Deluge Sequencer, Synthesizer + Sampler

synthstrom-deluge.jpg

Er is nog niet veel informatie over bekend. Een soort Fruity Loops in hardwarevorm?

Even een copy-paste van Synthopia:
Synthstrom Audio has announced that they will be launching the new Deluge sequencer/synthesizer/sampler Oct 22 at an event in Auckland, NZ, followed by a full web launch on Oct 25. The Deluge is a portable, combination synthesizer, sequencer and sampler that’s designed to let you create and perform electronic music computer-free. Developed by Synthstrom’s Rohan Hill, the Deluge features 128 RGB pads, arranged in a 16 x 8 grid; a built-in synthesizer; up to 12 minutes of sample playback from SD card; and sequencing of up to thousands of notes.

Ik vind de interface een beetje afstoten. Ik lees de laatste tijd wel eens over E-Ink / OLED achtige toestanden op toetsenborden en dat werkt volgens mij veel beter. Dan heb je gewoon weer tekst per pad en snap je een beetje waar je mee bezig bent.

Een goede sampler met een fijne klank en goede filters mag er wel komen. Dan moet de basis flow van samplen, assignen en spelen wel super simpel zijn en pas daarna allerlei diepere features zoals looping points zoeken bijvoorbeeld via een touchpad of zo.

Nog steeds geen demo sound of video? Als u wilt dat men besteld laat dan iets horen en niet alles op de laatste moment.

Volgens hun facebook komt morgen alles online.

Best een klein ding: https://www.instagram.com/p/BLz3IIZAqn-/

Door die foto begin ik het toch ineens interessant te vinden om een of andere vage reden. Externe gear daarmee sequencen zonder laptop bijvoorbeeld, en daarbij ook nog interne sounds kunnen creëren en samplen... Dat is stiekem eigenlijk precies wat ik zoek voor het techno collectief Desynk :). Nu alleen hopen dat de prijs niet al te over de top is.

Precies @ idm. Het heeft iets.

The Deluge has been designed from the ground up without influence from any other hardware device to present a totally unique, intuitive and simple interface – one that a user can immediately begin creating amazing pieces of music.

“Deluge by Synthstrom could be a candidate for the portable sound machine of the year.” Wel sterke statement.

Wat ik niet snap is dat men al demo's en video's vroeg eind vorige jaar. Waarschijnlijk is de Deluge beperkt in voorraad..als deze apparaat strak is is het snel verkocht. Ben benieuwd naar de prijs en het geluidskwaliteit.

Ik zie hier nog niet helemaal de meerwaarde in tov Ableton live en een push.

1. Stuk compacter voor live (geen laptop, geen audiointerface, kleiner dan push zelfs volgens mij)
2. Geen scherm, geen laptop
3. CV control
4. 2 keer zo grote grid
5. Andere workflow (niet beter, gewoon anders)
6. Analoge synthengine

Goed, Ableton+Push heeft daarentegen ook weer een enorme hoeveelheid aan voordelen ten opzichte van dit ding. Vergelijken is daarom ook een beetje raar. Het is maar net wat je ermee wilt bereiken en of de workflow je inspireert om mooie muziek te maken.

Ik werk nu live met push+ableton waarmee ik een hardware synth sequence en die vervolgens weer door Ableton FX haal. Bevalt me prima, maar 1 klein doosje waar ik datzelfde mee kan doen, scheelt veel ruimte live.

Ik ben vooral benieuwd naar de workflow van het apparaat. Is het bijvoorbeeld mogelijk om een externe midi controller er op aan te sluiten en bijv. fx naar knoppen te mappen?

IDM dat is mij verteld geweest maar ik zou het maar raar vinden indien dit niet zo zou zijn (midi controller). Vanavond zou de manual ook online komen dus dan weet je het!

Hier zijn de filmpjes: http://www.synthstrom.com/delugeorder.html

Prijzen: zonder case €720, met case €775.
Daar komen nog bij: BTW + €50 shipping.

Let op:
For Europeans, we feel the pain of VAT. On top of the purchase price you will need to pay somewhere between 19-25% in VAT and Customs charges. We want to offer a special deal though - if you photograph your Deluge with your receipt for your taxes, we will reimburse you 50% of those costs!*
* To Paypal accounts only.

Veel mogelijkheden en dat inzoomen ziet er goed uit!

Laatst gewijzigd:
Even walkthrough 2 rustig bekeken.

Helaas toch wel echt enorm menu diven voor de meer complexe design opties. En dat dus met een heel karig LED schermpje. Jammer.... Ik had een iets vindingrijkere manier van navigeren verwacht met zo'n enofme hoeveelheid aan pads ter beschikking... Ik zie mezelf niet echt lol hebben met alle submenutjes doorscrollen om een bepaald effect te krijgen. Als productie apparaat in de studio wel tof als je echt een computerallergie hebt, maar voor live/improvisatie is het net niet niet interessant.

Wat ik wel echt te gek vind zijn de enorm hoge tempo's die het apparaat aan kan, en dus ook andere apparaten kan dwingen te volgen. Super dikke glitchness :).

Al met al helaas net niet compatible met de workflow die ik zoek. Blijf het wel een interessant ding vinden, maar dat menu-diven .... Jammer.

Hier zijn de filmpjes: http://www.synthstrom.com/delugeorder.html

https://youtu.be/lgi3scERHpc

Prijzen: zonder case €720, met case €775.
Daar komen nog bij: BTW + €50 shipping.

Let op:

Veel mogelijkheden en dat inzoomen ziet er goed uit!

Na het zien van deze video geef ik op. Ik wacht wel tot de Circuit II van Novation uitkomt.
Wat een slappe synth engine ook en bloody hell fabrikanten laat aub enkel mensen demo's doen die het ook goed kunnen. Geïnteresseerden dus niet 10min naar dezelfde kut loop laten luisteren.

Back