De verkoper van de synthesizer uit deze thread : 'Analoogjes op SDIY list', heeft een Yamaha GX-1 staan.
Zoals je in deze thread kon lezen ben ik gisteren bij hem op bezoek geweest.
Hij heeft hem gekocht van Keith Emerson. Het toestel werk niet, het is altijd mee op tour geweest, en defect.
De GX-1 zag er gehavend uit, de witte behuizing was zwart gespoten, de voetpedalen en zitbank ontbraken. Zware gebruiksporen, kortom je ziet dat hij het één en ander mee gemaakt heeft.
Toen deze GX-1 niet meer werkte had Emerson een tweede overgekocht van Led Zeppelin.
Later heeft Emerson ze allebei verkocht, de niet werkende aan 'Rikk', de werkende aan Hans Zimmer.
Rikk is bezig met het herstellen van de GX-1. Hij heeft hiervoor contact met iemand bij Yamaha die vroeger de GX-1 mee ontworpen heeft. Verder laat hij een aantal onderdelen reverse engineeren.
Keith Emerson had de midi aansluitingen van zijn eerste GX-1 laten ombouwen naar zijn tweede, met als gevolg dat de gaten van de connecties nog aanwezig zijn.
Rikk vertelde me dat de opbouw van de GX-1 heel sterk gelijkt op de CS-80, hij liet mij ook het losse programmeerpaneel zien. Lijken wel 'Star Trek' toestanden.