Advies gevraagd: MP3 Spelers

bazziman

Ouwe rot
Vrienden,

Dit gaat 's een keer niet over synths of mengerts, maar het heeft wel met muziek te maken.

Ik ben op zoek naar een (niet al te dure, max 150) MP3 speler die ik cadeau wil doen (ik ben zelf al een tijdje een tevreden Ipod gebruiken).

- Hij moet op batterijen werken
- Hij moet iets van 256 of 512 mb gehuegen hebben
- Graag een radio erop
- Eventueel opname mogelijkheid erop

En, en dit is echt belangrijk: hij moet als een soort 'USB' stick werken: zodat je geen speciale software nodig hebt maar hem gewoonaan elke computer kan gaan hangen en je er (van HD of een CD-rom) zonder drivers of software direkt mp3's op kan slepen (en af kan halen).

Bij mijn Ipod zit ik vast aan mijn Mac-met-Itunes en mijzelf bevaltg dat prima, maar dit is een speler die ik wil geven aan iemand die zelf geen computer heeft en die dus als hij liedjes wil veranderen achter een pc bij een maatje of in een internetcafe oid moet gaan zitten. In sommige landen heeft namelijk niet iedereen een computer. ;)

Wie oh wie kan me helpen?

Alvast bedankt...

De iriver ifp7xx/8xx heeft alles wat je zoekt. Heb zelf de ifp799 (1gb) en ben er zeer tevreden over.

I239780_3.jpg

Leverbaar in de range van 128mb - 1gb (128mb versie heeft slechts usb1.0 ondersteuning, de hogere modellen usb2.0). Standaard werken ze met de iriver manager, maar met een firmware update wordt ie herkend als removable drive.

Om inspiratie op te doen, goeie prijzen te vinden en directe gebruikerservaringen te lezen: http://gathering.tweakers.net
En dan kijken bij "gadget talk" of iets dergelijks.

Back