Dozart - The Flight of the Garouda

Dozart

Ouwe rot
Weer een nieuwe track :)

Stijl is wederom Psytrance. Deze keer met een oldschool India-achtige vibe/sfeer. M'n doel met de track en de mix is/was om zo'n lekkere trance vibe te creeëren met een beetje zo'n nostalgiegevoel erin. Hopelijk is dat een beetje gelukt. Feedback is uiteraard altijd van harte welkom!
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden in zoverre. :dj:

Vandaag nog flink eraan gewerkt om alles netjes te krijgen.
Het was nog een beetje een zooitje eigenlijk.
Maar goed, er heeft toch nog niemand gereageerd.

Lekker hoor! De kick komt hier binnen meer als techno kick eigenlijk, erg diep en bassy, verder wel gebalanceerd hoor. Maar ik dacht altijd dat bij Psy de kick wat minder diep was. Hoe dan ook, hierdoor overheerst de kick wel het geheel, en mis ik wat psy-melodie achtige dingen in de middenfrequenties, wat wel in het 2e gedeelte een beetje met dat staccato geluidje komt, maar voor mijn smaak mag daar dan nog een vet digitaal psy acid ding bij. Virus TI geluidje zou hier perfect bij passen denk ik

Lekker hoor! De kick komt hier binnen meer als techno kick eigenlijk, erg diep en bassy, verder wel gebalanceerd hoor. Maar ik dacht altijd dat bij Psy de kick wat minder diep was. Hoe dan ook, hierdoor overheerst de kick wel het geheel, en mis ik wat psy-melodie achtige dingen in de middenfrequenties, wat wel in het 2e gedeelte een beetje met dat staccato geluidje komt, maar voor mijn smaak mag daar dan nog een vet digitaal psy acid ding bij. Virus TI geluidje zou hier perfect bij passen denk ik
Ik ben het al aan het leren, de kick niet té beukerig en diep maken :) Dat is idd voor de mix vaak toch beter om de psy sound te krijgen. Maar dacht dat dit nog wel kon... ;) Toch neem ik het ff mee.
Die laatste tip klinkt interessant. Ik ga nog eens kijken wat ik daarmee kan!

Met de kick en bass tip heb ik nu gelijk al wat gedaan. Idd, die overheerste te veel de mix en was te bassig nog. Iets te veel low, door MV2.
Dus daarvoor alvast ff opnieuw gerendeerd en geüpload. De mix is gelijk een stuk meer open.

maar voor mijn smaak mag daar dan nog een vet digitaal psy acid ding bij. Virus TI geluidje zou hier perfect bij passen denk ik
Heb je misschien een voorbeeld van zo'n virus TI sound?

Heb je misschien een voorbeeld van zo'n virus TI sound?

Nou hoeft natuurlijk niet per se Virus TI, Serum kan natuurlijk ook, maar TI zit je gelijk bijna altijd goed voor dat soort lead achtige geluidjes, ik zou zelf even de OsTIrus emulatie downloaden en daar wat mee spelen.

Voor de rest zou ik ook gewoon doen wat jezelf cool vind, het probleem (voor niet super liefhebber) van Psy vind ik dat iedereen hetzelfde doet. Maar voor de basics kan ik DasGlitch aanraden, die maakt uitgebreide tutorials:

Ik vind de groove heel lekker. De kick en bas doen het hier wel. Toffe geluidjes en edits overal. Dat wegdraaien van het volume rond 3:02 vind ik echt zo'n slechte DJ-truc om een goede flow in een nummer alsnog mee te vergallen. Verder heel vermakelijk.

Nou hoeft natuurlijk niet per se Virus TI, Serum kan natuurlijk ook, maar TI zit je gelijk bijna altijd goed voor dat soort lead achtige geluidjes, ik zou zelf even de OsTIrus emulatie downloaden en daar wat mee spelen.

Voor de rest zou ik ook gewoon doen wat jezelf cool vind, het probleem (voor niet super liefhebber) van Psy vind ik dat iedereen hetzelfde doet. Maar voor de basics kan ik DasGlitch aanraden, die maakt uitgebreide tutorials:

Nou, ik heb wat met je suggestie gedaan iig! Vond het stukje tussen 3:15 en 3:55 nog wat saai, en een beetje 'loos' daar. Dus daar heb ik nu een vind ik zelf supercoole acidlijn tussen geplaatst 8>
Ook het trancy gedeelte daarna nog wat gefinetuned. Daar is het op zich nog wel een puzzle. Maar volgens mij gaat het de goede kant op ook daar... :)

Ik vind de groove heel lekker. De kick en bas doen het hier wel. Toffe geluidjes en edits overal. Dat wegdraaien van het volume rond 3:02 vind ik echt zo'n slechte DJ-truc om een goede flow in een nummer alsnog mee te vergallen. Verder heel vermakelijk.
Thanks. Ik heb dat stukje ook een beetje aangepast,maar de volume fade op zich blijft er wel in. Ik hou daar namelijk wel van 8~

Poging tot mastering gedaan vandaag. Volgens mij wel lekker gelukt.

Before:

After:

:)

Back