt dat geluid echt wel 'koud',
maar nog steeds nice!

Ik zal het eens toepassen en het dan herposten!

Bedankt ;)

EDIT:
Btw je zegt daar iets over panning, hier ken ik weinig van/over...
Weet je ergens iets waar dit mooi uitgelegd staat met een tutorial fzo? BEDANKT

Laatst gewijzigd:
Jah inderdaad, het zit er zowat tussenin,
als je dan een label moet zoeken hehe...

Maarja ik heb er toenstraks eens even op een groter systeem
geluisterd (geen supergoed maar bon) en het klonk toch goed maar
idd de kick mag wat meer en de rest vind ik eigenlijk
toch wel meevallen!

Maar bedankt voor de commentaren en we gaan ermee verder!!

Groetjes
Y

Ik wil echt totaal niet negatief doen of zo hoor. Maar zelfs indien de eind mix perfect zou zijn. Uw track zal niet echt in de smaak vallen ivm labels,. Het klinkt heel amateuristisch en niet goed. Ik zou zeggen probeer het eens , maar ik vrees er echt voor. Geen enkel label zal met dit in zee gaan. Het is absoluut niet goed. Ik begrijp wel dat je uw best hebt gedaan, maar helaas, het is ook wel duidelijk dat je maar iets aan het proberen bent, wat op zich niet slecht is. Maar ik hoor tevens ook dat je het niet echt hebt. Maak het gewoon af en stuur uw creatie gewoon naar verschillende labels. Zelfs de saaiste loop techno uit eind jaren '90 zit beter in elkaar dan dit. Nogmaals sorry voor deze negetaviteit, maar probeer maar. Het is 0.0, sorry. Het trekt echt op niks.

Indien dit echt goed was, zou ik zeggen: Super, ga er voor, geloof in uw zelf. Maar helaas, dit is gewoon niks.

PS. Klinkt misschien allemaal heel negatief, maar uiteindelijk zal het (met deze tracks) ook enkel maar dit zijn. Probeer maar. We moeten eerlijk zijn hé. Het is gewoon echt niet goed.

Laatst gewijzigd:
Heel prettige sfeer in deze track :okdan:. Ook fijne sounds die ik hoor. Er zijn twee zaken die ik liever iets anders had gezien:

- Ja, er zit best veel reverb op. Nee, dat stoort mij totaal niet :). Wel zou ik het een goed idee vinden om, zoals Stupide ook noemde, die kick veel meer naar voren te halen. Misschien kun je hem met alleen droog signaal layeren en die op de voorgrond te zetten. Het gaat in dit soort tracks om het repeterende van met name de ritmische elementen. Die elementen verdienen dus ook een plekje op de eerstre rij.
- Pas vanaf 4 minuten komt er iets van een stick of rimshot op de tweede en vierde tel. Dit zou ik veel liever al veel eerder horen om dezelfde reden als hierboven beschreven. En waarschijnlijk zou ik zelf voor een strakke snare hebben gekozen. Die flow wil ik namelijk al veel eerder in zitten en niet pas als de track alweer bijna aan het afbouwen is. Daarnaast wil meer percussie en open HH! :)

Die main sound vind ik erg lekker. Misschien kan het cut off filter wat verder open? In elk geval op momenten? En meer laaaaag....

Tot slot (over slot gesproken), brouw er even een fatsoenlijk slot aan. Hoort er helaas toch ook wel echt bij.

...Uw track zal niet echt in de smaak vallen ivm labels,. Het klinkt heel amateuristisch en niet goed. Ik zou zeggen probeer het eens , maar ik vrees er echt voor. Geen enkel label zal met dit in zee gaan. Het is absoluut niet goed.

:D

Nou, ik vond het best origineel klinken. Het kan best wat worden naar mijn idee...
Als mix strakker klinkt, en vooral wat meer spanningsverloop wordt toegevoegd (white noise risers, fx flashes etc.) dan zou dat het de track al beter maken.

Ik wil echt totaal niet negatief doen of zo hoor. Maar zelfs indien de eind mix perfect zou zijn. Uw track zal niet echt in de smaak vallen ivm labels,. Het klinkt heel amateuristisch en niet goed. Ik zou zeggen probeer het eens , maar ik vrees er echt voor. Geen enkel label zal met dit in zee gaan. Het is absoluut niet goed. Ik begrijp wel dat je uw best hebt gedaan, maar helaas, het is ook wel duidelijk dat je maar iets aan het proberen bent, wat op zich niet slecht is. Maar ik hoor tevens ook dat je het niet echt hebt. Maak het gewoon af en stuur uw creatie gewoon naar verschillende labels. Zelfs de saaiste loop techno uit eind jaren '90 zit beter in elkaar dan dit. Nogmaals sorry voor deze negetaviteit, maar probeer maar. Het is 0.0, sorry. Het trekt echt op niks.

Indien dit echt goed was, zou ik zeggen: Super, ga er voor, geloof in uw zelf. Maar helaas, dit is gewoon niks.

PS. Klinkt misschien allemaal heel negatief, maar uiteindelijk zal het (met deze tracks) ook enkel maar dit zijn. Probeer maar. We moeten eerlijk zijn hé. Het is gewoon echt niet goed.
De TS steeds beledigen en vervolgen jezelf tot tweemaal toe te excuseren. Echt alles oké met jou? Als je het slecht vind oké. Maar je kan hem dan meer helpen met wat er mis is aan de track in plaats van "Het zit echt niet in jou, zelfs de saaiste techno loop uit de 90' zit beter in elkaar'' We zijn nu trouwens allemaal benieuwd naar jou tracks.

Ja vind dat commentaar wel heel extreem hoor. Je kan zelf iets niet goed vinden maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat dan maar moet vinden. De tekst is erg kleinerend en neerbuigend en op de man, nergens voor nodig. De mix moet idd een stuk beter wil het releasebaar zijn, maar dat kan je zelfs laten doen.

Hey iedereen

Nog eens merci voor de commentaren, ik ga er weer mee verder ;)

Om op Nick in te pikken, no hard feelings, hij is wel eerlijk:

Ik vind dit nu eens geheel 'anders' dan VEEL wat uitkomt (niet alles natuurlijk),
voor mij mag het best eens zo onafgewerkt zijn (rauw om het maar te zeggen)
maar ik snap natuurlijk ook wel dat het nog helemaal niet goed klinkt.
Ik apprecieer het wel dat je je mening geeft!

Meer percussie en alles, komt voor elkaar, zit er
trouwens nu al heel wat in maar als ik terug een beetje
tevreden ben zal ik opnieuw posten!

Groetjes & bedankt
Y

Misschien deze nacht 'poepeloere' geweest en dan gepost op SF Nick1000?
Ik apprecieer het steeds als mensen rechtuit zijn maar je moet wel proberen om mensen niet te gaan beledigen of zelfs volledig de grond in te boren.
Je doet echter wel moeite om commentaar te geven en dat is goed, maar probeer volgende keer misschien rekening te houden met mijn vorige zin.

Ik heb geen verstand van dit soort techno dus ik kan moelijk beoordelen of het goed of slecht is.
Het is de catagorie "pilletje erin en gaan" voor eenhersencelligen die mij niet aanspreekt.

Ik ben wel benieuwd wat dit onderscheidt van 'goede' techno.
Alle techno is toch tof als je gedrogeerd bent?
Misschien kan je dit enkel beoordelen na flink wat coke gesnoven te hebben en dan nog wat LSD, GHB en XTC op

Ik vind het overigens wel grappig dat er eerst allemaal lovende opmerkingen komen.
Dan komt er iemand die het niets vind (wat ik eigenlijk zelf ook vind).
Vervolgens richt iedereen zich op de gene met kritiek.

Het zegt ook wel iets over het hele idee van hier een track posten.
Iedereen roept dat de kick harder moet, dan pas je het aan en dan zegt er iemand dat de kick te hard staat
Wat moet je daar nou mee?
Misschien zijn er hier wel een stel puistekoppen op het forum die denken overal verstand van te hebben en gaan dan een beetje de trackpolitie uithangen terwijl ze blijkbaar nergens kaas van hebben gegeten.

Wie ben jij om iemands werk te beoordelen?

Er staat overigens bij dat het hier om "Nieuwe Techno" gaat..
Dus alle wetten van oude techno zijn hierop dan niet van toepassing :D

Laatst gewijzigd:
de saaiste techno loop van de jaren is ver van beter als de basis van je track.

Ik vind de basis heel goed,maar je moet er iets anders mee doen,uitwerken,variatie afhangend van de track

Hoe je de track nu hebt uitgewerkt trekt idd op niets om het zoals als nick1000 grof te zeggen

Neem gewoon de basis en verzin er iets anders rond en maak er een nieuwe track mee,vergeet nog even de labels en verfijn je productie

Mag ik vragen wat je dan niet goed vind?

Zijn het de geluiden of is het de percussie etc? (loop)

Groetjes
Y

Mag ik vragen wat je dan niet goed vind?

Zijn het de geluiden of is het de percussie etc? (loop)

Groetjes
Y

die hoge toon geluiden die je erin gooit.

Een avant-gardish track kan wel zoals je in je hoofd hebt/had maar het geheel moet goed smelten kwa sounds/drive etc.

nu plakken verschillende element los op elkaar,vergelijk het met techno mixen met country,kunnen twee goede nummers zijn ,bijeen gemixt heb je nonsense.

Ik zou de basis gebruiken en verder mee experimenteren
(er is dus niets mis met je percussie en die fundering sounds)

Back