Acer laptop voor audio ?

theiz

Redelijk lid
Ik heb een Acer Travel Mate 427 laptop (voor specs zien bijgevoegde PDF) hiermee wil ik dus muziek gaan maken.
Reason draait er goed op, alleen gaf deze machine problemen met de esi gigaport AG (1,5 maand terug naar Acer... :( )

mijn vragen:

- gaat dit goed komen met een goeie exterene interface ?
- wat kan ik doen aan de basis instalatie om t geheel zo optimaal mogelijk te laten lopen (vaak zijn laptop instalaties helemaal uitgekiend op wat er inzit, en ik heb dan ook een "recovery" cd waarop een standaard setup heb staan)

of issut hopeloos en moet ik mijn acer heel; snel verkopen en een ander laptop kopen =( (waarover we het dan maar es moeten gaan hebben in deze of een andere thread)

thnx

theiz

Attachments

• acer tm 427.zip
    461,4 KB · Bekeken: 115
acer zuigt

zeker die amd acers.
intel acer zuigt ook.

de meeste budget modellen dan .. slechte chipsets.

IBM of Dell. Die zijn nu de bom. En niet zo goedkoop.

Toshiba was vroeger maar tegenwoordig niet meer zo.

Je kunt ook gokken met een aanbieding van de Aldi. :D

als je een nieuwe koopt, pas dan ook op voor dell latitude's... mijn geeft een soort stralende brom wanneer je de stroomadapter erin plugt. Wanneer hij op batterijen werkt, heeft ie er geen last van.... :(
Ik gebruik ook een pcmcia interfacje, en die zit links naast de stroominput gemonteerd..., dat is vragen om problemen...
kan best aan mijn exemplaar liggen, of misschien wel aan mij, maar het ligt niet aan de mixer.

Moraal van het verhaal is dat je zo'n dingetjes in de winkel zou moeten uittesten....

acer travelmate 800CLi , geweldige prijs/kwaliteit verhouding

niemand die iets zinnigs te zeggne heeft over mijn travel mate 427 ? Want ik heb m toch en kannut allicht proberen ?
Olaf is tot nu toe de enige die het wel (positief) over acer heeft.

any one andere tips dan een nieuwe laptop kopen ???

Een nieuwe powerbook G4?

(om een bepaald iemand voor te zijn)

niemand tips om gewoon met de travel mate aan de slag te kunnen ? (een andere laptop komen kan altijd nog)
Ik heb er al wel mee gewerkt met reason en tracktor (live/dj sets) maar kreeg dus driver trouble met de esi gigaport

Ik ben tot nu toe (heb hem net) erg tevreden met mijn sony vaio moet ik zeggen. Ik gebruik hem icm een motu 828 MK II.

zoals in andere thread al is aangegeven: echo indigo (DJ) of RME hammerfall DSP of iets nieuws met firewire proberen..beste gok is om je laptop mee te nemen naar de muziekzaak om daar te proberen, of om een return mogelijkheid te hebben

overigens ik ben er net achter dat er een nieuw merk van audiogeschikte pc's en laptops is, waar ook rekening gehouden is met stille componenten

http://www.dtmpc.nl/

verkrijgbaar bij feedback
misschien de moeite waard

maar eh, de standaard acer instalatie is vrij schoon, als ik daar dus gewoon heel secuur mijn configuratie op istaleer zou t toch goed moeten gaan ? Nog andere suggesties wat instalatie betreft ?

Probeer met een soldeerbout een andere chipset erin te solderen,:) dat is namelijk (ook) bij laptops de belangrijkste factor.
Zorg altijd dat je een Intel chipset hebt, en geen AMD/SIS/VIA chipset.
Deze drie veroorzaken voor 90% driverproblemen en andere buitenaardse verschijnselen.

Origineel geplaatst door Kenny
Probeer met een soldeerbout een andere chipset erin te solderen,:) dat is namelijk (ook) bij laptops de belangrijkste factor.
Zorg altijd dat je een Intel chipset hebt, en geen AMD/SIS/VIA chipset.
Deze drie veroorzaken voor 90% driverproblemen en andere buitenaardse verschijnselen.

ik heb denk ik geen soldeerbout nodig :D de chipset die er inzit is nl een Intel 845 Mp 400 mhz, dus dat kan niet het probleem zijn geweest.

Origineel geplaatst door theiz
Nog andere suggesties wat instalatie betreft ?

Ik weet nog wel een adresje waar je Microsoft cursussen kunt volgen. Eindgebruiker of systeembeheer trainingen. Wat jij wilt. Zelf ben ik bang als je dit model niet 'de baas' kunt worden dat dit niet aan die laptop ligt.

OK, misschien kom ik wat onsympathiek over maar zo bedoel ik het niet.

Maar goed met computers omgaat is geen exacte wetenschap maar ook weer niet zo makkelijk. (Zelfs niet met een Apple, die heeft ook weetjes enzo) Toevallig dat ik met m'n neus elke dag in die rotzooi zit en er veel mee te maken heb maar zelfs de beste kan wel eens ergens de fout mee ingaan. Als hardware kapot is en half werkt is het rottigst. (Zo heb ik een niet al te fijne raid controller op m'n mobo met alle gezeik van dien)

Om je computer optimaliseren kun je flink veel doen. Maar jouw systeem zou je niet tot in de puntjes hoeven tweaken. Da's een snelle bak en je zou er prima live mee moeten kunnen optreden. Heb je zin om dagen achter elkaar tot paranoia aan toe alles tig keer na te checken om zo nog een 1% extra eruit te krijgen?

Die tijd kun je beter muziek maken lijkt me. En als die ene controller niet werkt ga je naar de winkel en probeer je een andere. Je kunt het altijd toch wel tot 8 dagen na je aankoop terug brengen en de aankoopsom terug te krijgen.
En je dus niet al te druk maken of die 410 wel goed is. Als jij 'voelt' dat hij goed is dan is hij goed. En duur?
Als van gezeik af wilt zijn dan is zo'n investering dubbel en dwars waard IMHO.

(Dan zou ik net zo goed zelf een PCI raid kaartje kunnen kopen ;) )

dusse fuse als ik t goed begrijp dan zeg jij, gewoon lekker gaan met die banaan. schone acer instalatie er op en geen rare p2p trope instaleren dan moet t gewoon goed gaan ?

Ik hoop dat dat het geval is, ik hoef echt niet mijn systeem helemaal super te tunen, was alleen gewoon benieuwd of er nog weetjes waren voor mijn specifieke laptop om het allemaal wat stabieler te maken.... ik kan er overgins perfect mee uit de voeten hoor... alleen kwa drivers jah dat moet ik dus maar es ff rustig gaan uitzoken hoe dat gaat werken met welke kaart....

thnx anyway voor je pep-talk.... tjakkaaa ik kannut met mijn acer.... yeah :maffia: :mega: :mexico:

acer!:( :( :bekdicht:
ik heb 2 maanden geleden een acer athlon2.0, 512 mbram en een m-audio ozone als geluidskaart gekocht. en ben nog nooit zo teleurgesteld geweest in mn hele leven. alles loopt voortdurend vast. met reason krijg ik foutmeldingen als computer is too slow:confused: . Cubase met maar een paar plug ins werkt voor geen meter. voor de rest heb ik helemaal geen andere software op mn computer dus ben echt niet te spreken over acer:(

Back