Maschine vs Push (nieuwe vraag)

Maschine kan dienen als controller voor ableton. Ik gebruik het echter niet
Ik snap de winst niet van maschine in ableton.
Maschine is bijna perfect. Ik vind ableton nt overzichtelijk.

Multitrack recorden.
Mss kan studio dat hoor. Ik volg en update al een tijd niet meer wegens even strictly hardware.

Stel dat ik machine ga gebruiken,
Kan ik dan nog makkelijk wat ik gemaakt heb
Integreren in ableton?

Dus maken in de dag vd maschine en dan
Opnemen/... en ik mijn ableton live gebruiken?
Dit zal vooral dienen voor drumpatterns
Denk ik zo tot nu toe!

Er kan vanalles. Maschinetutorials heeft videos over t uitwisselen van maschine naar ableton en andersom.
maar verder is t aan jou. Wordt er een maandje lid en wees verbaasd.

Stel dat ik machine ga gebruiken,
Kan ik dan nog makkelijk wat ik gemaakt heb
Integreren in ableton?

Dus maken in de dag vd maschine en dan
Opnemen/... en ik mijn ableton live gebruiken?
Dit zal vooral dienen voor drumpatterns
Denk ik zo tot nu toe!

Hey Klinske, heb jij misschien aandelen Maschinetutorials.com? ;)

@Xypes

• Vanuit Maschine kan je een pattern als midi file slepen naar een DAW, of desktop of waarnaartoe doen ook..
• Vanuit Maschine kan je een pattern als audio file slepen naar een DAW, of desktop of waarnaartoe doen ook.. inclusief fx tails als je dat wil..
• Vanuit Ableton kan je de Maschine VST aansturen door de midi ernaartoe te routen..
• Of je gebruikt de Maschine VST en Ableton, en laat je patterns gewoon zo spelen.. Je kan ook Maschine scenes triggeren door een program change of midi note vanuit een Ableton midi clip..

Ik zie de humor er van in: ik had zoveel aan die site, en niemand volgt me er in.
Nee ik heb geen aandelen :)

ik had zoveel aan die site, en niemand volgt me er in.
Nee ik heb geen aandelen :)

je gaf mij toendertijd ook die tip.. handige site idd..

maar ik ben gewoon een oude krent - ik had geen zin om m'n portemonnee te trekken :)

PS: Kun je me misschien een video maken waarin je bv eerst een beat maakt, dan vst software gebruikt voor melodie/sequencer & dan hoe je volledig een track maakt?
Echt iets kleins maar dat ik alles zowat kan zien?

zijn er nog belangstellenden voor zo'n video? Ik kan er eentje maken... gewoon ff snel, geen fancy state of the art hipster editting... Maar met mn smartphone en ondersteund door amateuristisch voice over geneuzel :)

Ik kan wat handige dingetjes laten zien: zoals de 'panic' button, chord sets, lcd scherm vastzetten door 'pinnen', fast scroll door je library, resampling.. Of andere verzoekjes..

Laatst gewijzigd:
@Furious, idd zou ik ook fijn vinden!

Ook dat je hem gebruikt samen met Ableton (als je dat doet?)

Bedankt
Y

Back