'Bax-Shop gaat sluiten'

Bijna iedere winkel of onderneming heeft naast haar 'openingstijden' ook 'sluitingstijden', niks nieuws aan... 8o) 8o)

Ben een keer in goes geweest, had er veel meer van verwacht. Ik shop wel online :)

Even over nagedacht...Ik ga solidair zijn met de non actieve werknemers en shop wel elders. Nog iemand?

Zoals ik al elders zei, ga je het personeel helpen met een boycot? Minder verkopen = minder omzet = minder werk = minder arbeidsplaatsen + minder ruimte voor salarisverhoging/uitbetalen overwerk. Uiteindelijk naai je juist degenen die onderaan de ladder zitten het hardst.

Door samen een vuist te maken heb je kans dat er iets veranderd. Ik betaal liever iets meer als de mensen tenminste eerlijk behandeld worden.
Dus, ja. Als bax niet wil leren mogen ze dicht. Komt wel een ander in t gat.

Door samen een vuist te maken heb je kans dat er iets veranderd. Ik betaal liever iets meer als de mensen tenminste eerlijk behandeld worden.
Dus, ja. Als bax niet wil leren mogen ze dicht. Komt wel een ander in t gat.

Dat zal niet gebeuren, want ze weten dat de meeste klanten jong zijn en dus zo goedkoop mogelijk willen kopen. Dus blijft de markt voor hun ultra goedkope deals bestaan, en dus blijven ze mensen aan nemen die liever werk hebben voor een habbekrats dan geen werk. Zo gaat dat, en ik denk niet dat zo een actie als jij aan geeft daar iets aan kan veranderen. Helaas.
Ik ben het uiteraard niet met hun beleid eens hoor. Maar ik denk dat dit soort bedrijfsvoering eerder normaal is dan een uitzondering vandaag de dag. Ga bv is na waar jij je kleding koopt en dan de hele supply chain..... Of boodschappen.....

Zoals ik al elders zei, ga je het personeel helpen met een boycot? Minder verkopen = minder omzet = minder werk = minder arbeidsplaatsen + minder ruimte voor salarisverhoging/uitbetalen overwerk. Uiteindelijk naai je juist degenen die onderaan de ladder zitten het hardst.

Ja dat kun je natuurlijk ook zeggen over kleding die onder erbarmelijke omstandigheden wordt gemaakt. Of chocola. Maar als het even kan koop ik de slaafvrije chocola...

Voor mij blijft de goede prijs die Bax meestal heeft wel een groot pluspunt. Maar nadat ik de laatste twee bestellingen door geklungel van Bax heb geannuleerd, wordt het zo wel een opeenstapeling van minpunten zo langzamerhand.

Heb Bax +- een jaar geleden geboycot.
Keer op keer ging het mis met bestellingen.
Het oplossen van de missers resulteerde vaak in nog meer missers.

Met deze nieuwe info (als het waar is ) kan ik het een beetje begrijpen.
Personeel wat niet gewaardeerd word zal waarschijnlijk niet gemotifeerd aan de slag gaan met je bestelling.

De logica dat ik de mensen onderaan benadeel met het niet bestellen bij hun werkgever snap ik,maar als ik maanden geld spaar om een redelijke grote aankoop te doen dan wil ik dat als een leuke en fijne ervaring beleven.
Niet met een vervelend onderbuik gevoel,hopende dat het deze keer wel in een keer goed zal gaan.

Ik hoop voor de medewerkers dat ze betere arbijdsomstandigheden kunnen afdwingen en dat hierdoor de kwaliteit van BAX weer op peil komt.

tumblr_o0jgdgOkE71rh9ffao1_1280.jpg

Het is niet moeilijk om bij thomann, musicstore of keymusic te bestellen. Zoveel schelen die prijzen niet.
Of die hun personeel beter behandelen, tja dat weet ik niet.

Afgelopen jaar heb ik veel negatieve ervaringen gehad met Bax. Lange telefonische wachttijden, niet reageren op mails terwijl ik het product al betaald had, dingen niet terugbetalen terwijl het mondeling beloofd werd, verkeerde bedragen terugbetalen, 2e hands producten onder de noemer nieuw thuisgestuurd krijgen. Mensen op de werkvloer waren verder super vriendelijk maar af en toe merkte je aan ze dat ze niet blij waren met hoe alles loopt. Ik woon in Zeeland, werk in Goes op 300m afstand van Bax. Super dat we hier zo'n winkel hebben en hopelijk behouden we 'm ook. Maar dat het een trieste bedoeling is wordt steeds duidelijker.

Deze week bij elkaar toch voor zo'n 400,- besteld bij bax. Zal wel loslopen, :okdan:

Ik wel eens verhalen gehoord van iemand die gesolliciteerd had bij Bax dat ze niet zo nauw met hun persoon omspringen. De goedkoopste willen zijn heeft daar duidelijk invloed gehad op de arbeidsvoorwaarden.

Zoals altijd: "If you pay bananas, you get monkeys"
Zal zo'n vaart niet lopen en wat de arbeidsvoorwaarden betreft....... men gaat er zelf werken natuurlijk :) ** in het geval van slechte omstandigheden (volgens sommige)

Maar natuurlijk wil niemand voor een duppie op de eerste rang zitten ;)

Anyway..... premature conclusie van PZC

Back