goed MP3 branden How to?

Mensch-Maschine

:mekanikal:
hey mensen mijn is het volgende probleem.

Sinds kort overgestapt van audio diskman naar eentje met een Mp3 afspeelmogelijkheid.
MAAR - wanneer ik een mp3 cd heb gebrand (hij leest ook mappen ja) - starten deze vergeleken met de gewone audio cd's op die Mp3 speler heel langzaam op. Ik druk op play en de cd blijft maar "initializen" (heet TOC reading in mijn speler) - uit eindelijk naar keer of 3 proberen - pakt ie dan de cd - maar dan ook echt heel langzaam. Voordat ik fatsoenlijk een cd opgestart heb gaan er een minuut ( of twee) voorbij - errug irriterend!

mijn diskman is een NAPA dav 326 en de cd's die ik gebruik zijn meestal Imation en TXS (think extra) - maar dat maakt niet zoveel uit aangezien sommige het beter doen dan andere.

Ik brand dus ook in Nero - uiteraard als data cd -
Ligt het misschien aan de instellingen van NERO? Wat moet ik in nero doen om een cd te krijgen die meteen opstart?
Vandaag mijn speler uitgetest met een Mp3 cd van een kennis - die startte meteen op - hij zei dat ie hem ook gewoon brandde als data cd - mijn cd daarintegen (immers?inside joke) wilde niet op zijn apparaat draaien - althans niet meteen.

Wat doe ik verkeerd mensen - ?? wie o wie?

mensch - maschine

Origineel geplaatst door 6 trak
maak er gewoon eerst extern wav van en probeer dan nog es... ik vertrouw die mp3 conversie in nero nie zo...

Als je mp3's in 'n map heb staan, en die map (of de losse files) brandt met nero, wordt er door nero nog iets geconverteerd dan ???

Nero converteerd het eerst weer terug naar een soort Wav bestand, en daarna brandt ie het op cd.. dit gebeurd allemaal realtime..

Origineel geplaatst door Erazotropa
Nero converteerd het eerst weer terug naar een soort Wav bestand, en daarna brandt ie het op cd.. dit gebeurd allemaal realtime..

In dit geval gebeurt dat niet, omdat de Mp3 als data op de CD wordt gezet.

Kijk eerst eens in de handleiding van je discman. Daar staat misschien wel beschreven hoe de cd gemaakt moet worden.

Maar het zal sowieso wel iets langer duren voordat je mp3's afgespeeld worden. Omdat het gewoon anders werkt dan een audio cd.

Origineel geplaatst door Svart Rose
In dit geval gebeurt dat niet, omdat de Mp3 als data op de CD wordt gezet.

Dit gebeurd zeer zeker wel.. alleen niet in een bestands formaat... maar wordt direct in je geheugen omgezet.
Dit gaat realtime..

Ik heb ooit eens een bitrate converter tooltje gemaakt.. na aanleiding van een stukje source van nero en adaptec. die ik toen voorhanden had.. vandaar dat ik reageerde :)

Dit gebeurd zeer zeker wel.. alleen niet in een bestands formaat... maar wordt direct in je geheugen omgezet.
Dit gaat realtime..

Maar WAARIN wordt het dan omgezet ??
Als je je mp3's (data) rechtstreeks als mp3 (data dus) op cd-r wilt branden, hoeft er toch niets omgezet te worden ??
data=data, of het nou op je HD staat of op CD-R, of mis ik nou iets ?

Nero moet eerst deze mp3 data extracten naar voor nero bruikbare data voor dat het op cd wordt gebrand...

Je moet een mp3 zien als een soort zip bestand...

Die conversie methode die nero gebruik is gewoon de standaard Fraunhofer "if i spell this right" methode... en is opzich niets mis mee..

Nero moet eerst deze mp3 data extracten naar voor nero bruikbare data voor dat het op cd wordt gebrand...

Je moet een mp3 zien als een soort zip bestand...

Die conversie methode die nero gebruik is gewoon de standaard Fraunhofer "if i spell this right" methode... en is opzich niets mis mee..

Is dit een grap of zo ?

De procedure die jij beschrijft is als je met Nero (of elk ander brandprogramma) een audio CD wilt branden van mp3tjes. Dan wordt inderdaad de mp3 in het eerst gedecodeerd naar wav en dan pas gebrand.

Tegenwoordig bestaan er echter ook portable mp3 spelers waarbij de mp3 gewoon als data gelezen wordt waardoor je ~12 keer meer nummers op een cdtje kwijt kan.

@Mensch : Misschien heeft het ermee te maken dat je de mp3tjes in folders hebt gezet ?

Ik had al zo mijn twijfels om op deze thread te gaan antwoorden..

Blijkbaar snapt niemand er wat van...

suc6!

Laatst gewijzigd:
Blijkbaar snapt niemand er wat van...

Ja maar het is toch simpel ? De vraagsteller heeft een apparaatje dat mp3's leest en afspeelt
(het decoderen gebeurt real time in het apparaatje).
Daarvoor heb je nodig: een CD vol met je favorietje deuntjes in het mp3 formaat.
Deze verkrijg je door de mp3's van de harddisk te kopieren naar een data CD.
Deze mp3tjes op CD zijn exacte kopien van de mp3tjes op je HD dus wat valt er nou te converteren voor het brand programma ?

De enige redenen die ik kan bedenken voor de lange zoektijd van de mp3 speler zijn:
1) De speler kan toch niet zo goed overweg met folders en de meer gecompliceerde TOC die daar bijhoort.
2) De cd is niet goed gebrand waardoor de errorcorrectie van de speler soms wel en soms niet de originele data kan reconstrueren.

Back