Level Zero

rvanommen

Ouwe rot

Ik heb een werkje waar ik van de week al een vroege versie van gedeeld had in het "wat heb jij gedaan met je synth" kanaal ff flink opgepoetst.
Vers van de pers, dus kan zijn dat ik later nog wat foutjes hoor of dingen die ik nog wil veranderen, maar dit is al een vrij aardig dingetje geworden...

Het is me eindelijk gelukt om eens uit het 4 to the floor patroon te breken (grotendeels :p er zit een heeeeel klein stukje in).
Het is eigenlijk best een simpel stukje muziek geworden waarbij ik vooral heb zitten spelen met drum patroontjes programeren en heel erg veel heb zitten proberen met distortion.
Zolas gewoonlijk verder een mix van presets (waaronder "PD-Done" van het Razer blade preset pack voor Diva van @Solidtrax die ik daarna een beetje verneukt heb... nog steeds een mooi preset pack!), en de mijn eigen patches. Beidde met een flinke effects chain van eigen makelij erachter (weer veel Soundtoys gebruikt... SieQ, Radiator en Decapitator zijn veelvuldig aanwezig).
Voor de cleanere ingrepen veel FabFilter. andere plugins die ik gebruikt heb: Shaperbox, Ableton stock plugins (Glue compressor gebruik ik in heeeeeel erg veel nummers, zo ook in deze. en ook ableton Echo is een van mn standaard plugins), Chipcrusher van plogue en verder nog PianoQ, Serum2 (automater preset uit serum1.. klonk hier super bij, heb er niet veel aan gedaan behalve een dikke bak distortion erover heen gieten om die heel aanwezig te maken). Last but not least ook nog wat melodielijntjes uit de Waldorf Quantum gehaald :D.

Was weer een lekker project om aan te werken. Beetje anders dan anders voor mij :D

Ik vind het tof, brengt me terug naar die vroegere games, een Metal Gear Solid of een andere spionage game. Maar het past ook als menu muziek van een racing game. Level 0 is dus wel een passende titel :D

Gaaf gemaakt man! :koffie:

@L3N Thanks!
Game themes zijn bij mij nooit ver weg blijkbaar, duidelijk geval van te veel gamen haha :D

MGS (vooral Sons of Liberty) had echt wel goeie muziek ook trouwens

Thanks voor t luisteren!

Laatst gewijzigd:
Hey, dat klinkt goed! Wat tof dat het je gelukt is om uit het 4-to-da-floor patroon te breken. Bij dit nummer denk ik aan sinistere/cinematische of gamemuziek. Een beetje zoals @L3N al aangaf. Heel gaaf dat je een preset van Razer Blade hebt gebruikt, @rvanommen - altijd tof om te horen! - verder vind ik de mix ook goed gelukt! :mega:
Ja, ik speel regelmatig met je preset pack, ik vind t wel coole sounds... Mooi af, en goede modwheel opties.

Over de mix:
De originele ongemixte versie was een beetje een reverb soepje met veel te veel gedoe in het laag en in t stereobeeld. De laatste sessie die ik ermee gehad heb was puur mixen... Ik heb de helft van de fx uitgezet of weggedonderd en alles opnieuw gedaan om tot dit resultaat te komen. Ik ben er niet super bedreven in, dus wel leuk dat t overkomt.

Bedankt!

Het is niet iets wat me direct pakt, maar heb wel het idee dat het beter tot z’n recht komt met beeld er bij. Denk dat je dan een goede combo hebt. Iemand zij al dat dit zo uit een game zou kunnen komen, en dan gevoel heb ik ook wel, of misschien in een film of de intro van een wekelijkse serie. Er zijn twee andere dingen die ik merk. Eén is dat je duidelijk een eigen stijl hebt ontwikkeld, en het tweede is dat je mixen sterk zijn verbeterd in de afgelopen periode. Doe je goed :okdan:

Het is niet iets wat me direct pakt, maar heb wel het idee dat het beter tot z’n recht komt met beeld er bij. Denk dat je dan een goede combo hebt. Iemand zij al dat dit zo uit een game zou kunnen komen, en dan gevoel heb ik ook wel, of misschien in een film of de intro van een wekelijkse serie. Er zijn twee andere dingen die ik merk. Eén is dat je duidelijk een eigen stijl hebt ontwikkeld, en het tweede is dat je mixen sterk zijn verbeterd in de afgelopen periode. Doe je goed :okdan:
Thanks!

Nog een positief mix comment. Leuk!
Tis geen punt waar ik heel specifiek mee bezig ben maar een onderdeel van 'de hobby' wat ik ook gewoon leuk vind om over te lezen en mee te prutsen. De ene keer neem ik t serieuzer dan de andere keer maar dit keer heb ik wel echt een paar uurtjes puur aan t mixen gezeten.

Thanks voor t luisteren :)

Klinkt zeker leuk! Ik denk wel dat je sound net wat meer warmte kan hebben nog. Maar hoor goeie ideeën. Er zit een lekkere creatieve flow in.
En uit het 4/4 patroon breken kan zeker eens verfrissend zijn. Wil ook wel weer eens binnenkort (hoewel ik dat juist jaren niet gedaan heb, maar nu al jaren weer wel haha)
Leuk nummer iig!

@Dozart Ha ja, dat 4 to the floor patroon...
Als ik iets anders doe en ik probeer dan ff hoe t klinkt met een logge rechtoe rechtaan kick dan vind ik het ook gewoon vaak beter klinken... Smaak dingetje :)

Dit keer heb ik het beperkt tot een maat of 2 voor een kleine variatie halverweg :D

Echt breken met 4/4 (als in vierkwartsmaat) heb ik nog helemaal nooit gedaan trouwens... Wel eens geprobeert, maar werd echt raar haha...
Misschien ook wel leuk om weer eens te proberen... Ff wat NIN muziek luisteren voor inspiratie... Die heeft wel wat nummers met een ongebruikelijke maat soort die ik erg goed vind.

Die warmte die je bedoelt, is dat meer saturated sounds?
Hij zit namelijk best bomvol met saturators op meerde plekken in verschillende FX chain en dat ik het al enorm vond opknappen van t toevoegen van al die saturation (vrijwel elke afzonderlijke sound heeft al wat meegekregen).
Maar misschien moet ik daar ook gewoon nog meer durven :D
Of bedoel je de gehele mix wat meer in de lagere frequenties (minder 'harsh')?

Thanks voor t luisteren in elk geval 🔥

@Dozart Ha ja, dat 4 to the floor patroon...
Als ik iets anders doe en ik probeer dan ff hoe t klinkt met een logge rechtoe rechtaan kick dan vind ik het ook gewoon vaak beter klinken... Smaak dingetje :)

Dit keer heb ik het beperkt tot een maat of 2 voor een kleine variatie halverweg :D

Echt breken met 4/4 (als in vierkwartsmaat) heb ik nog helemaal nooit gedaan trouwens... Wel eens geprobeert, maar werd echt raar haha...
Misschien ook wel leuk om weer eens te proberen... Ff wat NIN muziek luisteren voor inspiratie... Die heeft wel wat nummers met een ongebruikelijke maat soort die ik erg goed vind.

Die warmte die je bedoelt, is dat meer saturated sounds?
Hij zit namelijk best bomvol met saturators op meerde plekken in verschillende FX chain en dat ik het al enorm vond opknappen van t toevoegen van al die saturation (vrijwel elke afzonderlijke sound heeft al wat meegekregen).
Maar misschien moet ik daar ook gewoon nog meer durven :D
Of bedoel je de gehele mix wat meer in de lagere frequenties (minder 'harsh')?

Thanks voor t luisteren in elk geval 🔥
Nou, ik bedoel er niets rigoureus mee, of een hele operatie gaan uitvoeren of zo. Ik luister nu nog eens. Eerder gewoon subtiel hier en daar een kleine boost (0,5 tot max. 1,5 db) boost rond de 200-300 zone of zo. Maar misschien lul ik ook maar wat en kun je het net zo goed naast je neerleggen :P Het was een gevoel. Harsh klinkt 't zeker niet hoor. Tis meer een soort 'warme volheid' in het lagere spectrum wat mogelijk subtiel nog nét wat beter kan. Aan de andere kant klinkt de mix ook lekker open, en zou zeggen: daar niet op inleveren :)

Nou, ik bedoel er niets rigoureus mee, of een hele operatie gaan uitvoeren of zo. Ik luister nu nog eens. Eerder gewoon subtiel hier en daar een kleine boost (0,5 tot max. 1,5 db) boost rond de 200-300 zone of zo. Maar misschien lul ik ook maar wat en kun je het net zo goed naast je neerleggen :P Het was een gevoel. Harsh klinkt 't zeker niet hoor. Tis meer een soort 'warme volheid' in het lagere spectrum wat mogelijk subtiel nog nét wat beter kan. Aan de andere kant klinkt de mix ook lekker open, en zou zeggen: daar niet op inleveren :)
Thanks, ik vroeg t me af :)
En nu kan ik er zelf ook eens naar luisteren op die manier. Vind ik alleen maar leuk om te doen :)

Dit soort kleine dingetjes kan ik ook makkelijk eens proberen en kijken hoe ik het vind klinken.
Helpt me ook in de toekomst bewustere (misschien wel betere) keuzes maken.

Leuke track, maar ik blijf de hele track door wat missen aan < 100hz frequencies.
De tok is er wel, maar de boom niet.
Ik heb hem eigenlijk niet meer op een fatsoenlijk systeem terug gehoord na het maken. Ik zal er even goed naar luisteren als ik weer aan de kwaliteit speakers zit :D
Het moet natuurlijk wel een beetje boomen :)

Thanks voor t lyisteren

Ja man, goed gedaan. De 90's are strong in this one. Op een goeie manier. (Voor mij is dit WipEout, als we met titels mogen smijten).

Mocht je 'm er nog es bij pakken, kan je nog proberen hoe het klinkt als je de noisy sweep effecten zachter zet, en de melodie-piano harder (niet die partij op 2 toon-hoogtes, maar die andere ernaast). CTRL-Z als dat tegenvalt, maar wie weet.

Ja man, goed gedaan. De 90's are strong in this one. Op een goeie manier. (Voor mij is dit WipEout, als we met titels mogen smijten).

Mocht je 'm er nog es bij pakken, kan je nog proberen hoe het klinkt als je de noisy sweep effecten zachter zet, en de melodie-piano harder (niet die partij op 2 toon-hoogtes, maar die andere ernaast). CTRL-Z als dat tegenvalt, maar wie weet.
Thanks. Wipeout had wel een fijne drukke soundtrack idd (ik kan me voornamelijk de N64 versie goed herrinneren).

Ik dacht zelf ook al dat de track wel wat volume automation kon gebruiken om een beetje te varieren welk onderdeel van de track op welk moment de aandacht wat meer pakt.
Die noisy sweeps vind ik wel fijn, maar ze worden wel een beetje too much na een paar keer. Beetje zachter zetten en de piano laten opkomen zou misschien idd wel een oplossing kunnen zijn.

Deze track is overigens de eerste waarbij mijn vrouw er openlijk voor uitkwam dat ze t niks vond (meestal liegt ze dat het een goed nummer is... Zoals een goede echtgenote dat doet). Hier word er bloednerveus van zegt ze :D.

Als dat ooit geen collab met @Boppeaux wordt..

Lol, moest ff zoeken waar dat over ging, maar ik lees net dat daar ook inderdaad een kleine discrepantie is tussen wat als aangename muziek word ervaren door de maker en vriendin 😂

Ik weet alleen niet of het een slim doel is om er echt voor te gaan om iets te maken wat als zo kut mogelijk word ervaren door onze wederhelften...🤣

Toffe track, hoop mooie geluiden, vrij chaotisch zonder helemaal uit de bocht te vliegen, beetje game achtig, beetje industrial, cyber punk ofzoiets.

Toffe track, hoop mooie geluiden, vrij chaotisch zonder helemaal uit de bocht te vliegen, beetje game achtig, beetje industrial, cyber punk ofzoiets.
Thanks! Dat is wel wat ik er zelf van wilde maken en hoe het bedoeld was....Chaotisch... Maar niet té... Indrustial/cyber punky...
Mooi dat het soms ook zo opgevat word :D

Dat game achtige komt meestal vanzelf. Tis niet altijd waarvoor ik ga, maar achteraf vind ik zelf ook vaak dat het een beetje die kant op gaat.
T blijft een belangrijke bron van inspiratie voor me... Ook onbewust blijkbaar :D

Back