Yamaha GX-1 te koop

Origineel geplaatst door R-ond
Ik kocht laatst een electone c35/55 analoog organ

mijn electone kocht ik voor 20 € en zit als het goed is vol met overlappende componenten.
Laat maar weten als "rikkie" componenten nodig heeft, haha.

Ik vind bijvoorbeeld de ritme sectie op de electone erg ok, net een cr8000.
Maar die arpeggiator erop is ook heel leuk programmeerbaar en met diverse memorymodes, best modern voor een "organ" uit 1973.

de gx1 is een electone aleen veeel bruter die looks idd - instant starwars

:slotje: :walker:

Ik heb 25 jaar geleden leren spelen op zo een Electone, kostte mijn vader destijds ook een klein fortuin. De apreggiator is geweldig, en klinkt als een analoge synth. En het zou best wel eens kunnen dat de de ritmebox op de GX-1 hetzelfde is als die van de Electones. De knoppenreeks ziet er in ieder geval hetzelfde uit.

Links bovenaan op het frontpaneel van de GX-1 staat trouwens 'ELECTONE'!

veeel over eenkomsten ,..maar blijft organ ,..ik denk ook dat as een paar voices door een een filter stuur ,...[dus de versterkers losschakel [wat een herrie ukomtdaar uit 3 joepert van speakertserin!]

maar ik heb wel wat ideen met d eritme box vindt t qa klank veel op cr 8000 klinken oon clave / conga bossanova eg werelds [khou ook erg van 808]
nu nog proberen te syncen keertje - lukt wel is met de 310 ook gelukt

gx 1 is een verzamelaars ding denk dat er nog weinig mensen op spelen ,..maar wel 100000+ betalen :stupid

maar idd veel overeenkomsten met cs synth zelfde switches erop en vast intern meer onderdelen ,..
is een cs60 / 80 dan toch een orgel ,...neee want een cs80 is toch 16 voices en cs60 maar 8 d8ik

jij weet t

Back