4ms PEG VS. Maths

juliand

Ingeburgerd
Dag vrinden!!

IK heb dus op het moment een 4ms PEG, maar dacht er aan om deze te verkopen om een Maths te halen. Ik vroeg mij af waar jullie voor zouden gaan en waarom. Het plan is om de maths (of toch weer de 4ms PEG) te gebruiken in mijn nog kleine set up die bestaat uit een mother 32, een wasp filter en een mutable clouds. Ik hoor graag jullie meningen!

mvg,

Julian

Ik zou voor allebei gaan, ze verschillen genoeg van elkaar. Als je wilt solderen en geld besparen is de Befaco rampage een goede vervanger voor de maths.

Thanks voor je antwoord! die befaco rampage ziet er interessant uit...heb zelf alleen geen soldeer ervaring maar een vriend van me wel. Is het in elkaar zetten van zo'n module een erg moeilijk process?

Als het goed gedocumenteerd en een volledige kit is, is het een soort van schilderen op nummer. Rust en concentratie is het belangrijkste. Je leert het gaandeweg.

Ja de 4MS PEG kit bijvoorbeeld ;)

Maar serieus, Maths doet meer... ook meer dan Rampage.

De PEG is echt iets heel anders dan een Maths

ik heb een PEG gebouwd, maar weer verkocht. De Maths blijft eeuwig in mn rack!

Het ligt eraan wat je ermee wilt.
Maths is een zwitsers zakmes. Naast hele scherpe envelopes kan deze module veel meer.
PEG is een chaotische swing module. meer geschikt voor rare modulaties dan specifiek voor envelopes (naar mijn mening)
Ik irriteerde me bij de PEG aand de digitale kant van de module, het moeten instellen van het tempo. een persoonlijk dingetje natuurlijk.

De Befaco kits zijn niet heel beginners vriendelijk. (de Thonk kits zijn wel goed)
Je kan ook een Buchla/Toppobrillo Dual Function Generator bouwen (die heb ik ook, ook fijn)
https://www.thonk.co.uk/shop/buchla-dual-function-generator-281/
Of een Random Source / Serge DUGS (ook complex, maar wel de klassieker waar deze bovenstaande modules op gebaseert zijn!)
http://randomsource.net/serge_euro

Voor een klein systeem is Maths de betere keuze ivm de multifunctionaliteit. Zelf heb ik een quad slope die ik gebruik als envelope/slew/oscillator/filter/divider/lfo, etc.

Back