Yamaha A4000 + Gotek

StiebZ

knob twiddlin'
Ik kon niet direkt terugvinden of er iemand al in is geslaagd om een Gotek floppy emulator in een A4000 in te bouwen.

Ik sta op het punt om model SFR1M44-TU100K eens te bestellen. Iemand al eens gelukt om dit in te bouwen op een A3000/A4000/A5000 ?

Is het echt nodig om die HXC firmware te installeren of kan dit tegenwoordig ook zonder ?

Alvast bedankt!

ik niet, maar ik sta op het punt om een ZIP drive in de plaats van de floppy te steken (+ een IDE ipv de SCSI HD) in mijn A5000 - ik denk volgend weekend
waarom nog de floppy (USB) weg opgaan?

een zip drive ? om het lekker oldskool te houden ? :-)

>waarom nog de floppy (USB) weg opgaan?
Nee de floppies wil ik net vanaf, vandaar die Gotek die de floppy drive met een USB poort vervangt.

>+ een IDE ipv de SCSI HD

Ga je dan een SCSI to IDE convertor installeren ?
Ikzelf zou er liefst de HD er gewoon uithalen, dan kan de fan normaal ook uit en dat gaat veel in herrie schelen

die herrie is idd pokke-tering
(interne) ZIP : ik heb nog een boel lege ZIP's + dat komt (250MB) lekker overeen met 2x het geheugen
ik heb (eindelijk) al de kabels gevonden om eea intern aan te sluiten, dus SCSI eruit en IDE erin
fan : in al mijn samplers zitten ondertussen (low -noise) fan's uit de computerwinkel, haal je zo van het schap, kost een tientje
btw, ik heb een template gemaakt om via Novation ReMote de A4/5000 te besturen (alle knoppen op het front) via MIDI sysexcl.

een zip drive ? om het lekker oldskool te houden ? :-)

>waarom nog de floppy (USB) weg opgaan?
Nee de floppies wil ik net vanaf, vandaar die Gotek die de floppy drive met een USB poort vervangt.

Hou er wel rekening meer dat je met zo'n floppy emulator geen grotere bestanden dan 1.44mb kan opslaan ook al is de USB stick die erin zit veel groter.
Om die reden zou ik persoonlijk niet kiezen voor een floppy emulator in samplers met een groot geheugen.

misschien dat ik de HD dan toch laat zitten, maar de fan door een stiller model vervang - goeie tips tiger001 & MatthewLeBlom !

Maar toch ook de floppy drive vervangen om op die manier toch simpel een paar samplekes in te laden.
Heb hier niets SCSI meer in huis...

@ tiger001 : werkt dat zo een beetje via die novation remote ? ik heb hier nog een Novation Nocturn liggen die ik daar ook eventueel zou voor kunnen gebruiken. Ik was van plan om een weerstand en condensator bij te solderen op de encoders vd A4000 om die terug correct te doen werken - maar misschien een simpeler idee om alles extern via sysex aan te sturen moest dit goed werken ?

alle knoppen extern aanstuurbaar dus als je je menu's kent, werk je (bijna) blindelings - vanop afstand
=IDE ZIP in huis (15€)
=kabels zijn onderweg (15$)
AES bord ineens installeren en we kunnen er weer tegenaan!
(wel jammer dat dat 48Khz input en 'slechts' 44Khz output)
-als je dan toch opendoet zou ik al beginnen om contact spray/lucht/smeermiddel op die encoders te spuiten...?-

Back