Yamaha GX-1

Met z'n allen lappen en dan een bezoekregeling afsluiten? :D

Wie heeft er trouwens ruimte voor zo'n bakbeest.

Die jongens hebben ook een sennheiser vocoder in de aanbieding...helaas geen prijsindicatie (niet dat dat veel uitmaakt...)

kwas benieuwd wat voor'n apparaat dat is en ben wat plaatjes tegengekomen... dat is toch niet meer normaal zo'n ding???... daar heb je een kerk voor nodig!

Attachments

• gx1x2.jpg
    gx1x2.jpg
    68,6 KB · Bekeken: 110
Origineel geplaatst door koediman
ohhh... hoort dat modulaire systeem daar nou bij of niet?... ik dacht even dat het 1 grote synth was, maar op bambam's plaatje staat alleen dat keyboard... is los trouwens nog een bakbeest :D

LOL

ik dacht wel dat je dat dacht, wilde het nog posten :)

Rick van de Linden (ex-toetsenist van Exception) heeft er ooit een gehad of in bruikleen gehad.
Hij heeft er ook een lp mee volgespeeld, een lp uit 1977 die ook simpelwel GX1 heet.

Groetjes
Kareltje

Origineel geplaatst door OnAcid
Hoeveel (werkende) exemplaren zijn er op de wereld?

Volgens The A-Z of analogue Synths een stuk of 40 / 50. Typical price is (ga maar even zitten) tussen 10.000 en 15.000 Britse Ponden volgens hetzelfde boek......

Maar dan heb je wel 387 Kg synth in huis :D

Hele mooie bak, zo'n GX-1...

Behalve John Paul Jones van Led Zeppelin en Rick van der Linden hadden ook Stevie Wonder ("Songs in the key of life" is ermee gemaakt), Keith Emerson ("fanfare for the common man" van Emerson Lake & Palmer zit er vol mee) en Jurgen Fritz (van Triumvirat) zo'n ding..
En natuurlijk Hans Zimmer (maar wat heeft die NIET ???) (Die heeft 'm trouwens van Keith Emerson gekocht).

Ik heb ooit zelfs een keer zo'n ding mogen aanraken... Rick van der Linden gaf er eens een demo mee, tijdens een ORGELSHOW (!!!) in de Kerkraadse Rodahal... Jezus, wat een gaaf ding..
Rick heeft zelfs ook nog (naast de LP) een singeltje uitgebracht, genaamd GX-1 (was mijn EERSTE singeltje ooit, en heb 't nog steeds).

't Artikel van een Engelsman die tijdens z'n werk in Australie een GX-1 "vond" en 'm naar naar de UK liet vervoeren staat nog steeds op SOSPubs (Sound on Sound)
deel 1 en deel 2

En die 387 Kg is zonder de bijgeleverde speakers en versterkers :)

En dan ben je ABBA nog vergeten ;) . HET geweldigste aan deze bak is dat hij model stond voor de ganse CS-serie van Yamaha ... en daar ben ik 'hem' dankbaar voor (anders had Vangelis ook niet als Vangelis geklonken).

:doei:

Origineel geplaatst door LeonMols
Hele mooie bak, zo'n GX-1...
....
't Artikel van een Engelsman die tijdens z'n werk in Australie een GX-1 "vond" en 'm naar naar de UK liet vervoeren staat nog steeds op SOSPubs (Sound on Sound)
deel 1 en deel 2

En die 387 Kg is zonder de bijgeleverde speakers en versterkers :)

Jep, dat is dat verhaal...ik wist dat er iets met de UK en Australie bij zat, maar ik wist niet meer zeker welke kant het hele zaakje op was gestuurd...wat een prachtig verhaal!

Eh... in een "totaal ander kader" (nou jaaaaaa), vond ik dit...
Wellicht enig verband met de GX1 die hier wordt genoemd?

"I just sold my Yamaha GX1 because I have a great replacement with Arturia's CS-80V. My actual CS-80 blew up some time ago, but I've been borrowing Steve Pocaro's perfectly maintained model for the last few years as, quite frankly, I couldn't live without one. The CS-80 is one of the few synthesizers that can integrate perfectly into an orchestral and acoustic landscape, and I've used it on anything from "Rainman", to period movies like "Gladiator" and "The Thin Red Line". On "Black Hawk Down", for example, the CS-80 became the only instrument that could successfully compete with the barrage of gunshots and explosions, since it's sound is never static and always animated, constantly shifting. With all the Moogs, PPGs, Rolands, and other exotic synths at my studio, Yamaha's CS-80 has a completely original sound. Of course, the only problem with the CS-80V is finding someone who makes a good MIDI controller that supports polyphonic aftertouch!"

Hans Zimmer, Composer

Mmmm.... softsynths? Arturia CS80v

Back