Waldorf Protein

Misschien is dit wat vroeg voor een nieuws-topic (maar het is wél nieuws): Waldorf zal komende donderdag 27 november een nieuwe hardware synthesizer aankondigen. Ze hebben inmiddels een Roland-achtige teaser gemaakt en het is nog niet officieel, maar dit is wat er vandaag voorbij kwam op het internet.

WALDORF PROTEIN

The price is expected to be € 329 Euro

Waldorf Music has released the Protein, a new 8-voice polyphonic wavetable synthesizer. The instrument combines the technology of earlier Waldorf instruments with modern features in a compact and portable design.

The Protein utilizes the original ASIC oscillators of the Microwave 1, reproducing its characteristic digital vintage sound at a 250 kHz sample rate and retaining the original 8-bit quantization and aliasing characteristics. Its design and architecture are particularly noteworthy. The Protein boasts a new, portable form factor. Measuring 252 x 170 x 48 mm and weighing just 0.9 kg, it is designed for both studio and mobile use.

The user interface is designed for intuitive operation and direct access. At its core, the Protein offers 8 voices and a flexible 4-layer concept that enables complex sound layering, round-robin modes, and polytimbral operation via MIDI. The Load Layer function allows for quick recombination of existing layers from the library. The device stores over 150 factory presets and up to 250 user presets. Each layer has access to an 8-slot modulation matrix for sound design, complemented by modern support for polyphonic aftertouch. A special feature is the "Flavor" control, which adds organic micro-fluctuations to digital sounds.

Modern features from the Iridium family are also integrated, including an arpeggiator, step sequencer, and various effects. The Protein aims to offer an affordable entry into the world of classic Waldorf wavetable synthesis. The official launch of the Protein will take place on November 27, 2025, at 8 p.m. in Berlin. Following the launch, the artist Zavoloka will perform a 30-minute live set using the Protein.

Screenshot 2025-11-24 at 19.33.17.png

Laatst gewijzigd:
Het was natuurlijk alweer een tijdje geleden dat Waldorf met een betaalbare synth kwam.
Ik ben beboorlijk fan van de kleinere Waldorf bakkies: Streichfett hele fijne makkelijke bak die fantastisch klinkt, Rocket (enorme sweetspot) en de Pulse 2 (rauw en scherp) dus deze Protein komt er waarschijnlijk ook wel.

Geinig, hopelijk werkt ie met de NW1 samen kwa compatibiliteit en wellicht een editor..

Schattig! Als er nou ook nog een batterij/accu in zit dan zou het wel erg leuk zijn voor de 'leuk voor onderweg' kit. Krijg een beetje Roland Aira Compact vibe hierbij, maar dan misschien net iets groter/volwassener.

Was er een figuur in de 007-wereld die Protein genoemd werd? 🤔

als ze ff opschieten kan deze mooi onder de boom voor paps 😂🌲

Iemand wist t 11 dagen geleden al :) - en noemde dit

Sound Cooking Without Protein ~​

Met wierook, mirre, en goud. Dat laatste zal wel gele libanon zijn geweest, goeie shit.

Maareh in Spanje geven ze elkaar geen kadootjes met Kerst maar met Driekoningen (6 januari), eigen veel logischer).

Hier in Brabant/Den Bosch schijnt het traditie te zijn dat kinderen met Driekoningen langs de deuren gaan om liedjes te zingen en snoep op te halen (zoals met St. Maarten in het noorden), maar ik heb daar zelf in de bijna 25 jaar dat ik hier woon nooit iets van gezien.

Gaat mij erom dat ik m onder een boom kan legge dude, niet onder een plak hasj (ook al ie ie goed) 🤓

Maar zou wat zijn als ze ergens een jezus tombe vinden met inderdaad een versteend stuk gele Libanon, wereld op z’n kop, jezus was een stoner, toen al!

Lijkt me een leuke synth voor op je desktop om naast je vst's te gebruik voor snelle hands on control. Ziet er lekker strak en simpel uit. Wel benieuwd hoe die sequencer werkt met dat kleine schermpje. Benieuwd naar de klank! Ik ga hem in de gaten houden....

Als ik Waldorf Protein google krijg ik allerlei sla recepten en kook video's, dus deze synth zal ik ook wel goed zijn voor mijn gezondheid :)

Laatst gewijzigd:
dit lijkt me een hele fijne mijn 1st waldorf. Vooral de 4 layers die dan ook polytimbral (4 losse lagen per laag sturen naar ouput l of r ?) te gebruiken zijn, voor een dikke 300 euro. Smullen. Ik mis alleen knoppen voor de adsr parameters, of zou deze waldorf gebruik maken van preset adsr curves waar je met de volume en filter evenlope knop (beide 1 knop)?mee kan kiezen welke preset envelope je kiest ? We horen het vast donderdag van loopop.

Wil er wat meer van horen, maar mijn interesse is gewekt. Als et idd een batterij in zit komt ie sowieso als aanvulling op de aira s1, circuit rhytm en seqtrak die ik de afgelopen tijd heb binnengehaald om wat met muziek te pielen weg van de computer.

Back