(externe) sound card voor laptop

theiz

Redelijk lid
Allow peeps

Ik zit met het volgende dillema

Ik wil een externe kaart voor mijn laptop kopen, primair om live te kunnen gaan met Reason (zonder storing etc...)
en om te kunnen mixen (monito en master, los signaal) in bijv Tracktor.

In eerste instantie wilde ik voor de m-audio FW 410 gaan, maar de noodzaak om te kunnen opnemen is minder geworden omdat een vriend van me waar ik mee aan het produceren ben een Harddisk multi tracker (korg d1200) heeft gekocht waar we opnames mee kunnen maken met USB zoday we waves digitaal naam mijn laptop kunnen sturen.

iemand enig nuttig advies, ik heb de stille hoop dat ik binnen kort heel geschikt een esi giga port AG kan overnemen, maar ik ben over deze kaart kwa drivers nog niet zo te spreken (ik heb hem een paar keer geleen, maar asio in mij nog niet gelukt te instaleren, (en door de 2.09 asio drivers ligt mijn laptop nu al 1,5 maand bij Acer) :(

maar brand los me uw verduidelijkings vragen en adviezen :okdan:

argh..... excuses voor de belaberde typos in de titel van deze thread....:o:

ik denk gewoon beter dan dat ik tiep :D

ok beantwoord de volgende vragen:

*hoeveel ingangen minimaal?
*hoeveel uitgangen minimaal?
*wat is je max budget?
*nog een voorkeur voor USB of firewire?

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
ok beantwoord de volgende vragen:

*hoeveel ingangen minimaal?
*hoeveel uitgangen minimaal?
*wat is je max budget?
*nog een voorkeur voor USB of firewire?

Olaf

ik heb eigenlij gezegd dus niet echt heel erg een idee wat ik precies wil. Voorheen wilde ik:
instrument / microfoon in: en voor live goed zaal geluid en koptelefoon monitoring.
maar de opname features zijn nu niet zo snel meer nodig omdat de gene waar ik muziek mee maak nu dus een harddisk recorder (korg D1200) heeft gekocht

buget is niet heel belangrijk, en ik wil gewoon dat het lekker loopt.

Als jij niet weet wat je wilt is het ook moeilijk voor ons te vertellen wat jij wilt. ;)

Ga anders even bij de muziekwinkels langs. Me dunkt in R'dam zijn er genoeg.
En je geen rotzooi aan laten smeren. Eerst kijken. :)

=) ik weet dat t lastig is, ik weet wel ongeveer wat ze hier in R'dam nu ongeveer te bieden hebben.

Mijn opties zijn (waren) de esi giga port (maar geen inputs) of de fire wire 410 ( misschien to much ??)
bij de shops in Rotterdam ben ik al wel geweest, misschien moet ik t gewoon nog ff doen met de gigaport die ik als ik echt moet draaien/optreden wel kan lenen. En gewoon ff afwachten..... wat ik in de toekomst ga doen nen daarop mijn kaart aanpassen.

heeft iemand van jullie ervaring met de esi giga port ? (ik heb nl nogal wat driver problemen gehad)

ja ...

ik zit namelijk met hetzelfde probleem echter
ik wil niet met sb + kwaliteit werken ...
en ik wil wel inputs ...

Maar ik wacht nog effe
desnoods haal ik me wel een rme multiface

maar terug naar die AG
ik was een beetje sceptisch over drivers e.d. maar me mac herkende hem in 1 keer .. geen driver geinstalleerd of niks.
Dat was wel oke maar hij wordt ook als een bundle met Traktor verkocht .. dus achteraf niet zo verrassend.

Ik vond hem wel ruisen .. al moest je dan het niveau wel redelijk oppompen
me mac ruist iig minder ...

ook vond ik het niveau niet echt hard
op zo'n pioneer moest ik de trim helemaal open draaien terwijl bij vinyl de trim netjes in het midden stond en nog meer uitsloeg

Ik heb hem maar een paar dagen gehad dus misschien konden er wat dingen gefixed worden door drivers te installeren

ik had hem trouwens bij feedback gekocht voor 189 euro
goedkoper dan bij thomann ... vond ik geen slechte prijs voor 8 uit, 48 khz 24 bit als ik me niet vergis

Zelf heb ik een USB ding. Audio en midi via USB en 4 in/out en erg handig live. Samen met een klein mixertje past het allemaal in een laptoptas. Nog een midi keyboardje erbij en gaan!

klopt dat de gigaport in een keer herkend wordt...plug and play !
maar dat geldt niet voor de asio drivers, en die wil ik wel graag gebruiken.
de "plug and pray" instalatie laat de kaart nl zien als een normale geluidskaart bij mij (dus gewoon 1 out)
ik begrijp dat je m niet meer hebt, en dus ook nix met de asio drivers gedaan hebt ?

ps: ik heb laatst de niewuste versie van de drivers gedownload: geinstaleerd, enige resultaat is dat de kaart helemaal geen geluid meer gaf.... (t was niet op m'n eigen machine, maar ik ben er eigenlijk gewoon bang voor t op mijn eigen machine te proberen, mijn laptop is door t instaleren van de vorige gigia port drivers naar de galemiesen gegaan, hopelijk krijg ik m v'daag terug van Acer een frikkin 1,5 maand later.....)

Origineel geplaatst door theiz
Owkeej, pcmcia.... de Indigo DJ ? www.echoindigo.com "thanx to boost 303";)

ga hem iig luisteren .. ik heb hem nog niet gehoord
dextah heeft die echo ook gehad maar vond het niet zoveel

dus luister goed of je er blij van wordt :)

Origineel geplaatst door dextah
RME HAMMERFALL DSP .
Als je echt live gaat neem dan een pcmcia en geen usb .

toch zijn er een boel fire wire producten op de markt of zitten in de pipeline, waarom zijn er niet meer pcmcia dingen, enige die ik weet zijn RME en Echo

Origineel geplaatst door dextah
RME HAMMERFALL DSP .
Als je echt live gaat neem dan een pcmcia en geen usb .

Dikke vette onzin.
Trouwens het type klopt niet want dat is de PCI kaart.
Je bedoelt de multiface. Die is zeker superstrak maar ook flink aan de prijs. En heb je er dat voor over?

En je kunt ook kaarten in je PCMCIA gleuf stoppen voor vuurdraad of usbee.

Owkeej, pcmcia.... de Indigo DJ ? www.echoindigo.com "thanx to boost 303";)

Ik heb een indigo, en in mijn andere computer een RME. De indigo doet niet onder voor de RME. De geluidskwaliteit heeft mij positief verrrast. Ik ben geen last van geluidsuitval en bij werkt mij mij stabiel op 3msec vertraging. Zoals ik al zei met de prijs en kwaliteit van de indigo is er eigenlijk geen echte concurrentie. Ik denk dat dekster een gare indigo heeft gehad. Het is met geluidskaarten voor je laptop zoiezo verstandig om hem al te installeren in de muziekwinkel voordat je hem koopt. Kan je meteen kijken hoe hij werkt

Laatst gewijzigd:
ik ben een pc-gebonden gebruiker..... is dit een exclusief mac product ?

ik ben een pc-gebonden gebruiker..... is dit een exclusief mac product ?

nee.....

btw, dat je acer laptop kaput is gegaan omdat je drivers hebt geinstalleerd voor je soundcard vinnik het meest bizarre verhaal ooit.... bedoel je niet gewoon dat je OS installatie vernaggeld was? had je niet een rescue-disk? volgens mij zitten die gewoon bij de acer laptops.....

Weet ooit dat ik altijd braaf een ghost image van m'n laptop HD maakte. Erg handig. Zeker tegen installeer fouten als deze.

Maar toen werd het CMOS geheugen gewist en dat was beveiligd tegen hackers. Dus niet te herstellen.
Oftwel een laptop (van m'n baas) onbruikbaar omdat het hele moederbord vervangen moest worden.
En voor straf moest ik op een oude afgetrapte bak werken. Niet dat dit erg is want SF werkt gewoon nog hoor. ;)

Back