Vintage stijl knop

peridan

Ingeburgerd
Kent iemand een winkel of wellicht een persoon die zo'n knop heeft?
Ik had er 2 gekocht jaren geleden vanwege het 'ouderwetse' uiterlijk maar er is er een kapot gevallen.

Van horen zeggen heb ik vernomen dat ze van oude Rhode&Zwartz zenders afkomstig zijn. Het is een 42mm met 6 mm as.

S6300292.jpg

Hij staat idd niet op de site van Newtone, Wel dingen die er iets van weg hebben.
Ik weet ook niet of het echt een heel oud ding is. Volgens mij heb ik zulke knoppen wel eens op een buizencompressor gezien.

Op een Behringer Tube Composer zitten deze inderdaad (thans daar lijkt het op)

Daka Ware knop? Staat er iets van tekst op?
Volgens mij is Daka Ware nu Davies?
Anders hebben ze bij Rogan ook wel vergelijkbare knoppen (zijn echter allemaal fabrikanten, dan moet je nog een distributeur zien te vinden die ze op voorraad heeft).

Heb even gekeken, ze hebben daar niet de knoppen zoals op de foto.
Klopt

Mijn pragmatische idee was: gooi deze knop ook kapot (of, ok, leg m ergens weg) en vervang ze door 2 vergelijkbare knoppen..... :Z wist niet dat het echt een identieke speld-in-een-hooiberg knop was, waar TS naar op zoek was :)

+1

Misschien zoiets Knop bij Mouser van Davies
Nog een
Misschien te modern?

Wel even goed kijken naar de diameter, sommige zijn iets groter, sommige iets kleiner, even kijken op je panel of er iets van tekst in de buurt staat, en of index streepjes onder de knop door lopen.

En als je kunt wachten tot februari/ maart 2017, de Veronmarkt in Den Bosch/Rosmalen! Altijd een goede bron voor retro meuk.

Ik heb hem gevonden op de site van Conrad..

Die compressor had ik trouwens in gedachten, dit zijn exact dezelfde knoppen. Zooo vintage is die knop dus niet:P:okdan:

Sowieso bedankt voor de hulp jongens.

Nou, knoppen zijn gewoon niet zo modegevoelig, het meeste van dat spul wordt gewoon decennia lang ongewijzigd geproduceerd, hippe kleurtjes zijn van de laatste tien jaar maar verder.....

davies_1900h_new_T18_D-350x350.jpg

Zo veel tinten als bij Thonk (morgen weer open) zijn er nog niet zo lang, dit is volgens mij niet eens de laatste status qua kleuren, zou Steve vroeger Ministeck gehad hebben?

Back