HD of ZIP voor Akai s-1100

Status
Please reply by conversation.
Ik heb een tijdje geleden van de Akai site 2 lijsten geplukt met hd/cd/cdr/removable drives die compatible zijn met Akai samplers. Daar staat in dat de 100 MB Zip drives prima werken, maar de 250 MB versie hebben ze nog niet getest op de S-1100. Waarschijnlijk zullen deze drives ook geen problemen opleveren, maar misschien dat er mede-forummers zijn die hier een beter antwoord op kunnen geven.

Ik heb hier nog een 100mb interne scsi ZIP-drive over. Weet niet of je daar wat aan hebt hoor maar wellicht interesse?

Ik geloof niet dat ik met een interne schijf/zip iets kan.... maar wederom weet ik het niet zeker... de handleiding is ERG schaars met info hieromtrent.

Sommige S-1100's hebben zowel een externe als een interne SCSI aansluiting. Daar kun je dus zonder veel problemen een interne drive in hangen, maar de meeste S-1100's hebben enkel een externe aansluiting. Dus even de motorkap eraf en je SCSI kaart aan de binnenkant bekijken. :)

Ik geloof dat [off topic] brackets niet meer mogen he....

Toch ff de volgende vraag, weet iemand waar ik zo'n groter-dan-din-maar-lijkt-erop Akai kabel vind??
Dit om waveform communicatie mogelijk te gaan maken van sampler naar de aankomende AX-73...

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Sommige S-1100's hebben zowel een externe als een interne SCSI aansluiting. Daar kun je dus zonder veel problemen een interne drive in hangen, maar de meeste S-1100's hebben enkel een externe aansluiting. Dus even de motorkap eraf en je SCSI kaart aan de binnenkant bekijken. :)

Aan de binnenkant zit idd. ook zo'n aansluiting op de scsi kaart. Maar ik zie niet direct waar ik een HD zou moeten monteren... misschien helemaal rechts voor??? Waar heb jij dat gedaan?

Origineel geplaatst door dob
Aan de binnenkant zit idd. ook zo'n aansluiting op de scsi kaart. Maar ik zie niet direct waar ik een HD zou moeten monteren... misschien helemaal rechts voor??? Waar heb jij dat gedaan?

Ik heb de harddisk samen met een CDROM speler in een aparte 19'' module zitten. Die module hangt weer met een kabel aan de externe SCSI aansluiting van de sampler.

Je zou de harddisk tussen de disk drive en het moederbord op z'n kant kunnen zetten. Dan is het nog even de vraag waar je de spanning voor de HD vandaan haalt, want in mijn eigen sampler zie ik daarvoor niet direkt een aansluiting zitten. Hmmm, dat wordt dus aftappen... :)

Aftappen doe ik vooralsnog alleen aan een bar in het weekend :mega:
Ik geloof niet dat ik daarmee ga "kloten" in mijn S-1100... ben veel te blij ermee.

Ben 's bij de mediamarkt gaan kijken voor iets van Zip of Externe HD, maar ik werd doodgegooid met USB, Gigabyte's en flashroms.
Daar kan ik gewoon echt niet terecht met mijn externe 50-pins scsi +/- 500 Mb opslagmedium behoefte...

Origineel geplaatst door dob
Aftappen doe ik vooralsnog alleen aan een bar in het weekend :mega:
Ik geloof niet dat ik daarmee ga "kloten" in mijn S-1100... ben veel te blij ermee.

Ben 's bij de mediamarkt gaan kijken voor iets van Zip of Externe HD, maar ik werd doodgegooid met USB, Gigabyte's en flashroms.
Daar kan ik gewoon echt niet terecht met mijn externe 50-pins scsi +/- 500 Mb opslagmedium behoefte...

Hmmm, achteraf klopt m'n verhaal ook niet echt... Elke S-1100 heeft een interne SCSI aansluiting, maar de S-1100HD is speciaal gemaakt om er intern harddisken in te hangen en is daarvoor ook voorzien van een aparte voedingsaansluiting. Sorry voor de verwarring. :o: Hoewel het met een standaard S-1100 volgens mij nog steeds zou moeten kunnen met wat knip en plak werk. :)

Die externe SCSI module kreeg ik erbij, dus daar hoefde ik niet lang naar te zoeken. ;) Volgens mij zijn die dingen wel te krijgen bij Thomann ofzo. Ik zal eens kijken of ik een linkje kan vinden.

Ok, ik heb een linkje gevonden naar zo'n externe 19 inch SCSI behuizing waar je zowel een CDROM/ZIP als harddisk in kwijt kan. Synthax maakt van die dingen, waaronder de SM-23: http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/sid/!18121995/artnr/5310090 Nieuw kosten ze dus 250 Euro, maar je ziet ze af en toe bij de tweedehands site van Thoman voorbijkomen voor onder de 50 Euro. Op Ebay.de staat er ook nog eentje voor weinig (voor zolang als het duurt natuurlijk. ;) ): http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2760666860&category=26771

Status
Please reply by conversation.
Back