[Prog. trance] The Agony

BigDplayboy

Ouwe rot
Nieuw nummer van moi... Persoonlijk vind ik (sfeer van) de intro wel geslaagd :P

Stijl: Progressive Trance (denk ik)
Tijd: 8:45 (ja hoor, het is weer een lange, haha)
Bitrate: 128

DJ oDD - The Agony

Jullie mening?

Oja, anti-trance of anti-the-floor-mannen hoeven niet te reageren *D

Klinkt erg lekker! lekker trancy. :okdan:
Intro is alleen wat stilletjes (eerste 10 sec).

Hm, verder geen kritiek/commentaar? :confused:

Blinx > Thanks... En die stilte van de intro wil ik omdat ik het geluid het op wil laten komen uit het niets ;)

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Blinx > Thanks... En die stilte van de intro wil ik omdat ik het geluid het op wil laten komen uit het niets ;)

Lol, dat is je dan wel gelukt, waarschijnlijk als je hem door 5000 wat hoort hoor je het wel :D, maar op mijn pc speakers komt het net ff uit te veel niets ;)

klinkt lekker, maar vind t geluid wat dof, niet echt "crispy"

verder zit t goed in elkaar, ben alleen niet zo'n fan van progressive zelf..

okee ik luister

hmm, bas heeft een toonhoogte die ik niet helemaal vind kloppen bij de strings e.d.
Er zit IMO een vreemde opbouw in de track: veel synth filter sweeps enzo maar weinig variatie. Moet je van houden.
Het ritme is op zich wel okee, standaard dat weer wel. De hihats komen niet zo goed uit de verf..

Al met al wel een redelijk trekje, maar verschillende onderdelen in de track komen niet zo goed uit de verf.. De hihats bv moeten bij het afmixen al goed zijn anders heeft T-racks ook echt geen zin meer.

succes!
Arv

Arv(ey)...

Oja, anti-trance of anti-the-floor-mannen hoeven niet te reageren *D

daarom dus ook niet reageer ik
yoda6.gif

Ik ben niet zo heel erg into de prog. trance maar ik zal toch een luister.

Begint lekker spannend. Ik vind de bass een beetje maf, volgens mij issie op de verkeerde toonhoogte. :confused: En nu de bass omhoog gaat vind ik het al helemaal maf, maar het went. Lekker fx-jes :okdan: Die melodie op de achtergrond geeft het ook wel een lekker sfeertje. De string in de break klinkt een beetje leeg, ik zou er nog een lage string onder zetten als ik jou was en de synth van de breakmelodie had ik meer verwacht.

Het klinkt erg goed en professioneel :okdan: (op die bass in de opbouw na) alleen ik vind de climax voor prog. trance toch net iets minimaal, valt meer uit te halen! :mega:

Fraaie collectie klankjes en (mee)slepende thematiek. Stemmetjes met reverb ook fraai ingeweven in het geheel. Niet te veel van het goede, net genoeg. De beats mogen iets percussiever (die die op ca. 1:16 beginnen) , lijken nu wat zompig, een beetje lowpassfilter met wat resonance erop en dat is opgelost.

Misschien kun je rond 2:44 wat meer spelen met de helderheid (= cut off) van de arp? Je lijkt dat al een beetje te doen maar ook lijkt je je daar vooral met de strings bezig te houden. Er is best ruimte voor meer variatie, denk ik.

Het extro is wat te lang (omdat je intro lang is en gevulder valt me dat op), je zou kort na 8:03 al uit kunnen faden.

Overigens: Eerst dacht ik weinig Agony te horen, maar bij de 2e keer luisteren kan ik daar wel wat mee.

Wil je d'r over praten?
Ga er ff makkelijk bij zitten dan ;-)

Origineel geplaatst door zaphod
Overigens: Eerst dacht ik weinig Agony te horen, maar bij de 2e keer luisteren kan ik daar wel wat mee.

Wil je d'r over praten?
Ga er ff makkelijk bij zitten dan ;-)

Whahahaha, tis dat het beestje een naam moet hebben he :)
Maar bedankt voor de reactie, begrijp alleen even niet wat je met de arp(eggiator?) bedoelt?
Verder wat betreft de extro, daar heb je ook gelijk in, maar ik wist even niet wat ik er mee aanmoest... Maarja, vanaf dat laatste korte breakje wordt toch al uitgemixt, dus dat mag dan wel...
En dat zompige, tja... Ik werk hier met HiFi-speakertjes van de Aldi :z (bent aant sparen ;) )

Thomazz >
Tja, ik wilde ook wat meer doen met de strings in de break... Beetje meer climax idd... Heb ook vanalles geprobeerd, maar ik vond 'm toch zo het beste klinken, niet te opgekot, gewoon lekker chilled wegluisteren :)
Ik vind de beat het nummer meer dragen dan een climax, dus tja...

:) erg lekkere track. Complimenten. als het mogelijk is op je gebruikte delay zou ik hem iets meer heen en weer laten pannen in de delay. Het klinkt allemaal nogal wat mono namelijk. zo kun je dat iets verder uit elkaar trekken op een simpele manier. Maar voor de rest, erg gaaf sfeertje in de track. :biertje:

begrijp alleen even niet wat je met de arp(eggiator?) bedoelt?

Ik bedoel het geluidje dat op 00:40 op de achtergrond opkomt, is een soort tokkelgeluid met niet al te snelle attack. Op 2:02 wordt die iets helderder van kleur (ook iets luider).

Het lijkt me wel geinig om die helderheid (uitgerekt over een aantal maten) te varieren. Op 2:41 verandert die ook kortstondig (zal wel een velocity effect zijn of zo).

Remedie voor je "luidsprekerprobleem" = ga de track ook bij anderen met andere speakers luisteren.

Ik bedoel het geluidje dat op 00:40 op de achtergrond opkomt, is een soort tokkelgeluid met niet al te snelle attack. Op 2:02 wordt die iets helderder van kleur (ook iets luider).

Het lijkt me wel geinig om die helderheid (uitgerekt over een aantal maten) te varieren. Op 2:41 verandert die ook kortstondig (zal wel een velocity effect zijn of zo).

Ow, het gitaar-achtige tokkel-gebeuren... Daar knal ik gewoon een flinke reverb overheen en die zet ik langzaam minder en het volume langzaam harder...

Remedie voor je "luidsprekerprobleem" = ga de track ook bij anderen met andere speakers luisteren.

Ik heb net 1300 euri's bijgestort gekregen van m'n stage :D ... Dus ik ben actief op zoek naar goodie monitors nu ;)
Oja, en dat luisteren heb ik al gedaan bij een aantal, bij de stereotoren van m'n moeder, het setje bij m'n broer en natuurlijk hier bij jullie laten horen he *D

Quifster >
Thanks, ik heb 'm "helaas" gisteren samen met Calissa op de bus gedaan richting een 11-tal labels ;)
Maar als ze 'm goede vinden, neem ik aan dat ze nog een master vragen waarin alles "perfect" is, right?

Quifster >
Thanks, ik heb 'm "helaas" gisteren samen met Calissa op de bus gedaan richting een 11-tal labels ;)
Maar als ze 'm goede vinden, neem ik aan dat ze nog een master vragen waarin alles "perfect" is, right?

Lijkt me wel. als ze het interessant vinden krijg je wel te horen wat je moet veranderen in je productie in hun ogen.

veel succes en hou ons op de hoogte of het lukt :P

Joh, het waren een paar suggesties. Verder is die track zoals die is ook ERRUG ok.

Ik zat ff lekker wat oude posts van me te lezen, kom ik bij deze uit. Nou ik heb ze dus opgestuurd... Hier in Nederland was het te lounge/progressive achtig.
In Engeland konden ze 'm gelukkig wel waarderen, hoewel ik er geen contract uit hebt gesleepd ofzo, maar ze vonden 'm lekker klinken en hebben 'm nog gepromoot door 'm daar te laten draaien door DJs van hen label. Maar verder nooit meer wat van gehoord eigenlijk...
Tja, leuk, maar stiekem doel ik toch meer op Nederland :engel: ... Lijkt me praktischer

Back