M-audio Delta 44

Psync

Nieuwkomer
Hallo daar...

Keb net nieuw hier en ik heb meteen een vraag...

Kheb net een nieuwe comp gekocht met daarbij een Delta 44 geluidskaart. Bij het installeren van de drivers ervan (ook bij die van de M-audio website zelf), kreeg ik al een waarschuwing dat de drivers niet ondersteund werden door Microsoft. Maar goed, dat kan gebeuren, dus gewoon doorgegaan met de installatie.

Toen ik daarna dxdiag.exe draaide, bleek bij de soundtest dat om de een of andere reden mijn geluidskaart geen hardwarebuffering ondersteunde en dat ik mijn geluid alleen via een sofwarebuffer kon aanhoren... En daar had toch juist die kaart voor gekocht! :confused:
Als ik bij hetzelfde tabblad (sound 1) de buffersize probeer te schatten/testen, krijg ik een foutmelding met de errorcode FF8-5-000C, dat het device M-audio Delta 44 Multichannel niet geopend kan worden...

Als ik de ASIO-setup voor bijvoorbeeld Nuendo 2 probeer in te stellen, maakt het niet uit welke instelling ik kies, er is altijd iets fout (maar wat...?)

Kan iemand mij misschien helpen, ik heb het idee dat er iets fundamenteel mis zit. Heb ik misschien iets over het hoofd gezien?

Help!

Greetinx, Psync

Ik heb een zelfde soort probleempje, en dacht dat het misschien handig was om ook even hier te posten...nameljik:
ik heb laatst ook een nieuwe geluidskaart gekocht (Audiophile). Maar nu kan ik in de cubase device setup voor verschillende ASIO drivers kiezen:
- ASIO full duplex driver
- ASIO Multimedia driver
- M-Audio Delta ASIO
Ik heb hier geen verstand van, en vraag me af welke ik moet selecteren. Ik heb m nu op de M-Audio Asio staan, omdat dat me het meest voor de hand liggendste leek.
Is dit de goede? en kan iemand misschien wat informatie hierover geven? of een progje waarmee je kunt kijken of je geluidskaart optimaal werkt?
Iig bedankt,
Groeten
Bazz

Re: M-audio Delta 44

Origineel geplaatst door Psync
Hallo daar...

Keb net nieuw hier en ik heb meteen een vraag...

Kheb net een nieuwe comp gekocht met daarbij een Delta 44 geluidskaart. Bij het installeren van de drivers ervan (ook bij die van de M-audio website zelf), kreeg ik al een waarschuwing dat de drivers niet ondersteund werden door Microsoft. Maar goed, dat kan gebeuren, dus gewoon doorgegaan met de installatie.

Toen ik daarna dxdiag.exe draaide, bleek bij de soundtest dat om de een of andere reden mijn geluidskaart geen hardwarebuffering ondersteunde en dat ik mijn geluid alleen via een sofwarebuffer kon aanhoren... En daar had toch juist die kaart voor gekocht! :confused:
Als ik bij hetzelfde tabblad (sound 1) de buffersize probeer te schatten/testen, krijg ik een foutmelding met de errorcode FF8-5-000C, dat het device M-audio Delta 44 Multichannel niet geopend kan worden...

Als ik de ASIO-setup voor bijvoorbeeld Nuendo 2 probeer in te stellen, maakt het niet uit welke instelling ik kies, er is altijd iets fout (maar wat...?)

Kan iemand mij misschien helpen, ik heb het idee dat er iets fundamenteel mis zit. Heb ik misschien iets over het hoofd gezien?

Help!

Greetinx, Psync

Misschien heb je hier wat aan:

http://www.m-audio.com/support/how_to/nuendo/nuendo1.php

Origineel geplaatst door Bazz
Ik heb een zelfde soort probleempje, en dacht dat het misschien handig was om ook even hier te posten...nameljik:
ik heb laatst ook een nieuwe geluidskaart gekocht (Audiophile). Maar nu kan ik in de cubase device setup voor verschillende ASIO drivers kiezen:
- ASIO full duplex driver
- ASIO Multimedia driver
- M-Audio Delta ASIO
Ik heb hier geen verstand van, en vraag me af welke ik moet selecteren. Ik heb m nu op de M-Audio Asio staan, omdat dat me het meest voor de hand liggendste leek.
Is dit de goede? en kan iemand misschien wat informatie hierover geven? of een progje waarmee je kunt kijken of je geluidskaart optimaal werkt?
Iig bedankt,
Groeten
Bazz

De M-audio Delta ASIO, dit is de driver die met je kaart wordt meegeleverd die andere twee zijn standaard drivers van cubase die volgens mij meegeleverd worden voor geluidskaarten die geen eigen ASIO drivers hebben.

ik heb een Delta 44, draai WinXP en het loopt als een trein. Dus het kán allemaal wel :biertje:

De Delta44 is een prima kaart, en werkt dus ook prima onder WinXP.

kreeg ik al een waarschuwing dat de drivers niet ondersteund werden door Microsoft.

Dat zegt niks. Dat betekend alleen dat Microsoft de drivers niet getest heeft. Nou... veel drivers zul je niet vinden die wel door Microsoft getest zijn :)

Die DirectX-meuk moet je ook niet naar kijken. Echte sequencer gaan daar strak langsheen (via ASIO of WDM bijvoorbeeld).

Wat gaat er precies mis?

Als je de DMA buffer size bedoeld (Latency), deze stel je in, in je Delta Control panel. Derde tab-blad > Hardware settings

He luitjes, misschien is dit wat...

Kheb zojuist msinfo 32 gedraaid en daar stond in dat een of andere "Standard Universal PCI to USB host controller" dezelfde IRQ heeft -namelijk 18- als mijn geluidskaart. Is dat het probleem misschien? Het idiote is dan alleen weer dat die "Standard Universal PCI to USB host controller" twee keer in het lijstje IRQ's staat en die tweede vermelding heeft dezelfde IRQ als mijn ati Radeon 9600 beeldkaart...:confused:

Het probleem met Nuendo en Cubase is al opgelost, het lag inderdaad aan die M-audio Delta ASIO driver die ik moest kiezen... Het loopt alleen nog wat hortend en stotend (vooral als ik net op play druk, dan slaat ie de helft van de noten over...)

Bij dxdiag.exe bij het tabblad geluid roep ie nog steeds dat mij geluidskaart geen hardwarebuffering ondersteunt en bij het tabblad muziek zegt ie dat de muziekpoorten M-audio Delta 44 Multichannel en zo SOFTWARE zijn :confused: , terwijl sommige standaard muziekapparaten die op het moederbord zitten WEL als hardware worden herkend :stupid

Mijn grootste probleem is dat ik bang ben dat ik dadelijk, als ik bijv een groter midibestand ga draaien, een onacceptabel hoge latency krijg dankzij die softwarebuffering en dat ie mijn filetjes niet meer trekt...

Ksnap het niet...

Origineel geplaatst door Psync
He luitjes, misschien is dit wat...

Bij dxdiag.exe bij het tabblad geluid roep ie nog steeds dat mij geluidskaart geen hardwarebuffering ondersteunt en bij het tabblad muziek zegt ie dat de muziekpoorten M-audio Delta 44 Multichannel en zo SOFTWARE zijn :confused: , terwijl sommige standaard muziekapparaten die op het moederbord zitten WEL als hardware worden herkend :stupid

Ksnap het niet...

In het tab blad "muziek" staan je devices voor het afspelen van MIDI files

MIDI poorten en onboard synths worden als "HARDWARE"aangeduid
Wave devices als "SOFTWARE" omdat die geen hardware matige ondersteuning hebben voor het afspelen van midi files

De Delta kaarten hebben geen onboard synth

Maak je hier maar niet druk over, dit staat volgens mij zoals het hoort.

Back