Level Zero

Thanks! Dat is wel wat ik er zelf van wilde maken en hoe het bedoeld was....Chaotisch... Maar niet té... Indrustial/cyber punky...
Mooi dat het soms ook zo opgevat word :D

Dat game achtige komt meestal vanzelf. Tis niet altijd waarvoor ik ga, maar achteraf vind ik zelf ook vaak dat het een beetje die kant op gaat.
T blijft een belangrijke bron van inspiratie voor me... Ook onbewust blijkbaar :D
Dat is heel goed gelukt, chaotisch maar niet te. Tof sfeertje! Denk idd dat het laag nog net iets lekkerder in de mix kan, misschien iets als een pultec eq kan hier wonderen doen. Deed me ook een beetje denken aan wat Ital Tek de laatste tijd maakt, very nice!

Dat is heel goed gelukt, chaotisch maar niet te. Tof sfeertje! Denk idd dat het laag nog net iets lekkerder in de mix kan, misschien iets als een pultec eq kan hier wonderen doen. Deed me ook een beetje denken aan wat Ital Tek de laatste tijd maakt, very nice!
Thanks! Fijn om te horen.

Wat is die pullteq eq? Een specifiek merk of type eq? In een korte google sessie zag een plugin bundle. Is het een emulatie van een ouwe analoge klassieker oid?
En wat doet het precies... Tis niet de eerste keer dat ik de naam tegenkom ook :D

Thanks! Fijn om te horen.

Wat is die pullteq eq? Een specifiek merk of type eq? In een korte google sessie zag een plugin bundle. Is het een emulatie van een ouwe analoge klassieker oid?
En wat doet het precies... Tis niet de eerste keer dat ik de naam tegenkom ook :D
Het idd begonnen als hardware. Is op zich wel een grappig verhaal. Je kon daarmee met de ene knop de lowend boosten en de andere knop cutten. In de originele manual stond dat je ze niet tegelijk mocht gebruiken. Maar wat is nu leuker dan iets doen wat niet mag :)

Wat er dan gebeurt is dat er een aparte curve ontstaat die de muddiness weghaalt en het diepe laag toevoegt. Ik gebruik regelmatig de “bettermaker eq” van plugin alliance wat dus ook een pultec achtige eq is, en vind het resultaat vaak erg goed. ik weet redelijk hoe het werkt en toch krijg ik vaak niet hetzelfde resultaat als ik met een gewone eq het zelfde probeer te doen. Al moet dat technisch wel mogelijk zijn.

Liep een beetje achter met luisteren, maar dat wordt vandaag ingehaald (als er niks spoed tussenkomt).
Ik vind hem lekker.
Houd sowieso wel van wat dikkere breakbeat en deze past daar goed tussen.
Misschien had ik er nog wat meer dynamiek in gebracht met wat mini breaks er tussen (paar bijna stiltes op van die transitie momenten) waarna de opbouw weer dikker terug komt.
Eigenlijk wat je aan het einde doet met die kicks. Even een tel of twee hooguit de tails van je reverb / delay en dan door.

Back