Origineel geplaatst door dione dus je doet ongeveer hetzelfde,maar dan in de PC....
hoezo haalt het alle creativiteit/muzikaliteit weg ? dat is juist creatief bezig zijn teneinde een origineel muzikaal eindresultaat te behalen.....
de kick is het belangrijkste bestanddeel van een hardcore-track,dus daar moet je ook veel aandacht aan besteden....
Zo kan je het zien, maar in de praktijk is dit een eenmalige instelling waarmee je elke song als stramien mee kan beginnen.
Maar zoals ik al zei, ieder zijn meug, als het voor jou werkt prima! Ik begreep uit het verhaal dat je de kick digitaal bewerkt (aangezien dat je resampled). Ik bewerk niks na, dat is mijn punt.
En ik gebruik of punt 1 (machinedrum)of punt 2 (reason redrum) (ik stack geen kicks opmekaar)
En het is natuurljik te prijzen om creatitief om te gaan met je songs.
Origineel geplaatst door Septic Zo kan je het zien, maar in de praktijk is dit een eenmalige instelling waarmee je elke song als stramien mee kan beginnen.
Maar zoals ik al zei, ieder zijn meug, als het voor jou werkt prima! Ik begreep uit het verhaal dat je de kick digitaal bewerkt (aangezien dat je resampled). Ik bewerk niks na, dat is mijn punt.
Om de originaliteit te bevorderen werk ik liever niet vanuit een vast stramien...de leukste dingen maak je vaak als je de zaken 's een keer helemaal anders aanpakt.....muziek is nu eenmaal geen exacte wetenschap.....
maar ik bewerk de kicks bijna nooit digitaal....ik had twee samplers en zo resamplede ik...
distortion op je kick?
ik gebruik verschillende gitaarpedaaltjes. de gewone distortions... elk heeft zijn eigen klank.
gewoon op een aux van je mixer, en de out van je pedaal op een ander kanaal laten binnenkomen en op zichzelf laten feedbacken. that's the magic word baby. feedback.
(vanaf de 3de minuut krijg je de vetste voorbeelden, denk ik. laat ik er even aan toevoegen dat ik nogal enthousiast gefeedbackt heb en dat er buiten een airbase kick, snare en hihats en 1 dx200 synthlijntje niks anders dan distortionfeedback achter zit, wat overkomt als een arrangement of zo, en weinig hardcore klinkt. als je wat matiger bent met de feedback, krijg je wel je hardcore kick denk ik. voor 50 euro aan een pedaaltje.)
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.