Maschine vs Push (nieuwe vraag)

Xypes

Stamgast
Hey iedereen

Na alles op verschillende fora (ook hier) te hebben gelezen en
iedereenheeft wel verschillende meningen over push vs maschine!

Ik ben nu aan het bekijken voor de 1 versies!
Dus Maschine mk1 (met software update) vs Push 1:

Ik gebruik Ableton live 9 als DAW en wil vooral vanuit mijn DAW werken.
Wat wil ik nu vooral doen met mijn externe controller is het volgende:
1) Gebruiken als sequencer (optie?)
2) Drumpatterns uitschrijven
3) Samples aanpassen
4) Live Effecten over iets heengooien (reverbs,...)
5) Gebruiken als VST controller (samen met keyboard) voor te spelen

Welke zou ik dan het best gebruiken?
Vele raden dan de Maschine aan, maar is dit ook zo?

Graag meningen aub ;)

Groeten
Y :halleluja

Ik maak mijn volledige tracks liefst in Maschine (ik heb ableton 9 suite)
't enige dat maschine niet kan dat ik mis, is multi opname.
Koop je 2e hands een maschine mkI voor weinig - en bezoek maschinetutorials.com - pak een maandje abonnement, lekker veel info, en ook info over de 2 samen (werken met maschine in ableton)

Laatst gewijzigd:
Ik maak mijn volledige tracks liefst in Maschine (ik heb ableton 9 suite)
't enige dat maschine niet kan dat ik mis, is multi opname.
Koop je 2e hands een maschine mkI voor weinig - en bezoek maschinetutorials.com - pak een maandje abonnement, lekker veel info, en ook info over de 2 samen (werken met maschine in ableton)

Ik sta op het punt om of de studio versie of de normale te kopen. Tis me alleen niet duidelijk
of ik dan ook Komplete en de hele rataplan erbij krijg.. Die website lijkt me the way to go
(ik ben een Maschine newbee!)

Ik ben ervan overtuigd dat dit mn workflow (ik maak vaak electro) wel zal bevorderen.

Klinkske, vraagske:

Kun je daar alles mee wat ik net vroeg?
(Ik dacht van wel?)
En vind je niet dat het te weinig pads heeft?

En is de software echt zo goed?
Ik kan er één krijgen voor €200 met alles erop en eraan!?
Doen dan of toch nog naar Push kijken?

PS: Kun je me misschien een video maken waarin je bv eerst een beat maakt, dan vst software gebruikt voor melodie/sequencer & dan hoe je volledig een track maakt?
Echt iets kleins maar dat ik alles zowat kan zien?

Y

Dat dacht ik dus juist hetzelfde hehe, maarwas er niet uit de push eerst of de maschine ;)

Klinkske, vraagske:

Kun je daar alles mee wat ik net vroeg?
(Ik dacht van wel?)
En vind je niet dat het te weinig pads heeft?

En is de software echt zo goed?
Ik kan er één krijgen voor €200 met alles erop en eraan!?
Doen dan of toch nog naar Push kijken?

PS: Kun je me misschien een video maken waarin je bv eerst een beat maakt, dan vst software gebruikt voor melodie/sequencer & dan hoe je volledig een track maakt?
Echt iets kleins maar dat ik alles zowat kan zien?

Y

Nee dat lukt me niet omdat mijn computer vers is en ik geen registratie heb en geen tijd. Maar voor 200 euro - wat ga je riskeren door 't niet te kopen?
Test de pads en de draaiknoppen vd controller wel als je 2e hands koopt. Ik dacht dat de mkII meer problemen heeft met pads dan de MKI

Hier ik post een willekeurige video van knock square, een vd mannen van MT.com die echt iets kan in weinig tijd.

Dit heb ik nog online staan dat 100% uit Maschine komt.

https://soundcloud.com/tired-ears/white-men-cant-hop-4-structuur

Jap van een kameraad en bijna nog nooit gebruikt, met stofkap en software en licentie dusja...
Echt sukkelen is dit niet, maar kan ook een push krijgen voor ietsje meer (ook met stofkap)
daarmee dat ik nog twjfel...

Echt moeilijk, maar ik denk dat de maschine makkelijker te gebruiken is
en sneller, daarmee dat ik denk dat ik voor de maschine ga gaan!

Ik ga het wel gebruiken voor elektronische muziek en niet hiphop btw...

Ik maak allerhande soorten muziek. Heb enkel die ene track nog op sc staan...

grote voordeel van push vind ik dat je ook nog instrumenten kan bespelen met de pads.
de 'scale' functie is daarbij erg fijn zodat je altijd binnen de juiste toonsoort blijft.

maschine is meer een 'hip hop' benadering van muziek maken.
ik denk dat maschine meer beperkingen heeft maar dat kan juist zorgen voor creatieve oplossingen

voor de één is maschine meer geschikt, voor de ander push
als je al veel met ableton live werkt lijkt mij push de meest voor de hand liggende keuze

Neem aan dat je bekent bent met het feit dat maschine een "daw" opzich zelf is? Je bedient dus met maschine alleen de maschine daw en niet ableton. Samples bewerken, sequenzen, groups aanmaken, vst's laden, alles gebeurt in de maschine software.

Met de push doe je dit alles dus ook daadwerkelijk in ableton. Als ik er zelf 1 moest kiezen de push, die gebruik ik daadwerkelijk ook waar hij voor bedoelt is, sequenzen, plugins bedienen en pads drummen. De maschine gebruik ik vrijwel alleen de software van. De maschine heeft nog eens de lastige bijkomstigheid dat in maschine mode hij niet als midi controller voor ableton werkt. En aangezien ik sequence in ableton en dus noten naar maschine vst stuur, gebruik ik dat ook al niet.

Ik heb ze zelf allebei, de maschine gebruik ik alleen als drumsampler, de sequencer en alle andere daw mogelijkheden binnen maschine gebruik ik niet omdat ik het zelf persoonlijk erg omslachtig vind om naast ableton nog een sequencer te gebruiken.

Ja ben me bewust dat het een DAW opzich is de maschine, maar je kon deze ook integreren...
Nu twijfel ik toch weer om de Push te pakken, dit owv dat ik vooral echt alleen met Ableton werk...

Dilemma'sssssss :(

Tweedehands geeft niets toch? Kun je beide uitproberen. Ik had mijn maschine v1 met v2 maschine en komplete selekt en een maschine stand voor 160 euro. Alleen de software al was het geld waard. Al gebruik ik alleen maar maschine en massive.

De push 1 vindt je ook wel voor iets boven de 200, ben je voor relatief weinig klaar en kun je beide proberen.

Ik heb hier ook beide gehad en uiteindelijk de push 2 gehouden en de maschine mk 2 verkocht. Puur omdat maschine een op zichzelfstaande daw is en het routen van midi en audio veel tijd in beslag nam en omslachtig was. Vond de packs en one shots van maschine erg goed, dus heb de software van mk1 nog staan. Die gebruik ik nog wel eens om wat ritmes in op te zetten met de standaard sounds die er in zitten.

Ik heb een Maschine mk1 en kocht daarna een Push 1. De Push 1 heb ik onlangs verkocht..

Mij ervaring is dat Push 1 erg traag werkt.. veel kan ook niet op die controller en dus zit je alsnog veel te muizen.

Ik kocht ze beide eigenlijk om 'standalone' op te kunnen werken, als het effe kan met laptopscherm uit. Dit omdat ik weg wilde van m'n computer..

Met Push 1 gaat dat niet. Met Maschine praktisch helemaal.

In Ableton is de Maschine VST omslachtig want: sequencer in sequencer. Maar je hebt een Ableton template zodat je Maschine als controller kan gebruiken *in z'n midi mode.

Er is een groot verschil tussen Push 1 en Push 2. De case van Push 1 is rubberized, en een vlekken magneet. De buttons zijn hoog en wiebelig bij indrukken. Je lcd toont geen waveform. Je kan geen vst presets laden. Je kan niet samplen...

Push 2 is voor m'n gevoel hoe ze wilden dat hij zou zijn na een slechte start. Volgens mij gebruiken de Push enthousiastelingen allemaal model 2, en niet 1.

Persoonlijk kies ik voor de snelle workflow van Maschine. Maar het is maar net wat je lekker vind werken he... ‎

@Furious5

Ik heb naar aanleiding van jou opinie en vele vele filmpjes wel de knoop doorgehakt.
De studio versie lijkt me eigenlijk voor mij nog het best ivm de 3 midi outs..
Zijn er nog negatieve dingen die heel belangrijk zijn om te melden voor ik bestel?

Back